Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adaptix
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-11-2024
Voordat ik ga investeren in custom-made oordopjes met filters, wil ik eerst de universele oordopjes gaan kopen. Ik heb geen lastige vorm gehoorgang, maar ik ben ervan bewust dat het draagcomfort per persoon verschilt. De mate van (on)zichtbaarheid maakt me niet uit.

Ik heb al reviews en vergelijkingen gelezen van verschillende merken oordopjes, maar ik ben er nog niet uit welk merk ik wil kiezen. Alpine PartyPlugs kom ik vaak tegen, maar ik las in meerdere reviews dat het praten dan minder soepel gaat doordat je je stem meer hoort. Thunderplugs heb ik ook in gedachten, maar ik las het nadeel dat de Thunderplugs één filter hebben, terwijl de PartyPlugs twee filters hebben.
Tijdens het zoeken op dit forum kwam ik zojuist ook het merk Elacin (voorheen Exinore) tegen.

Wat zijn jouw ervaringen met universele paraplu-oordopjes van Alpine, Thunderplugs en/of Elacin? Welk vind je het prettigst qua demping en muziekbeleving?

[ Voor 6% gewijzigd door Adaptix op 16-11-2017 16:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

CEA > ATT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Met gewone 14-in-een-dozijn autosport-dopjes kan je ook uit de voeten. En dan letterlijk want als je naar https://www.ebay.com/itm/...P-AID-PLUGS-/271572398476 kijkt, heb je 50 paar oordopjes voor grofweg 33% van de prijs van de genoemde Alpine PartyPlugs.

Mijn ervaring hiermee is goed; echte "herrie" hoor je niet overdadig (heb nog schreeuwende V8-motoren van de Formule 1 meegemaakt vlak naast de baan) en de demping vond ik erg goed. Lage tonen alsmede gewoon praten (net iets boven huiskamerniveau praten) is geen probleem met deze plugs. Af en toe moest ik bewust mijn plugs uitdoen omdat ze relatief comfy zaten en ik toch nog gewoon kon praten met de dame bij de bierstands.

Just my 2 cents

/edit: zie net dat die eBay-seller niet naar NL verscheept. Ik heb de Howard Leight plugs ooit wel naar NL laten bezorgen via eBay. Meer info over dit type plugs: http://www.howardleight.com/ear-protection/earplugs

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 15-11-2017 20:59 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Adaptix
MAX3400 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:51:
Met gewone 14-in-een-dozijn autosport-dopjes kan je ook uit de voeten. En dan letterlijk want als je naar https://www.ebay.com/itm/...P-AID-PLUGS-/271572398476 kijkt, heb je 50 paar oordopjes voor grofweg 33% van de prijs van de genoemde Alpine PartyPlugs.

...
Zelf heb ik een keer een dozijn aan Bilsom 303 oordopjes besteld via oordopjes-kopen.nl, maar ik vermoed dat het type schuimdopjes de muziek te veel vervormen (zie ook dit artikel). Dus ik koop liever het type parapluutjes met (muziek)filters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:54
Alpines heb ik jarenlang naar tevredenheid gebruikt (En toen die af waren vervangen door een op maat gemaakt setje van beter horen.)Thunderplugs heb ik laatst uit de automaat gehaald toen ik mijn eigen doppen vergeten was, maar die zaten mij niet zo best. Qua klank waren ze imo overigens prima. Elacin ken ik niet.

Denk niet dat die paraplu dingen elkaar veel ontlopen qua geluidskwaliteit, maar het is wat mij betreft echt wel een verbetering tov de diverse foamdoppen die ik in de loop der jaren in mn oren gehad heb.

• Adaptix
Charly schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:57:
Alpines heb ik jarenlang naar tevredenheid gebruikt (En toen die af waren vervangen door een op maat gemaakt setje van beter horen.)Thunderplugs heb ik laatst uit de automaat gehaald toen ik mijn eigen doppen vergeten was, maar die zaten mij niet zo best. Qua klank waren ze imo overigens prima. Elacin ken ik niet.

Denk niet dat die paraplu dingen elkaar veel ontlopen qua geluidskwaliteit, maar het is wat mij betreft echt wel een verbetering tov de diverse foamdoppen die ik in de loop der jaren in mn oren gehad heb.
Thanks!

In wat voor opzichten zaten de universele Thunderplugs bij jou minder lekker dan de universele Alpines?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:54
Ze vielen kleiner, duurde (daardoor) wat langer voor ze goed sloten en omdat ze dieper in mn oor zaten kwamen ze er lastiger weer uit. Maar toen ze eenmaal zaten was het prima hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seriousjin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-08 11:28

seriousjin

Let's get seriously serious..

Beetje late reactie, maar allicht nog interessant voor andere tweakers die op zoek zijn en dit topic tegen komen :)

https://oordoppenopmaat.c...e-oordoppen-moet-ik-kopen

"You may be big, but I am serious!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GirlKillu
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 10:26
Heb zelf deze gekocht voor lawaaierige machines:
https://www.action.com/nl...en-met-akoestisch-filter/

Voor dat geld hoef je ze niet te laten liggen (lang leve action). Vond ze wel makkelijk en vlot in mijn oor passen en dempten toch voldoende. Qua muziek kwaliteit kan ik niet oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakerplus
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-01 18:06
Hans anders 10 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:59
Zelf begonnen met van die schuimpjes, maar die vond ik echt heel irritant zitten en vervormde muziek te veel. Daarna overgegaan op dacht ik de pluggerz, maar die waren toch ook niet ideaal. Toen maar besloten om ze op maat te laten maken en nog geen moment spijt van gehad. Ze zitten echt perfect, kan de hele dag op een festival rondlopen zonder er last van te krijgen, je kan mensen nog gewoon verstaan en de muziek klinkt prima.
Het is wel wat duurder ja, maar als je bekijkt naar hoe vaak je ze gebruikt (ik gemiddeld een keer in de paar weken bij concert of uitgaan) en waar je het voor doet (je oren beschermen) is het het dubbel en dwars waard. :)
Pagina: 1