Toon posts:

Wallbox uit america , hoe aansluiten op 220

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Beste, waarschijnlijk is deze vraag te simpel voor dit forum, alvast sorry.
Maar ik zit met het volgende, ik heb een wallbox sch 1 uit america en wil deze onder stroom zetten. Nu staat er het volgende 24 volt hertz 60, stand by amperes 0,2 , transmitting amperes 2.5. De stroomdraden heb ik , maar om te voorkomen dat er rook uit gaat komen is mijn vraag, wat moet er tussen het stopcontact en wallbox?

Alvast bedankt,

Ed

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-10 10:58
Je hebt een omvormer nodig om van 230V~ 50hz -> 24V~ 60hz te maken. De spanning verlagen is niet zo'n probleem (transformator) maar de frequentie aanpassen wel, daar heb je de omvormer voor nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door LordSinclair op 15-11-2017 16:48 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Dat is dus een jukebox? Met echte platen?

24v 50Hz zal niet zo'n probleem zijn al kan ik mij indenken dat als er een AC motor in zit het net even iets langzamer draait.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:01

ThaHandy

Discovery Channel

Daar had Techmoan een simpele oplossing voor. Hij heeft veel van dat US 60hz spul. Een beetje tape op de as om zo het wieltje/aandrijving weer sneller te laten draaien.

[ Voor 14% gewijzigd door ThaHandy op 16-11-2017 01:14 ]

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:58
memphis schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:47:
Dat is dus een jukebox? Met echte platen?

24v 50Hz zal niet zo'n probleem zijn al kan ik mij indenken dat als er een AC motor in zit het net even iets langzamer draait.
Een wallbox heeft geen platen en in veel gevallen ook geen motor. De wallbox geeft enkel de selectie door aan de echte jukebox die ergens anders in een cafe stond. De wallbox zijn de kleine kastjes die bij de tafeltjes stonden. Worden tegenwoordig jammer genoeg vaak omgebouwd tot raspberry pi radio.

Een trafo zou in dit geval voldoende zijn.