i7 8700k of AMD 1700 x of 1800 x

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• japserflapser
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-10-2025
Hallo beste mede Tweakers,

Zoals jullie misschien wel aan de titel wel hebben gezien heb ik een vraag over de i7 8700k of AMD 1700 x of 1800 x.

Ik wil namelijk een nieuwe pc bouwen, waarop je lekker kan gamen op 3440x 1440 a 100 hz. Dit doormiddel van een 1080 ti.

Daarnaast wil ik graag gebruik maken van 16/ 32 gb afhankelijk van de prijs per gb. Dit omdat ik het leuk vind om video's te maken van mijn drone shots. (4k 60 fps).

Daarnaast een gewone Samsung 750 500 gb ssd voor de games en filmpjes. In combinatie met een samsung 960 evo 250 gb voor windows, en waarneer mogelijk ook graag Mac osx.

Aangezien op internet Intel nog steeds de beste is op het gebied van Games. Terwijl AMD Ryzen 7 vooral voor exporteren van video's enzo.

Welke processor past het beste bij mij?

Graag hoor ik tips/ ervaringen voor mijn game/ edit pc hoor ik deze graag

Alvast bedankt,
Jasper

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:41
8700k is gewoon op dit moment de beste cpu in combinatie met die kaart.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, het is niet alsof er geen GPU bottleneck optreed bij deze resolutie, met elk van deze CPU's. Praktijkresultaten zullen dus vergelijkbaar zijn, hier en daar een frame meer of minder. De 1800X moet je in ieder geval negeren, want die is gewoon te duur voor wat die biedt.

Dan is het dus tussen de R7 1700X en de i7 8700K. Ga je overclocken? Zo nee dan zou ik de 8700K in ieder geval vergeten. Dan is de vraag wat je liever hebt. De zekerheid bij slecht geoptimaliseerde games dat het beter draait, dus de 8700, of de superieure snelheid bij renderen van een Ryzen 1700X. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Eerste tip - dit lezen:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvratgen horen in de aankoopadviesfora. Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:41
De 8700k is per core sneller als de Ryzen, daar ga je echt baat mee hebben om die extra fps uit die 1080ti te krijgen, zeker ook met games die minder cores gebruike Zeker omdat deze toch ook nog wat speling qua overclocken heeft , maakt het nog beter. Let wel, dat je een erg goede koeler neemt in dit geval.

[ Voor 10% gewijzigd door freaky35 op 16-11-2017 00:05 ]