Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1 kabel vertakken naar 2 kabels via switch?

Pagina: 1
Acties:

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-11 23:41
Hey, ik heb in mijn kamer 1 ethernetkabel die rechtstreeks van onze router komt en bij de verbouwingen naar boven in mijn kamer werd gelegd.
Nu, ik wil graag mijn ps4 ook via kabel verbinden met het internet. Ik zag zonet in de Action een Ethernet Switch van Maxter voor zo'n €5. 1 ethernet ingang en 4 uitgangen.

Nu mijn vraag; zorgt dit ervoor dat alle apparaten verboden hiermee connectie hebben tot het internet via mijn modem en zoja krijgen die elk hun eigen IP-adres, of zullen die 2 apparaten (mijn pc en mijn ps4) als 1 apparaat gezien worden? Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar zullen beide apparaten een verbinding tot het internet kunnen maken (er stond vooral "om uw lokaal thuisnetwerk te maken LAN"). Maar ik wil niet persé dat deze met elkaar in verbinding staan, enkel dat ze beide verbinding hebben tot het internet.

Bedankt

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02:57
BramVanha schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:21:
Hey, ik heb in mijn kamer 1 ethernetkabel die rechtstreeks van onze router komt en bij de verbouwingen naar boven in mijn kamer werd gelegd.
Nu, ik wil graag mijn ps4 ook via kabel verbinden met het internet. Ik zag zonet in de Action een Ethernet Switch van Maxter voor zo'n €5. 1 ethernet ingang en 4 uitgangen.

Nu mijn vraag; zorgt dit ervoor dat alle apparaten verboden hiermee connectie hebben tot het internet via mijn modem en zoja krijgen die elk hun eigen IP-adres, of zullen die 2 apparaten (mijn pc en mijn ps4) als 1 apparaat gezien worden? Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar zullen beide apparaten een verbinding tot het internet kunnen maken (er stond vooral "om uw lokaal thuisnetwerk te maken LAN"). Maar ik wil niet persé dat deze met elkaar in verbinding staan, enkel dat ze beide verbinding hebben tot het internet.

Bedankt
Ja, dat gaat werken. Let wel op de snelheid (voor 5 euro zal het wel geen gigabit zijn) en dat interactieve IP-TV-ontvangers bij sommige providers ook lastig kunnen worden. Als dat geen bezwaar is, prima oplossing.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:46
Een switch zorgt er inderdaad voor dat je van 1 aanvoer (je huidige kabel) naar meerdere uitvoer kan gaan,
Ieder apparaat aangesloten achter deze switch krijgt een IP adres als je huidige router nu DHCP regelt.

Bla Bla Bla

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
met een ethernet switch kan jij inderdaad meerdere apparaten aansluiten op je al bestaande ethernet kabel, deze apparaten krijgen hun eigen IP adres en kunnen dan ook gewoon met elkaar communiceren. (enkel bij duurdere switches kan je dit d.m.v. bijvoorbeeld VLAN's afscheiden van elkaar)

[ Voor 9% gewijzigd door mschol op 15-11-2017 12:26 ]

• BramCoding
MarchelHoek schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:24:
Een switch zorgt er inderdaad voor dat je van 1 aanvoer (je huidige kabel) naar meerdere uitvoer kan gaan,
Ieder apparaat aangesloten achter deze switch krijgt een IP adres als je huidige router nu DHCP regelt.
Mijn router is een bbox van Proximus, gebruikt deze het DHCP protocol?

• BramCoding
Oekiejoekie schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:24:
[...]

Ja, dat gaat werken. Let wel op de snelheid (voor 5 euro zal het wel geen gigabit zijn) en dat interactieve IP-TV-ontvangers bij sommige providers ook lastig kunnen worden. Als dat geen bezwaar is, prima oplossing.
Krijg ik uberhaupt wel een gigabit aan snelheid binnen op mijn bbox-router van Proximus? Maar ik check het zeker en vast dat de snelheid niet belachelijk laag is. Die interactieve IP-TV-ontvangers, is dat iets om voor mij rekening mee te houden? Als in, er komt geen TV bij kijken hier? Of staat TV voor iets anders 8)7

• BramCoding
mschol schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:25:
met een ethernet switch kan jij inderdaad meerdere apparaten aansluiten op je al bestaande ethernet kabel, deze apparaten krijgen hun eigen IP adres en kunnen dan ook gewoon met elkaar communiceren. (enkel bij duurdere switches kan je dit d.m.v. bijvoorbeeld VLAN's afscheiden van elkaar)
Maar het feit dat ze met elkaar zouden kunnen communiceren kan geen kwaad voor hun afzonderlijke internettoegang? Dat is het belangrijkste, als ze in het netwerkdeeltje van het configuratiescherm zichtbaar zijn voor elkaar mag dit, zolang ze maar beiden toegang hebben tot het internet aan een snelheid die geen veelvouden kleiner is dan mijn inkomend signaal.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02:57
BramVanha schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:40:
[...]

