Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Betrouwbaarheid dragoncomputers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat rondgevraagd bij vrienden enzo, en over het algemeen is men niet echt tevreden, maar reviews op het net en op deze site zijn wel okee.

Mijn dragoncomputer PC is voor de zoveelste maal kapot en moet weer eens binnen. Ik kan die niet meer opstarten (ook niet via bios of windows boot-cd), dus ik geraak niet meer aan mijn harde schijf. Ik doe regelmatig backups, dus ik ben niet veel data kwijt, maar er staan wel persoonlijke gegevens op en email passwoorden worden door mijn browser onthouden. Ik heb ook enkele apps die mij direct inloggen en toegang geven tot cloud sharing accounts met nog meer persoonlijke data als ook bestanden en het netwerk van mijn job.

Hoe zorg ik ervoor dat er niet met mijn zaken geklooid wordt terwijl ze de computer herstellen? Is dit iets waar ik moet van wakker liggen? Ik herinner mijn enkele jaren terug iets op het nieuws van een computer shop die bestanden van klanten PC's kopieerden.

Alvast bedankt. Voor de toekomst, welke computer shop (in Belgie of Nederland) zouden jullie aanraden voor volledige systemen? Zelf in mekaar steken is geen optie - heb ik geen verstand van!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:11:
Ik heb al wat rondgevraagd bij vrienden enzo, en over het algemeen is men niet echt tevreden, maar reviews op het net en op deze site zijn wel okee.

Mijn dragoncomputer PC is voor de zoveelste maal kapot en moet weer eens binnen. Ik kan die niet meer opstarten (ook niet via bios of windows boot-cd), dus ik geraak niet meer aan mijn harde schijf. Ik doe regelmatig backups, dus ik ben niet veel data kwijt, maar er staan wel persoonlijke gegevens op en email passwoorden worden door mijn browser onthouden. Ik heb ook enkele apps die mij direct inloggen en toegang geven tot cloud sharing accounts met nog meer persoonlijke data als ook bestanden en het netwerk van mijn job.

Hoe zorg ik ervoor dat er niet met mijn zaken geklooid wordt terwijl ze de computer herstellen? Is dit iets waar ik moet van wakker liggen? Ik herinner mijn enkele jaren terug iets op het nieuws van een computer shop die bestanden van klanten PC's kopieerden.

Alvast bedankt. Voor de toekomst, welke computer shop (in Belgie of Nederland) zouden jullie aanraden voor volledige systemen? Zelf in mekaar steken is geen optie - heb ik geen verstand van!
Punt is, dat hij kapot is kan Dragon niets aan doen. De onderdelen die de shops gebruiken zijn allemaal hetzelfde. Daar gaat een andere shop niet aan helpen (wellicht de aftersales service wel maar ik ken Dragon niet dus kan daar niets over zeggen)

Wil je niet dat ze aan je data kunnen, kan je de harddisk er uit halen. Ik weet niet hoe ingewikkeld je behuizing is maar dat zou met een paar schroeven gedaan moeten zijn.

En aangezien je je BIOS niet meer in komt, zal je harddisk de oorzaak niet zijn.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom is dit een aankoopadvies? Ook een PC die je zelf in elkaar zet of door een ander bedrijf in elkaar laat zetten, kan issues hebben. De oorzaak hiervan (1 of meerdere malen) laat ik in het midden maar de winkelier is de eerste die je moet aanspreken om dit opgelost te krijgen.

Dan je data / logins / whatever: niet het probleem van de winkelier. Als het nodig is, formatteren ze de disk en klaar. Of als het niet nodig is, vervangen ze bijvoorbeeld je RAM en testen ze dus het opstarten (en misschien dus het automatisch inloggen op je OS en apps).

Als je het dus allemaal niet vertrouwt: haal je disk eruit, stuur de PC ter reparatie. Of het euvel dan geconstateerd wordt, is de vraag. Ik kan niet beoordelen of het defect in de disk zit en/of de software op disk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:27

MsG

Forumzwerver

Hoe romantisch het beeld wellicht ook is dat ze bij een computerbedrijf in een ambachtelijke oven je moederbord zelf smeden en solderen bij flikkerend TL-licht, is dit niet de werkelijkheid. Elke computer, of dat nou bij de Mediamarkt is, Dragon Computers, of de zaak om de hoek, het is allemaal standaardspul van Intel, Asus, AMD, Nvidia, etc. Dus dat je computer kuren heeft of al weer stuk is, is heel onfortuinlijk maar moet je inhoudelijk echt even los koppelen van de winkel.

Ik denk juist dat zelfbouw wel een goed leerproces is, het is eenvoudig hier verstand van te krijgen, en je kan meteen veel beter fouten opsporen, terwijl je bij een kant-en-klare PC bij wijze van spreke de computerkast nog niet eens open mag doen.

Gaat er helemaal niets aan, nog geen lampje of een geluidje of wat dan ook, als je de powerknop indrukt?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn