Playstation 4 maakt een hels kabaal

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisBos512
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-02-2021
Hoi
elke keer als ik mijn ps4 (de eerste versie) aanzet en een game opstart, begint de ventilator als een vliegtuigmotor te blazen.
wat ik al heb gedaan om het blazen tegen te gaan, maar wat niet werkte:
- ps4 opengeschroeft en helemaal stofvrij gemaakt
- ps4 op een open plek gezet waar genoeg ruimte en frisse lucht is
- met een kwastje langs de randen van de ps4
- met een wattenstaafje de ventilator schoongemaakt

weet iemand misschien een andere oplossing? (terugsturen heeft geen zin, want garantie is al verlopen en die was sowieso beschadigd geweest, omdat ik hem heb opengeschroefd)
alvast bedankt

[ Voor 30% gewijzigd door DennisBos512 op 16-11-2017 08:30 ]

Audiofiel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:09
Misschien dat de koeling niet goed genoeg contact maakt met de processor? Vandaar dat hij volledig gaat blazen. Misschien een keer een klapper gemaakt met de console?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05-06 17:44
Misschien is de koelpasta uitgedroogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisBos512
flash2adv schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:39:
Misschien dat de koeling niet goed genoeg contact maakt met de processor? Vandaar dat hij volledig gaat blazen. Misschien een keer een klapper gemaakt met de console?
sorry hoor, maar wat bedoel je precies met een 'klapper'? ik heb m vgm nog nooit laten vallen of erop geslagen ofzo, dus...

Audiofiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisBos512
dm-dutchman schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:39:
Misschien is de koelpasta uitgedroogd?
dat zou denk ik wel kunnen. weet jij hoe ik bij de koelpasta moet komen in de console en waar kan ik koelpasta halen?

Audiofiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:58
Hoi DennisBos, welkom op Tweakers!

Ik val verder even met de deur in huis met wat opmerkingen:

- je topic stond in het verkeerde subforum, deze heb ik voor je veprlaats
- we verwachten op Tweakers dat je voor je een topic opent de zoekfunctie gebruikt en zelf al flink wat onderzoek doet. Graag ook zo compleet mogelijk uitleggen wat je al geprobeerd hebt.
- verder is dubbelposten ongewenst; edit je laatste post.

wat betreft de koelpasta-vragen: daar is genoeg over te vinden...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Hoe heb je de ventilator schoongemaakt? Heb je alleen de de bovenkant (dus de schoepen) schoongemaakt of heb je de ventilator ook uitgebouwd en naast de schoepen ook de lastig te bereiken plekjes schoongemaakt.

In het eerste geval los je al veel van je problemen op, maar stiekem hoopt de meeste stof zich op de moeilijk te bereiken plekjes op. Als je het dus nog niet gedaan hebt, bouw de hele ventilator uit en maak de ventilator eens - met behulp van perslucht- goed schoon (en dan vooral de lastig te bereiken plekjes) Kijk trouwens ook of de luchtinlaat en luchtuitlaat vrij van stof zijn. Na verloop van tijd kan daar ook een hoop stof ophopen.

Als je dit hebt gedaan, dan is het zeker geen slecht idee om nieuwe koelpasta aan te brengen. Na 4-5 jaar kan het korrelig worden, waardoor het de werking verliest. Koelpasta zit op de processor (processor en GPU zijn 1 chip) Met schoonmaakalcohol (mag van de drogist zijn) en een wattenstaafje de oude koelpasta van de processor en de heatsink afhalen. Dan een beetje koelpasta (te koop bij iedere computerwinkel) op de processor doen en vervolgens de heatsink terugplaatsen.

Klinkt misschien een beetje moeilijk, maar je moet er even aan begonnen zijn en dan wijst alles zich wel. Daarnaast zul je ook veel informatie van het internet/youtube kunnen halen. Op youtube zullen vast ook enkele filmpjes staan die heel het proces tonen.

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 16-11-2017 12:50 ]

Pagina: 1