Ik heb mail van mijn mailserver [mail.domein.ext] (even mijn domein onherkenbaar gemaakt) gekoppeld aan Outlook.com. Sinds dit weekend lukt het Outlook.com niet meer om mail binnen te halen; of doet het dit nog maar sporadisch, ongeveer één keer per dag.
Vanmorgen had ik hierover contact met support van Microsoft; zij gaven toe een bekende storing te hebben; daarmee ben ik meteen nieuwsgierig of er meer Tweakers zijn die hier momenteel last van hebben?
Mijn mailwisseling heb ik hier onder opgenomen; daar staan ook de stappen in die ik ondernomen heb om het eventueel op te lossen. Ik heb vanmorgen nogmaals het gekoppelde account verwijderd en weer opnieuw verbonden; zonder resultaat.
Storing lijkt dus nu in ieder geval nog niet opgelost te zijn.
Vanmorgen had ik hierover contact met support van Microsoft; zij gaven toe een bekende storing te hebben; daarmee ben ik meteen nieuwsgierig of er meer Tweakers zijn die hier momenteel last van hebben?
Mijn mailwisseling heb ik hier onder opgenomen; daar staan ook de stappen in die ik ondernomen heb om het eventueel op te lossen. Ik heb vanmorgen nogmaals het gekoppelde account verwijderd en weer opnieuw verbonden; zonder resultaat.
Storing lijkt dus nu in ieder geval nog niet opgelost te zijn.
November 15, 2017, 07:19 +0000
Sinds het weekend komt mijn mail uit verbonden e-mail accounts nog maar sporadisch binnen. Het lijkt of dat gebeurt is sinds ik de optie "beta versie uitproberen" in de mail erbij heb; maar kan dat niet hard maken.
Ik heb een eigen mailserver [mail.domain.ext]. Ik maak via outlook.com verbinding met deze server via het pop3 protocol. De SMTP server is wel goed verbonden; ik kan namelijk via outlook.com wel gewoon mail versturen; ook via mijn eigen verzendadres. Verder werkt mijn mail account via webmail van mijn webserver ook gewoon.
Ik heb al geprobeerd om (in verschillende browsers; Edge, Firefox en Internet Explorer) het account opnieuw te koppelen. Daarnaast heb ik geprobeerd om via IMAP te verbinden.
Verder heb ik geprobeerd om een nieuw wachtwoord op mijn mailserver in te stellen en daarna via outlook.com verbinding te maken.
Op dit moment lijkt het of er één keer per dag mail binnen gehaald wordt, verder blijft de status in verbonden accounts op "update in uitvoering" staan (of zegt tie gewoon up to date; met vervolgens een tijd van vele uren geleden erbij).
Ik heb contact met het bedrijf gehad die mijn mailserver beheert; die geven aan niets veranderd te hebben.
Outlook Support
November 15, 2017, 09:50 +0000
Goedemorgen,
Bedankt voor uw bericht naar Outlook.com Support,
Er is momenteel een bekend probleem die dit veroorzaakt en onze engineers werken er met spoed aan om dit probleem op te lossen.
Kunt u het verbonden account verwijderen bij uw account van Outlook.com en daarna weer toevoegen. Ontvangt u dan wel weer berichten op verbonden accounts?
Wij verontschuldigen voor het ongemak dit kan veroorzaken voor u en verzekeren u dat het zo snel als mogelijk behandeld wordt.
Laat ons weten of dit lukt ofdat u nog verdere problemen of ondersteuning nodig heeft.
Met vriendelijke groet,
Outlook.com Support
[img]error.jpg[/img]