Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 996193

Topicstarter
Ik heb recentelijk de windows 10 update gehad op mijn HP pavilion smartbook. Nu is er alleen een probleem, elke keer als ik mijn computer opnieuw opstart moet ik eerst mijn wachtwoord invullen ( wat ik niet erg vind aangezien ik ook met mijn laptop reis ) maar dan als het wachtwoord correct is gaat het weer over naar mijn vergrendel scherm en moet ik opnieuw mijn wachtwoord invoeren en dan kan ik mijn laptop pas gaan gebruiken. Is dit nieuw na de update en kan ik dit misschien uitzetten?

Ik heb in alle instellingen al gekeken en wil graag 1x mijn wachtwoord blijven invoeren voor veiligheid dus geen pincode etc.

Beste antwoord (via Anoniem: 996193 op 16-11-2017 00:00)

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 23:32
Herkenbaar. Sinds de update hier ook opeens dat ik 2x moet inloggen voordat ik verder kan. Ik heb dit, na wat speurwerk op internet, tijdelijk kunnen oplossen door het onderstaande toe te passen. Wellicht werkt dit ook bij jou?

Click the Start button, then select Settings > Accounts > Sign-in options.
In the Privacy section, turn off Use my sign in info to automatically finish setting up my device after an update or restart.
Some users have recently reported that they have to enter Windows login credentials twice after restarting or shutting down a machine running on Windows 10 Fall Creators Update. After entering the Windows password, they subsequently get redirected back to the Windows 10 Welcome screen prompting to enter the credentials again.

This turns out to be a new Microsoft bug which occurs on Windows 10 Creators Update specifically after restarting or shutting down a machine. Please keep in mind that you or your clients may experience this issue following the update.
Bron: https://blog.techinline.c...-10-fall-creators-update/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dus je hebt Bitlocker en daarna het inlogscherm ? Als je Bitlocker hebt zet je die van het inlogscherm gewoon uit. Kijk ook even of je niet inlogt met je MS account en of je dat wel wil.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 23:32
Herkenbaar. Sinds de update hier ook opeens dat ik 2x moet inloggen voordat ik verder kan. Ik heb dit, na wat speurwerk op internet, tijdelijk kunnen oplossen door het onderstaande toe te passen. Wellicht werkt dit ook bij jou?

Click the Start button, then select Settings > Accounts > Sign-in options.
In the Privacy section, turn off Use my sign in info to automatically finish setting up my device after an update or restart.
Some users have recently reported that they have to enter Windows login credentials twice after restarting or shutting down a machine running on Windows 10 Fall Creators Update. After entering the Windows password, they subsequently get redirected back to the Windows 10 Welcome screen prompting to enter the credentials again.

This turns out to be a new Microsoft bug which occurs on Windows 10 Creators Update specifically after restarting or shutting down a machine. Please keep in mind that you or your clients may experience this issue following the update.
Bron: https://blog.techinline.c...-10-fall-creators-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohopunk
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-03 21:04
PilatuS schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:32:
Dus je hebt Bitlocker en daarna het inlogscherm ? Als je Bitlocker hebt zet je die van het inlogscherm gewoon uit. Kijk ook even of je niet inlogt met je MS account en of je dat wel wil.
Heb hetzelfde probleem. Het is niet Bitlocker, je moet letterlijk twee keer inloggen met hetzelfde wachtwoord, of in mijn geval pincode. Ik krijg dus het scherm om mijn pincode in te voeren. Als ik dit invoer en op enter klik kom ik weer in het inlogscherm (Windows start dus niet op) en moet ik voor de tweede keer mijn pincode invoeren. Na de tweede keer start Windows wel op.