Videokaart wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooswijk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-03 18:38
Goedendag,

Ik heb met een vriend een pc in elkaar gezet. Welke uit de volgende onderdelen bestaat:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 379,50€ 379,50
1MSI Z370 Tomahawk€ 144,11€ 144,11
1Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080Ti Xtreme Edition 11G€ 849,-€ 849,-
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit€ 84,-€ 84,-
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,90€ 50,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 189,90€ 189,90
1Corsair RM650x Zwart€ 100,65€ 100,65
1Crucial MX300 2,5" 1,05TB€ 281,-€ 281,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.079,06

Hij heeft alleen niet de extreme editie van de GPU en ander ram geheugen. Bij mij werkt alles naar behoren na het updaten van de BIOS. Alleen bij hem wil het systeem zijn videokaart niet herkennen.

Wat hebben we al geprobeerd?:
  • Zijn kaart in mijn kast (werkt)
  • Bios geflashed naar laatste versie
  • Titan XP van een andere vriend in zijn kast (werkt)
  • Zijn kaart in de kast van die vriend (werkt)
  • Mijn voedingskabels op de videokaart bij hem geprobeerd (geen effect)
  • Zijn oude kaart 660ti(dacht ik) in zijn kast (werkt)
  • Verschillende sloten geprobeerd (geen effect)
Ik maak hieruit op dat zowel het moederbord als de kaart in orde zijn, maar geen idee waar ik het verder moet zoeken.

Heeft iemand de oplossing de dank zal groot zijn _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Das een leuke. Kun je eens verder uit leggen wat je bedoelt met dat hij niet wordt herkend? Blijft bijvoorbeeld het beeld zwart als je de pc aan zet, of kom je wel in Windows maar met een lage resolutie omdat juist daar de kaart niet wordt herkend? Zijn bij alle testscenario's de beeldschermen aangesloten op de videokaart en niet op het moederbord en worden er verloopjes gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooswijk
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:40:
Das een leuke. Kun je eens verder uit leggen wat je bedoelt met dat hij niet wordt herkend? Blijft bijvoorbeeld het beeld zwart als je de pc aan zet, of kom je wel in Windows maar met een lage resolutie omdat juist daar de kaart niet wordt herkend? Zijn bij alle testscenario's de beeldschermen aangesloten op de videokaart en niet op het moederbord en worden er verloopjes gebruikt?
Bedankt voor je antwoord.
Via het moederbord hebben we gewoon beeld. Maar als we via HDMI aansluiten op zijn kaart krijgen we niets met zijn kaart, maar wel met die andere kaarten. Zit wel een VGA/HDMI verloop op de monitor, maar ik gebruik dezelfde en dan is het geen probleem. Is ook geprobeerd met direct een VGA kabel op een andere monitor en dat geeft hetzelfde probleem.

[ Voor 0% gewijzigd door Rooswijk op 15-11-2017 19:49 . Reden: typfout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:22

TommieW

Numa numa.

Sluit je wel alle voedingsstekkers op de kaart aan?

Edit: Heb je het moederbord en de kaart bij dezelfde winkel aangeschafd?

[ Voor 42% gewijzigd door TommieW op 15-11-2017 19:51 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooswijk
TommieW schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:51:
Sluit je wel alle voedingsstekkers op de kaart aan?

Edit: Heb je het moederbord en de kaart bij dezelfde winkel aangeschafd?
Ja in de kaart zit twee keer een 6+2 pins stekker.
Moederbord is nieuw en hij heeft zijn videokaart via V&A gekocht, maar beide werken in principe alleen niet met elkaar :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:22

TommieW

Numa numa.

Ik heb een onderbuikgevoel dat het meer een (fysiek) hardwareprobleem is, dan een probleem in compatibiliteit. (Niet dat je daar iets mee kan, maar goed.)

Je zou nog heel goed de PCI-E aansluiting van de kaart kunnen bestuderen. Zijn alle contacten nog in een goede staat? Eventueel zou je die aansluiting nog met wat 98% alcohol (verkrijgbaar bij o.a. de apotheker) schoon kunnen maken. Daarnaast kan je ook even kijken naar het PCI-E slot van het moederbord. Zien alle pinnetjes daarvan er nog "gezond" uit?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooswijk
TommieW schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:57:
Ik heb een onderbuikgevoel dat het meer een (fysiek) hardwareprobleem is, dan een probleem in compatibiliteit. (Niet dat je daar iets mee kan, maar goed.)

Je zou nog heel goed de PCI-E aansluiting van de kaart kunnen bestuderen. Zijn alle contacten nog in een goede staat? Eventueel zou je die aansluiting nog met wat 98% alcohol (verkrijgbaar bij o.a. de apotheker) schoon kunnen maken. Daarnaast kan je ook even kijken naar het PCI-E slot van het moederbord. Zien alle pinnetjes daarvan er nog "gezond" uit?
Bedankt voor je antwoord. We kunnen het met die alcohol nog proberen, maar aangezien hij de titan XP wel pakt en zijn oude kaart ook heb ik er een hard hoofd in.
In elk geval bedankt voor het meedenken! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omebob
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-07-2024
De vriend hier! :) bedankt voor het aanmaken! De kaart werkt prima in andere kasten, en zoals rooswijk aangeeft: de kaarten werken ook in mijn mobo, zelfs mn stoffige 660ti:)

• Rooswijk
Moederbord wordt terug gestuurd. Hopen dat dat het probleem wil verhelpen. Iedereen bedankt voor het meedenken topic mag op slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audioslaaf
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 12:04
Kort vraagje: wanneer de 1080 Ti in de PC zit en je het systeem boot, branden de lampjes en/of spinnen de fans op het moment van booten?
Zo niet, dan is dat een indicatie dat de grafische kaart niet (genoeg) power zou krijgen.

