Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 14:41

IIsnickerII

Docent Software Dev

Topicstarter
Hey Tweakers!

Ik heb een probleem. Ik wil voor mijzelf wat poorten open zetten op de hoofdrouter van mijn samenwoning met 8 inwonenden. Nu hebben wij een glasvezelnetwerk van Caiway naar een TP-Link tl-er6120 router lopen. Die is vervolgens aangesloten op een Dell Powerconnect 2724 switch. Aan die switch hangt een TP-Link Archer C1200 voor Wifi signaal in de woonkamer, en verder nog een aantal andere routers door het huis heen verspreid om wifi overal te krijgen (Jazeker, ze staan allemaal ingesteld als accesspoints O-) )

Ik heb gemerkt dat de hoofdrouter (TP-Link tl-er6120) geen toegang meer wilt verlenen tot zijn web interface om aanpassingen aan te brengen aan de port forwarding. Hij geeft gewoonweg een "ERR_CONNECTION_REFUSED" melding als ik zijn IP benader, ook bij een reset. Nu was het mijn idee om de middenman er tussenuit te halen, en ipv de huidige router, de TP link Archer C1200 als hoofdrouter aangesloten te houden, die dan weer doorlust naar de Dell Switch. Is dit een handige keuze of zijn er betere alternatieven.

Ter informatie: Wij wonen met zijn 8en, met gemiddeld tot hoog internetverbruik (meerdere netflixen tegelijkertijd als ik geen games aan het downloaden ben via Steam), en hebben 200mbit glasvezelnetwerk van Caiway.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:53
IIsnickerII schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:48:
Is dit een handige keuze of zijn er betere alternatieven.
Die TP-Link heeft ook een consoleport. Regel een consolekabel en je probleem is opgelost (lijkt me?).

Anders kun je de voorgestelde wissel toch gewoon proberen? Als het niet werkt kun je het altijd nog in originele staat herstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 23:49
Dit lijkt een beetje far stretched, maar toch voor de zekerheid: heb je de volgende poorten geprobeerd?
- HTTP (80, alternatief 8080)
- HTTPS (443, alternatief 8443)
- SSH (22)
- Telnet (23)
Wat nog wel eens wil gebeuren is dat óf de httpd service crasht of op een andere poort is geconfigureerd. In dit geval is de verbinding "refused", dus actief geweigerd door de router. Het kan zijn dat de service inderdaad corrupt is, maar mogelijk is er een alternatieve poort geconfigureerd. Eventueel kun je even een poortscan doen op het apparaat.

Een gemiddelde consumenten router zou prima 8 gebruikers aan moeten kunnen, overigens.