Krijg ik uberhaupt wel een gigabit aan snelheid binnen op mijn bbox-router van Proximus? Maar ik check het zeker en vast dat de snelheid niet belachelijk laag is. Die interactieve IP-TV-ontvangers, is dat iets om voor mij rekening mee te houden? Als in, er komt geen TV bij kijken hier? Of staat TV voor iets anders 8)7
Wat hangt er nu aan je kabel ? Alleen je PC ? Dan gaat de PS4 ook gewoon werken.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
BramVanha schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:42:
[...]

Maar het feit dat ze met elkaar zouden kunnen communiceren kan geen kwaad voor hun afzonderlijke internettoegang? Dat is het belangrijkste, als ze in het netwerkdeeltje van het configuratiescherm zichtbaar zijn voor elkaar mag dit, zolang ze maar beiden toegang hebben tot het internet aan een snelheid die geen veelvouden kleiner is dan mijn inkomend signaal.
Dat kan gewoon en is niet van invloed op je snelheid. Uiteraard als jij download met maximale snelheid op het ene apparaat heeft dat wel wat invloed op de downloadsnelheid op je andere apparaat.

• BramCoding
Oekiejoekie schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:45:
[...]

Wat hangt er nu aan je kabel ? Alleen je PC ? Dan gaat de PS4 ook gewoon werken.
Enkel mijn pc en ik breid het graag uit naar mijn pc en ps4. Juiste oplossing dus :)
Thanks

• BramCoding
mschol schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:46:
[...]

Dat kan gewoon en is niet van invloed op je snelheid. Uiteraard als jij download met maximale snelheid op het ene apparaat heeft dat wel wat invloed op de downloadsnelheid op je andere apparaat.
Oke super, thanks!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:36
Alle apparaten die je op je router aansluit, staan met elkaar in verbinding. Of er nou een switch tussen zit of niet. Over het algemeen is dat ook wel zo handig, want op die manier kun je bijvoorbeeld iets printen op je netwerkprinter of iets opslaan op je NAS.

Alleen als dit niet wenselijk zou zijn moet je dingen gaan afschermen, maar in 99% van de gevallen is dit niet iets waar je voor een thuisnetwerkje over na hoeft te denken.

Kijk wel even of de switch die je op het oog hebt, gigabitsnelheid aan kan. De andere optie is 100Mbit en da's tegenwoordig toch wel een beetje traag. En er staan ook genoeg billige gigabitswitches in de pricewatch:
categorie: Netwerk switches

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 13:42
Wel vraag ik me af of je naar het juiste type switch zit te kijken omdat je schrijft over "1 ethernet ingang en 4 uitgangen.". Een ethernet switch heeft geen dedicated in- en uitgangen, maar simpelweg een aantal aansluitingen.

Afbeeldingslocatie: https://brain-images-ssl.cdn.dixons.com/2/5/18438952/u_18438952.jpg

[ Voor 93% gewijzigd door S0epkip op 15-11-2017 13:01 ]

PVO

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:46
[Switch]

Als het de switch is zoals in de bovenstaande URL dan zal dat prima zijn.
Wel is het denk ik max 100 Mbps voor dit type (ik weet dus niet of Action dezelfde nu verkoopt)

Voor internet zal het niet veel uitmaken...
1000 Mbps is tegenwoordig wel meer gangbaar als je wat meer doet op een intern netwerk (denk aan een NAS)

Bla Bla Bla

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vergeet ook niet dat die hele goedkope switches vaak nog wel eens hard gaan bottlenecken als je er veel verkeer overheen gooit. Nu zal dat met gamen niet zo veel zijn, maar als je nieuwe games gaat installeren zit daar vaak een flinke download aan vast, en soms willen die hele goedkope dingen dan echt flink in zakken wat snelheid betreft.
Een 5 poorts netgear heb je voor 25 piek tegenwoordig al, en die werken heel behoorlijk. Dus zou zelf iets meer investeren dan die 5 euro.

• BramCoding
Ik neem dit allemaal in rekening en zal die 100Mbit switch van de Action niet gaan gebruiken. Ik ga even in de pricewatch kijken.
Thanks!
Pagina: 1