Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Voor mijn masterthesis moet ik mijn data verwerken. Ik ondervind echter een probleem. Op de schermafbeelding is mijn excel sheet te zien.
Zoals u kan zien zijn mijn tangible fixed per rij geordend en per jaar. Ik zou dit willen omzetten voor elk bedrijf in 1 kolom. Hieronder een voorbeeld om dit te verduidelijken.

Nu:

Tanglible A Tangible B tangible C tangible D
Tangible E Tangible F tangible G tangible H
(nog 125 rijen)

Gewenste uitkomst

Tangible A
Tangible B
Tangible C
Tangible D
Tangible E
Tangible F
Tangible G
Tangible H
(voor de 127 rijen)

Afbeeldingslocatie: https://snag.gy/NnQg7s.jpg

Zou iemand mij hier aub met kunnen helpen? Is hier een excel functie voor?Ik heb 127 bedrijven en meer dan 10 variabele dus met copy paste ben ik morgen nog bezig. De deadline komt er aan en ik begon wanhopig te worden.

Alvast bedankt!!
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:49

Roozzz

Plus ultra

Mooi op tijd om een dag van te voren nog met de data aan het stoeien te zijn ;)

Anyway:
1. Gebruik een pivottable
2. of copy en transpose

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:39

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Draaitabel inderdaad (dat is de NL naam van een pivottable zoals Roozzz al voorstelde). Handmatig kost teveel tijd en is niet nodig want een draaitabel kan precies doen wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 14:32
Zoals in je eerdere topic ook al aangegeven, Pivot Table (draaitabel in je NL versie). Deze kan je instellen op je data met rijen en kolommen.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:22

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Excel: different columns in one single column ?

Dat gezegd hebbende; als je je copy/paste in een vaste volgorde doet, kan je ook een macro ervan maken en daarna automagiseren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 17:02

Skinny

DIRECT!

Tabel maken via "Data - From Table/Range" (Gegevens - Vanuit Tabel) en dan de optie "Unpivot columns gebruiken om deze tabel plat te slaan naar het formaat wat je wil.

zie ook: https://www.excel-university.com/unpivot-excel-data/

Vanaf kopje "Get & Transform From Table"

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Skinny schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:28:
Tabel maken via "Data - From Table/Range" (Gegevens - Vanuit Tabel) en dan de optie "Unpivot columns gebruiken om deze tabel plat te slaan naar het formaat wat je wil.

zie ook: https://www.excel-university.com/unpivot-excel-data/

Vanaf kopje "Get & Transform From Table"
Dit is wel een ingewikkelde oplossing voor een simpel probleem. Waarom niet gewoon een draaitabel? Overigens, een tabel maken van de lijst doe je via het menuutje "Tabellen" en niet per se "Gegevens". Maar nogmaals, met een draaitabel moet TS eruit kunnen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinny

Skinny

DIRECT!

Icephase schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:35:
[...]

Dit is wel een ingewikkelde oplossing voor een simpel probleem. Waarom niet gewoon een draaitabel? Overigens, een tabel maken van de lijst doe je via het menuutje "Tabellen" en niet per se "Gegevens". Maar nogmaals, met een draaitabel moet TS eruit kunnen komen!
Het zijn letterlijk 3 muisklikken dus erg ingewikkeld is dit niet. Het formaat wat ik in het screenshot zie is feitelijk al een PivotTable die je terug wilt slaan naar de oorspronkelijke rijen. Mijn optie levert je gewoon een platte lijst met kolommen "Company - Category - Bedrag" op

SIZE does matter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Het screenshot dat ik zie is in elk geval nog géén draaitabel maar gewoon platte data. Er ís dus niks ‘plat te slaan’ op dit moment, vandaar juist het advies om een draaitabel te maken.

Maar misschien zie jij iets anders dan ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinny

Skinny

DIRECT!

Skinny schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:43:
[...]

Er staat inderdaad platte data in de zin dat het geen "Pivot Table" is, maar gewoon platte tekst. De structuur van de data is er wel 1 die typisch past bij gegevens die al gepivot zijn. Vandaar dat ik deze optie aangegeven heb. Ongetwijfeld dat er meerdere wegen naar Rome zijn, dit vond/vind ik de makkelijkste en het beste passen bij de aangeboden data.

:>
[edit]

Zet het volgende in een Excel sheet (zelfde strucuur als screenshot) en doe "Invoegen - Draaitabel" .. wat krijg je dan ? volgens mij een kopie van wat je nu al hebt en niet zomaar (gemakkelijk) de mogelijkheid om er een platte lijst van de maken waarin de kolomkoppen als 1 kolom in de lijst staan.

code:
1
2
3
4
            Category 1  Category 2  Category 3
Company 1   1       2       3
Company 2   7       21      6
Company 3   14      91      9

[ Voor 44% gewijzigd door Skinny op 15-11-2017 15:48 ]

SIZE does matter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Danku voor de reacties.
Ik denk niet dat een pivottable van toepassing is. Ik zal nog eens proberen uitleggen wat ik precies wil bereiken.

Zoals te zien op mijn foto heeft bv volkswagen 10 waardes voor tangible fixed. Dit komt overeen met 10 jaar beginnend vanaf 2007 tot 2016. Deze zouden we in 1 kolom onder elkaar willen ipv in 10 kolommen.
Hierna zouden we voor het tweede bedrijf Daimler hetzelfde willen doen maar deze waardes zouden in diezelfde kolom onder die van Volkswagen moeten komen. Enkel transponeren is dus geen optie.
In mijn nieuwe foto heb ik het handmatig gedaan. Hopelijk snappen jullie nu wat ik precies wil.

Afbeeldingslocatie: https://snag.gy/EgQuCW.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tangible assets waren voordien 10 kolommen en telkens een nieuwe rij voor een nieuw bedrijf. Terwijl tangible assets nu maar 1 kolom is en telkens 10 rijen per bedrijf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik krijg niet de indruk dat je deze post bekeken hebt: Skinny in "EXCEL: verschillende kolommen in 1 kolom", noch de suggesties in dit topic: [Excel] snel 5 kolommen gegroepeerd naar beneden verplaatsen

[ Voor 54% gewijzigd door Lustucru op 15-11-2017 17:58 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:29:
Zoals te zien op mijn foto heeft bv volkswagen 10 waardes voor tangible fixed. Dit komt overeen met 10 jaar beginnend vanaf 2007 tot 2016. Deze zouden we in 1 kolom onder elkaar willen ipv in 10 kolommen.
Weet je zeker dat je kolommen en rijen niet door elkaar haalt hier?
Pagina: 1