Wireless bridge

Pagina: 1
Acties:

• futuwes
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08-2025
Hey,

Ik ben op zoek naar een wireless bridge die liefst zo klein mogelijk is en max 50€ kost.

Ik werk als site engineer voor het BASE/Telenet GSM netwerk in Belgie en helaas hebben niet al onze sites een shelter waar het lekker droog en warm is om te werken. Vaak werk ik met een RJ45 kabel vanuit mijn auto naar de kast toe maar soms is dit niet mogelijk omdat je er niet met de auto geraakt.

Ik zoek dus simpelweg een kleine wireless bridge die ik kan aansluiten op onze apparatuur en dan wireless vanuit de auto mijn werk kan doen.

Iemand ervaring met het gebruik van zo een toestel?

Bedankt!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-01 20:21
futuwes schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:40:
Hey,

Ik ben op zoek naar een wireless bridge die liefst zo klein mogelijk is en max 50€ kost.

Ik werk als site engineer voor het BASE/Telenet GSM netwerk in Belgie en helaas hebben niet al onze sites een shelter waar het lekker droog en warm is om te werken. Vaak werk ik met een RJ45 kabel vanuit mijn auto naar de kast toe maar soms is dit niet mogelijk omdat je er niet met de auto geraakt.

Ik zoek dus simpelweg een kleine wireless bridge die ik kan aansluiten op onze apparatuur en dan wireless vanuit de auto mijn werk kan doen.

Iemand ervaring met het gebruik van zo een toestel?

Bedankt!
Elk routertje/accespoint kan dat...

Van de andere kant... Als voormalig beheerder wordt ik er niet echt vrolijk van dat engineers zelf accespoints aan gaan sluiten op punten waar je geen toegang wilt, anders dan voor servicedoeleinden. Doe het dus op eigen risico, en houd er ook rekening mee dat 't einde carriere kan zijn...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:26
Wat zij / kwam de IT afdeling mee toen je ze dit aan hun vroeg ?

Ik als beheerder zou hobby bob collega's die zelf apparatuur gaan aansluiting het flink lastig maken voor hunzelf om dit te uitgelegd te krijgen.

[ Voor 53% gewijzigd door HKLM_ op 15-11-2017 17:48 ]

Cloud ☁️

• futuwes
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-08-2025
Dat elk routertje dat kan weet ik ook. Ik ben gewoon op zoek naar iets klein goedkoop en handig in gebruik dat op verplaatsing kan gebruikt worden.

Ik denk dat jullie het beide mis begrijpen. Het is niet de bedoeling dat dit toestel blijft hangen, want dan kan inderdaad iedereen met kwade bedoelingen erop. Bedoel is enkel dat ik dit toestel aansluit terwijl ik een service uitvoer (onderzoek, scripts laden of aanpasssen, software upgrades, ...) en het dan weer mee neem om op de volgende site om aan te sluiten en mijn werk doe.

Ik zit helaas niet alle dagen in shelters en data centers waar het lekker warm en droog is. Met deze oplossing kan ik ook op outdoor sites vanuit de auto werken.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-01 20:21
futuwes schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:38:
Ik denk dat jullie het beide mis begrijpen.
Ik denk dat jij het niet begrijpt. Ook voor eventjes wil ik bij mij op het werk geen beveiligingsgaten. Ook eventjes een ongeauthoriseerd apparaat op het netwerk wordt door ons intrusion detection systeem opgepikt. En ook eventjes mag je het dan uit komen leggen...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...