Advies gevraagd: Mission 733 ruilen tegen Eltax Monitor IX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:06
Momenteel bezit ik een redelijk op leeftijd zijnde paartje speakers: Mission 733.

Deze staan aangesloten op een Denon CEOL N8. Niet allemaal erg hoogwaardig, maar het klinkt naar tevredenheid. De muziek die gedraaid wordt is voornamelijk (symfonische) metal, jazz en synthesizermuziek.

Nu kan ik de speakers voor een bedrag verkopen waar ik vervolgens weer een setje Eltax Monitor IX speakers voor kan terugkopen.

Over de Eltax Monitor serie lees ik best positieve verhalen. Dat ze beter zouden klinken dan diverse `bekendere' merken speakers etc.

Het probleem is echter dat wanneer ik mijn Missions heb verkocht en de Eltaxen tegen blijken te vallen, ik dus niks meer heb.

Mijn budget laat het helaas niet toe om eerst de Eltaxen te kopen en daarna pas mijn Missions te verkopen.

Ik vraag daarom advies of jullie de Missions in zouden ruilen tegen de Eltaxen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:40
Kun je niet wachten met de verkoop tot je de eltax ix beluisterd hebt? Afgaan op persoonlijke voorkeur van anderen is niet altijd verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
LA-384 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:19:
Kun je niet wachten met de verkoop tot je de eltax ix beluisterd hebt? Afgaan op persoonlijke voorkeur van anderen is niet altijd verstandig.
Dat wil ik wel, maar het budget laat dat helaas niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 12:25
luisteren betekent niet direct kopen.
Ik neem aan dat je zoiets best wel bij een winkel kan uitleggen?
Kan je plaatsnaam zeggen waar je woont? misschien weet iemand wel een winkel in de buurt met zulke goede service.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Het gaat om tweedehands koop en verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:40
Dan kun je de eltax toch bij die persoon thuis beluisteren? Als je al een aanbieder van de eltax hebt gespot en je verhaal aan de potentiële koper van jouw mission speakers uitlegt, denk ik dat deze best een paar dagen kan wachten toch?

Aan de andere kant, is het wel wijs deze stap te nemen als het budget zo krap is?

[ Voor 15% gewijzigd door LA-384 op 15-11-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Dat is inderdaad wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:20
Als je tevreden bent over het geluid, waarom zou je dan andere speakers aanschaffen? Ik ben totaal geen kenner, maar als ik even kort zoek, lijkt de mission 733 een degelijke speaker te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Dat is ook waar, maar gezien de leeftijd dacht ik er goed aan te doen om ze voor wat jongers in te ruilen (oei, dat is wel een hele rare zin?).

Aan de andere kant, het ergste wat er mee gebeurd is zijn de speakergrilles die niet meer goed vast bleven klemmen en daardoor eraf vielen. Maar dat heb ik opgelost met klittenband en dubbelzijdig tape.

[ Voor 41% gewijzigd door ruftman op 15-11-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Houd je er wel rekening mee dat de speakers minder opleveren door defect.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Welk defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:00

FeaR

In GoT we trust

LA-384 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:24:
Dan kun je de eltax toch bij die persoon thuis beluisteren?
Dan zit je wel in een geheel andere ruimte (akoestiek!) te luisteren waardoor het een niet al te best vergelijk is.
ruftman schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:41:
Dat is ook waar, maar gezien de leeftijd dacht ik er goed aan te doen om ze voor wat jongers in te ruilen (oei, dat is wel een hele rare zin?).
Qua leeftijd zou ik me er niet al te druk om maken. Als de units nog goed zijn (dus niet uitgedroogd of gescheurd) is een oudere speaker echt geen probleem.
De "wat er mee gebeurd is zijn de speakergrilles die niet meer goed vast bleven klemmen en daardoor eraf vielen. Maar dat heb ik opgelost met klittenband en dubbelzijdig tape." ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ruftman
FeaR schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:40:

De "wat er mee gebeurd is zijn de speakergrilles die niet meer goed vast bleven klemmen en daardoor eraf vielen. Maar dat heb ik opgelost met klittenband en dubbelzijdig tape." ;)
Dat is een bekend/berucht euvel bij deze speaker. De bevestiging die ik heb gemaakt is vele malen beter dan vanuit de fabriek.

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
ruftman schreef op donderdag 16 november 2017 @ 00:14:
[...]

Dat is een bekend/berucht euvel bij deze speaker. De bevestiging die ik heb gemaakt is vele malen beter dan vanuit de fabriek.
De defect wat eerder is gezegd idd.
En ook al is deze oplossing misschien beter, feit is dat het niet hoort.
En kopers gaan hierdoor afdingen of zelf helemaal niet kopen, hier moet je rekening mee houden zeker gezien je budget, moet je wel realistisch zijn.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
Ik wil even aan jullie het verdere verloop van mijn speakeravontuur laten weten.

Allereerst bedankt voor de gegeven tips en adviezen.

Voor de Missions had ik een bod gekregen van 80 euro. Dat lijkt me gezien de leeftijd en staat van de speakers een realistisch bod. Echter voordat ik tot een definitief akkoord overging, heb ik de kans gekregen om de Eltaxen te beluisteren. Gewoon in mijn eigen ruimte op mijn eigen versterker.

Met de Eltaxen op zich is niets mis. Keurige speakers die keurig binnen de lijntjes muziek weergeven. En daar schuilt volgens mij juist het probleem in. Een probleem dat ik al eerder met een ander merk speakers uit Scandinavië heb ondervonden: voor mij klinkt het allemaal te keurig, hetgeen ten koste gaat van de muziekbeleving. Zeker in vergelijking met de Mission. Vooral de lage klanken (basgitaar) zijn daar het slachtoffer van, die mogen best wel een beetje `vet' in de muziek klinken en de Eltaxen deden dat gewoon niet.

Het kan aan mij liggen, of aan de combinatie van de versterker en de speakers, maar deze Eltaxen zijn niet niet de speakers voor mij.

Daarom heb ik besloten om ze niet te kopen en de Missions uit de verkoop terug te trekken.

Wellicht eerst maar eens mijn budget verruimen en zoeken naar speakers die echt een duidelijke verbetering geven ten opzichte van de Mission. Mocht dat niet lukken, dan is het echter ook geen enkel probleem om ze lekker voor langere tijd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
Voor degenen die het interessant vinden een update: Ik heb definitief besloten om de Missions te houden en ben nog steeds blij met mijn besluit. Aangezien de kasten behoorlijk beschadigd waren, heb ik ze gisteren laten wrappen. Met een geweldig resultaat, ze zien er nu weer uit als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:23
Misschien nog een fotootje om het verhaal af te maken. Vind die Missions ook prachtige speakers en ik ben benieuwd hoe ze er nu uit zien.
Pagina: 1