Roze verticale lijnen, is mijn display defect?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06 10:03
Na een half jaar m'n oude MBP 15" Non-retina uit 2012 niet meer te hebben gebruikt, wilde ik 'm zojuist even testen. Helaas viel mij op tijdens het opstarten, ingelogd te zijn, maar ook de recovery mode, verticale lijnen op mn scherm. Veelal op dezelfde plek.

De macbook heeft in een kastje op z'n zij gestaan, niet plat dus. Lijkt mij dat dat geen kwaad kan.. Ik kan 100% garanderen dat ie niet gevallen oid is. Toch maak ik mij nu zorgen of m'n Macbook nu plots een defect scherm heeft.

Hier een link naar een korte opname van mn scherm tijdens een clean install van Sierra: YouTube: Pink lines on mbp 15 2012 non retina - de opname zag er scherp uit, maar op YouTube eenmaal ruk. Mocht het niet goed zichtbaar zijn, dan zal ik overdag een nieuwe upload doen.

Ik hoor graag jullie mening.

mocht ie toch wel kapot zijn.. Zijn er plekken waar je nog enigszins iets kan krijgen voor een multidefecte Macbook? Toetsenbord moet namelijk ook vervangen worden. Twee toetsen doen het soms niet (~1/10e vd aanslagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
Update: Nadat Sierra volledig was geïnstalleerd en opnieuw opgestart heb ik tijdens de configuratieronde (Kies gebruikersnaam, etc.) en gedurende 20 minuten van gebruik en video kijken geen enkele lijn meer kunnen constateren. Daarmee lijkt het probleem opgelost, maar ben ik wel benieuwd waardoor het gekomen is/weg is gegaan. Vind het persoonlijk vreemd dat het probleem aanhoudt óók in recoverymode, maar na een schone installatie weer weg is. Desondanks was het probleem er een half jaar geleden niet..

Dus mocht iemand daar een antwoord op weten: heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Antwoord heb ik niet, maar zet hem eens een dag weg en probeer het dan nog eens. Kan zijn dat er wat solderingen net niet helemaal lekker zijn. Als je hem dan eentijdje aan hebt staan wordt het warmer binnen en werken ze ineens weer, koelt ie af krimpt het en is er het issue weer. Makkelijk uit te testen :)

Als ie dan idd weer de kuren vertoont, vraag ik me af of ie het mog waard is om te laten fixen. Dan zou ik er eerder een los scherm, toetsenbord en muis aan hangen en zo gaan werken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sjeefr
Van in het begin flikkeren is het probleem nu naar een permanente roze lijn gegaan. Van ijskoud tot erg warm via een stresstest geprobeerd een verschil te maken, maar tevergeefs.

Ik heb 'm nog even snel opengemaakt en gewiebeld aan de display data connector, maar ook dat mocht niet baten. Ik betwijfel of dit nog een marktplaats waarde heeft, dus ik denk dat ik ga toegeven aan de inruilservice van Amac. Die geeft nog een paar honderd euro voor een Mac met een 'defect' beeldscherm.

Er een desktop van maken dmv scherm, toetsenbord en muis heeft voor mij geen meerwaarde, daar ik hier een MBP 2016 heb die vele malen sneller is en ik eveneens een NAS thuis heb staan.

Mocht iemand een oplossing hebben voor de permanente roze verticale lijn op het beeldscherm, dan hoor ik dat graag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1TlYRODvTFeMI6PrzBgFSR0N/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Sjeefr op 16-11-2017 10:20 ]

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:42
Keertje open schroeven en de display kabel eens uit zn aansluiting halen en opnieuw plaatsen, als je geluk hebt zit er een contactje niet helemaal lekker. Als je pech hebt zit er een kabelbreuk in deze kabel, ik verwacht dat dat het probleem is.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 20:41
Ik vermoed een hardware issue, maar je zou ook eens aktieve screensaver aan kunnen zetten; je display niet uitzetten maar eoa boodschap over het beelscherm laten scrollen gedurende een paar uur.
LCD schermen bevatten vloeistof. Een lcd zal niet inbranden, maar wel 'lui' worden. Een tijdje het scherm zich aktief laten verversen zal de vloeistof weer los laten komen.
Ondanks deze tip vermoed ik toch een lintkabeltje wat kapot/los is.
Pagina: 1