Toon posts:

Windows Verkenner sluit automatisch na starten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een laptop met Windows 10 en sinds een uurtje heb ik een probleem met Windows Verkenner.
Als ik deze opstart, dan sluit hij binnen enkele seconden meteen weer af. Er schijnt een ander programma of pagina geopend te worden met een gloeilampje als icoon. Waarschijnlijk is dit een soort informatie pagina.

- Dit is zowel in de gewone als veilige modus
- In veilige modus Malwarebytes Anti-Malware laten draaien, geen resultaten
- In gewone modus ESET Internet Security laten draaien, geen resultaten. (ESET wilde niet openen in veilige modus)

Oorzaak? Virus?
Ik was artikelen voor mijn studie aan het downloaden van het web (via ResearchGate), echter het lijkt mij nogal vreemd dat hier een virus tussen staat.

Kortom, heeft iemand raad voor mij?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten,
Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 12:30
Rudie, als ik google op dit probleem kan het van alles zijn.. wellicht zijn onderstaande vragen/mogelijkheden handig om een beter beeld te scheppen:

Wanneer de verkenner sluit, blijft dan het proces explorer.exe nog wel actief in taakbeheer?
Komt er in eventviewer een entry waarin naar voren komt dat explorer.exe crasht?
Sluit verkenner ook wanneer je deze opent via cmd.exe > rechtermuistoets > run as admin > explorer.exe?
Als je een tweede (test) profiel aanmaakt op dezelfde PC, heeft deze gebruiker er dan ook last van?

Wellicht is het de moeite waard om de volgende stappen nog te proberen (of in ieder geval een gedeelte van):
https://www.drivereasy.co...-explorer-crash-easy-way/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:59:
... Er schijnt een ander programma of pagina geopend te worden met een gloeilampje als icoon...
en wat gebeurt er, als je op dat icoontje (dubbel)klikt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Draai voor de zekerheid ook Hitman Pro, Adwcleaner en Super Antispwyware.

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:50:
[...]

en wat gebeurt er, als je op dat icoontje (dubbel)klikt?
Dat icoontje verdwijnt meteen weer, dus ik kan er helaas niet op klikken.

Verwijderd

Topicstarter
Roflzor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:09:
Rudie, als ik google op dit probleem kan het van alles zijn.. wellicht zijn onderstaande vragen/mogelijkheden handig om een beter beeld te scheppen:

Wanneer de verkenner sluit, blijft dan het proces explorer.exe nog wel actief in taakbeheer?
Komt er in eventviewer een entry waarin naar voren komt dat explorer.exe crasht?
Sluit verkenner ook wanneer je deze opent via cmd.exe > rechtermuistoets > run as admin > explorer.exe?
Als je een tweede (test) profiel aanmaakt op dezelfde PC, heeft deze gebruiker er dan ook last van?

Wellicht is het de moeite waard om de volgende stappen nog te proberen (of in ieder geval een gedeelte van):
https://www.drivereasy.co...-explorer-crash-easy-way/
Dankje voor de uitvoerige reactie, ik ga het meteen eens uitproberen!

De eerste stap heeft geloof ik al geholpen. Hij sluit nu nog niet af. Even afwachten of het zo blijft, maar in ieder geval al erg bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2017 14:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op donderdag 16 november 2017 @ 01:34:
Draai voor de zekerheid ook Hitman Pro, Adwcleaner en Super Antispwyware.
Zal ik doen!

Er was wel een aantal dingen gevonden, maar Windows Verkenner bleef hetzelfde doen, maar het is nu opgelost. In ieder geval fijn dat er weer een aantal dingen weg zijn! Bedankt!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2017 14:49 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:51:
[...]

Dat icoontje verdwijnt meteen weer, dus ik kan er helaas niet op klikken.
Dan zal het wel een uit de hand gelopen contextMenuHandler zijn.
Doe 's autoruns van sysinternals draaien en kijk dan onder het explorer tabje

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1