Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Beste Tweakers,

Sinds 2008 heb ik bij de ABN Amro een flexible krediet lopen met een limiet van 12.500,- Euro.

In de periode 2008-2012 heb ik daar maximal gebruikt van gemaakt.

Van het krediet is momenteel 1.000 Euro opgenomen, maar voornamelijk om te zorgen dat ik over het krediet kan blijven beschikken.

Ik heb overigens ruimschoots eigen kapitaal (boven de door Nibud opgegeven buffer).

Als je flex. krediet niet actief gebruikt, sluit de bank deze dan af? Eigenlijk wil ik hem gewoon op 0,- hebben staan, maar wel aanhouden. Je weet maar nooit in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:31

Glewellyn

is er ook weer.

Voor de ABN AMRO kan ik het niet met zekerheid zeggen, maar bij de ING heb ik al jaren (serieus denk ik ongeveer 15 jaar) een doorlopend krediet met 0 euro opgenomen.

*zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet onvriendelijk bedoeld hoor, maar dit is toch bij uitstek iets dat de ABN helpdesk je in een paar seconden had kunnen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:51:
Niet onvriendelijk bedoeld hoor, maar dit is toch bij uitstek iets dat de ABN helpdesk je in een paar seconden had kunnen beantwoorden?
Had ik even moeten vermelden. Heb de ABN 2x gebeld en krijg 2 verschillende antwoorden:

1) Nee hoor meneer, ook zonder opname kunt het aanhouden
2) Meneer, als het krediet enkele maanden inactief is zouden we kunnen besluiten het op te heffen

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:59
https://www.abnamro.nl/nl...exibel-krediet/index.html
Wij spreken samen af hoeveel geld u leent, vanaf € 2.500,-. Maar ú bepaalt of en wanneer u hiervan geld opneemt. Heeft u een deel of alles terugbetaald? Dan kunt u altijd weer geld opnemen tot het afgesproken bedrag.....
Staat toch duidelijk op de voorpagina van flexibel krediet.

[ Voor 4% gewijzigd door PROnline op 15-11-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wordt het dan niet eens hoog tijd om de huidige rekening op te zeggen en een nieuwe te openen?

Volgens mij is de rente van jouw krediet uit 2008 onveranderd gebleven (aanname) aangezien je altijd een bedrag opgenomen hebt gehad.

Daarnaast, maar dat is extra: een flexibel krediet (ondanks jouw manier van terugbetalen / opnemen), kan bij het BKR geregistreerd staan en voorkomen dat je andere kredieten mag aanvragen (bijvoorbeeld hypotheek) ondanks dat je bedrag X als kapitaal hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:07
Dit is typisch iets dat expliciet in de voorwaarden staat. En dan met name de versie die bij het afsluiten van toepassing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
In jouw situatie zou ik dit kredit gewoon opzeggen, kost alleen maar geld en staat geregistreerd als schuld.
Eventueel kun je een credicard (met maandelijks volledige aflossing) nemen om over "krediet" te beschikken?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Maar dit was niet hetgeen ik vroeg
MAX3400 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:53:
Wordt het dan niet eens hoog tijd om de huidige rekening op te zeggen en een nieuwe te openen?

Volgens mij is de rente van jouw krediet uit 2008 onveranderd gebleven (aanname) aangezien je altijd een bedrag opgenomen hebt gehad.

Daarnaast, maar dat is extra: een flexibel krediet (ondanks jouw manier van terugbetalen / opnemen), kan bij het BKR geregistreerd staan en voorkomen dat je andere kredieten mag aanvragen (bijvoorbeeld hypotheek) ondanks dat je bedrag X als kapitaal hebt.
Rente is verwaarloosbaar, circa 6,- Euro per maand. Dus dat zou geen reden zijn een nieuwe te openen.
Maar misschien i.v.m. die BKR maar eens overwegen het krediet te gaan sluiten. Zoals ik al zei, ik voldoe aan de Nibud buffer. Maar een flex. krediet achter de hand is toch altijd fijn gevoel.
S0epkip schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:57:
In jouw situatie zou ik dit kredit gewoon opzeggen, kost alleen maar geld en staat geregistreerd als schuld.
Eventueel kun je een credicard (met maandelijks volledige aflossing) nemen om over "krediet" te beschikken?
Is eigenlijk wel een hele goeie inderdaad..... Iets om over na te denken.

