Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk het opnemen van muziek met het programma Cubase. Hier wordt een multicore processor icm 8GB RAM voor aangeraden. Ik maak geen hele complexe producties. Er wordt geen enkele game gedraaid.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro voor het systeem. Randapparatuur komt later
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart (igv Intel) is overbodig. Toekomstbestendigheid is wel prettig. Alleen een SSD van 250 GB is voldoende. De rest gaat naar de NAS.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille toekomstbestendige PC.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel tussen Ryzen 3/5 en Intel. Intel coffee lake presteert per core volgens mij erg goed en er is geen losse videokaart nodig. Echter zijn de moederborden nog wel erg duur. Ryzen is toekomstbestendiger op AM4, echter verwacht ik dat de i3 het wel lang genoeg zou volhouden.
Weegt de meerprijs van het moederbord en de aanwezigheid van een videochip op de i3 op tegen de toekomstbestendigheid van Ryzen?
Onderstaande heb ik vast bij elkaar gezocht:
Alvast bedankt
Voornamelijk het opnemen van muziek met het programma Cubase. Hier wordt een multicore processor icm 8GB RAM voor aangeraden. Ik maak geen hele complexe producties. Er wordt geen enkele game gedraaid.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro voor het systeem. Randapparatuur komt later
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Videokaart (igv Intel) is overbodig. Toekomstbestendigheid is wel prettig. Alleen een SSD van 250 GB is voldoende. De rest gaat naar de NAS.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille toekomstbestendige PC.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel tussen Ryzen 3/5 en Intel. Intel coffee lake presteert per core volgens mij erg goed en er is geen losse videokaart nodig. Echter zijn de moederborden nog wel erg duur. Ryzen is toekomstbestendiger op AM4, echter verwacht ik dat de i3 het wel lang genoeg zou volhouden.
Weegt de meerprijs van het moederbord en de aanwezigheid van een videochip op de i3 op tegen de toekomstbestendigheid van Ryzen?
Onderstaande heb ik vast bij elkaar gezocht:
Alvast bedankt
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-8100 Boxed | € 113,- | € 113,- |
| 1 | MSI Z370-A PRO | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 56,39 | € 56,39 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 79,- | € 79,- |
| 1 | be quiet! System Power 8 400W | € 41,59 | € 41,59 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 488,93 | |