Windows 10 (1709): Netwerk-getallen in Processen-tab

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Als ik taakbeheer open in Windows 10 (versie 1709, Fall Creators Update), en de Processen-tab open, dan kloppen de Netwerk-getallen niet. Die zijn veel te laag, wat betreft downloaden. Wat betreft uploaden, kloppen ze wel gewoon. Ik heb verder geen problemen met het internet, alles werkt snel en naar behoren. Ook online gamen werkt prima. In het prestaties-tabblad van Taakbeheer worden wel gewoon de correcte download-getallen weergegeven.

Een voorbeeld: ik open google.nl in een willekeurige browser. Of dit Edge, IE, Firefox of Chrome is maakt niet uit. Ik tik in speedtest, enter. Ik voer de speedtest uit. In het browservenster zelf staat er bijvoorbeeld 26 Mbps. In het processen-tabblad van taakbeheer staat er maar 5.0 Mbps. Ik verander naar het Prestaties-tabblad in taakbeheer, en daar staat bijvoorbeeld 30 Mbps (in het Wi-Fi subtabblad).

Nogmaals, het internet werkt echt perfect. Geen problemen, ik ben dus waarschijnlijk ook niet bereid om andere drivers ofzo uit te proberen. Maar ik heb wel de vraag: ben ik de enige, of is dit iets wat andere tweakers ook zien? Of, anders geformuleerd: kan het aan de specifieke hardware ofzo liggen, dat het daardoor verkeerd wordt uitgelezen? Is dit iets wat vaak voorkomt?

Mijn specs:
Windows 10 x64 (versie 1709)
TP-Link TL-WDN4800 (met Wi-Fi verbonden met standaard Telfort-router van Zyxel)
Gigabyte GA-Z97-D3H
Intel Core i5-4590 Boxed
MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G
Crucial MX100 512GB
Toshiba DT01ACA300, 3TB
Fractal Design Define R4 Pearl Black
be quiet! Pure Rock Slim
G.Skill RipjawsX F3-1600C9D-16GXM
XFX TS 650W 80+ Gold
DVD-brander