• Rooswijk
audioslaaf schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:22:
Kort vraagje: wanneer de 1080 Ti in de PC zit en je het systeem boot, branden de lampjes en/of spinnen de fans op het moment van booten?
Zo niet, dan is dat een indicatie dat de grafische kaart niet (genoeg) power zou krijgen.
Deze spinnen wel inderdaad RGB brand niet, maar die schijnt de vorige eigenaar uit te hebben gezet.

• audioslaaf
Welke connector gebruik je voor je monitor? Ik heb het namelijk ook wel eens gehad dat de DisplayPort spontaan geen signaal meer gaf, maar wanneer ik een andere monitor met DVI aansloot er wel ineens beeld was.
Zou na een paar keer connector eruit, rebooten en connector weer erin toch beeld moeten geven, maar het kan dus de moeite zijn om eens een ander type connector te proberen als je die mogelijkheid hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacolc
  • Laatst online: 03-03 17:58
Is dit geen driver issue?

• Rooswijk
audioslaaf schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:36:
Welke connector gebruik je voor je monitor? Ik heb het namelijk ook wel eens gehad dat de DisplayPort spontaan geen signaal meer gaf, maar wanneer ik een andere monitor met DVI aansloot er wel ineens beeld was.
Zou na een paar keer connector eruit, rebooten en connector weer erin toch beeld moeten geven, maar het kan dus de moeite zijn om eens een ander type connector te proberen als je die mogelijkheid hebt.
We hebben het geprobeerd met HDMI direct, VGA direct en met een HDMI kabel met VGA-HDMI verloop op een monitor, omdat deze monitor geen HDMI heeft. We hebben het ook geprobeerd op meerdere monitors en een T.V. Het blijft een raar verhaal omdat zowel MB als videokaart zonder elkaar wel werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audioslaaf
In principe zou dat geen verschil moeten maken, zelfs zonder driver zou je in ieder geval beeld moeten krijgen (in hele lage resolutie).

Dat gezegd hebbende kan het nooit kwaad om de laatste drivers te installeren, maar dat zal OP dan moeten doen met beeld vanuit het moederbord.

Misschien ook een goede vraag: als je boot met de grafische kaart aangesloten, maar beeld via het moederbord, wordt de 1080 Ti dan wel gelist in applicaties als CPU-Z of GPU-Z?

Dit zijn allemaal kleine stapjes die je kunt doen om erachter te komen waar het probleem precies ligt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Rooswijk schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:46:
Zit wel een VGA/HDMI verloop op de monitor, maar ik gebruik dezelfde en dan is het geen probleem. Is ook geprobeerd met direct een VGA kabel op een andere monitor en dat geeft hetzelfde probleem.
Die kaart geeft geen analoog signaal af.. dus daar zit je probleem waarschijnlijk. Alleen (native) DP, HDMI en DVI zal werken of je moet een actieve converter gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 16-11-2017 15:47 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:09

Joran

<3 natalee

DukeBox schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:47:
[...]

Die kaart geeft geen analoog signaal af.. dus daar zit je probleem waarschijnlijk. Alleen (native) DP, HDMI en DVI zal werken of je moet een actieve converter gebruiken.
Ik denk dat het dit probleem is.

Als je de computer opstart met de kaart erin en de vga-kabel in je moederbord, kan je dan wel de GPU zien in (bijv) GPU-Z?

Send me your gameboys

• Rooswijk
Dit gaf ook geen resultaat moederbord is ook op de post gegaan. Iedereen nogmaals bedankt.

[ Voor 61% gewijzigd door Rooswijk op 16-11-2017 19:41 . Reden: Aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebob
  • Laatst online: 13-07-2024
Het probleem niet kunnen vinden dus ook geen antwoord helaas. Nieuw mobo geplaatst Asus 370-H waar de GPU het ook gewoon niet deed. GPU uit wanhoop retour gezonden, gelukkig was deze tweaker "Veri" bereid om hem weer in ontvangst te nemen! GPU deed het bij hem weer prima! Er is dus niks mis met de kaart, maar waar dan het probleem ligt?

Nieuwe GPU Asus ROG Strix besteld, geplaatst: plug and play!

Schiet mij maar lek mannen...

[ Voor 9% gewijzigd door Omebob op 22-11-2017 23:26 ]

• audioslaaf
Soms is de oorzaak erg moeilijk of zelfs helemaal niet te achterhalen.
Wel fijn en heel netjes van de mede-tweaker om de kaart terug te nemen!

Belangrijkste is dat je nu een kaart hebt die het wel doet op jouw systeem en je dus gewoon lekker kunt genieten.

Have fun! :)
Pagina: 1