Kort samengevat zie ik terugkomen dat het aanhouden van het krediet eigenlijk niet verstandig is.

[ Voor 77% gewijzigd door ArnoldSmiley op 15-11-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Na een jaar geen opname mogen ze de rekening sluiten, je krijgt hierover van tevoren bericht.(punt 4 in voorwaarden)

https://www.abnamro.nl/nl...rden_Flexibel_Krediet.pdf

Of heb jij andere voorwaarden? Dan staat het daar in.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkanjo op 15-11-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterBlue
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:00
ArnoldSmiley schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:34:
[...]

Maar dit was niet hetgeen ik vroeg

[...]

Rente is verwaarloosbaar, circa 6,- Euro per maand. Dus dat zou geen reden zijn een nieuwe te openen.
Maar misschien i.v.m. die BKR maar eens overwegen het krediet te gaan sluiten. Zoals ik al zei, ik voldoe aan de Nibud buffer. Maar een flex. krediet achter de hand is toch altijd fijn gevoel.

[...]

Is eigenlijk wel een hele goeie inderdaad..... Iets om over na te denken.

Kort samengevat zie ik terugkomen dat het aanhouden van het krediet eigenlijk niet verstandig is.
Je kunt ook gewoon elke maand een tientje heen en weer overmaken tussen je betaal en krediet en het netto op nul houden. Dan kost het je hooguit een paar centen per maand. Doe het automatisch en dan heb je geen omkijken naar.
Misschien juist proberen de limiet te verhogen tot 15.000 zodat je in een lager renteklasse komt.
Als je een hypotheek aanvraag doet kun je het binnen een week opzeggen, zodat het niet meer meetelt in je aanvraag.

Ik zie verder geen nadelen om het aan te houden. Zolang je het krediet maar niet voor gewoon consumeren gebruikt, ook niet voor de aanschaf van een auto.

• ArnoldSmiley
Superkanjo schreef op woensdag 15 november 2017 @ 16:14:
Na een jaar geen opname mogen ze de rekening sluiten, je krijgt hierover van tevoren bericht.(punt 4 in voorwaarden)

https://www.abnamro.nl/nl...rden_Flexibel_Krediet.pdf

Of heb jij andere voorwaarden? Dan staat het daar in.
OK, dat zocht ik. Had ik zelf ook wel kunnen bedenken om de voorwaarden te lezen. Bedankt!
MisterBlue schreef op woensdag 15 november 2017 @ 17:31:
[...]

Je kunt ook gewoon elke maand een tientje heen en weer overmaken tussen je betaal en krediet en het netto op nul houden. Dan kost het je hooguit een paar centen per maand. Doe het automatisch en dan heb je geen omkijken naar.
Misschien juist proberen de limiet te verhogen tot 15.000 zodat je in een lager renteklasse komt.
Als je een hypotheek aanvraag doet kun je het binnen een week opzeggen, zodat het niet meer meetelt in je aanvraag.

Ik zie verder geen nadelen om het aan te houden. Zolang je het krediet maar niet voor gewoon consumeren gebruikt, ook niet voor de aanschaf van een auto.
Is niet bedoeld voor zomaar op te maken. Maar meer als extra zekerheid, mocht ik ooit mijn buffer volledig moeten aanspreken. Wat jij schetst is overigens ook een geode optie. Even over nadenken :Y

[ Voor 47% gewijzigd door ArnoldSmiley op 16-11-2017 07:26 ]

Pagina: 1