Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

Heb interesse in bovenstaande oled tv (65”). Maar kom vrij veel negatieve commentaren tgen over inbranden.
Deze zijn voornamelijk op Amerikaanse websites en veelal over info banners die de ganse tijd aanwezig zijn op het beeld.
Vraag me nu af of een oled wel iets voor ons is.
De TV wordt hier intensief gebruikt (door de week staat die al dagelijks 7 uur aan en in het weekend een pak langer soms). Doet dienst voor onze ps4, als computerscherm of om gewoon tv te kijken.

Met name het gebruik voor de ps4 en pc maak ik me ongerust...

Wat zijn jullie ervaringen...

Alvast bedankt!
Andy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als het logo van een tv zender lang in beeld is geweest, kan het zijn dat je een schim van het logo ziet als je naar een andere zender schakelt. Dit verschijnsel heet inbranden. Op verschillende websites staat dat OLED tv's gevoelig zijn voor inbranden. Volgens LG is dit niet waar. In alle OLED tv's zit een mechanisme dat inbranden tegengaat. Het scherm wordt zo nu en dan gereset door een soort digitale zeem. Elk OLED lampje gaat terug naar zijn basisinstellingen. Als je de tv vervolgens gebruikt, verdwijnt het ingebrande beeld vanzelf.
Mythe 1: OLED tv's hebben last van inbranden

Eerste hit op Google toen ik zocht op "oled + inbranden", er zit nog wel meer leesvoer tussen de zoekresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Deze viel niet op in het correcte subforum: [LG OLED] Ervaringen & Discussie ? ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met bovenstaande reacties is volgens mij alles wel gezegd. Deze vraag is erg makkelijk te beantwoorden. Dit topic voldoet niet aan de gewenste eigen inzet en gaat dus op slot. Voor de volledigheid verwijs ik je nog even naar Het algemeen beleid #topicplaatsen om terug te lezen waar een topic aan moet voldoen.

Dit topic is gesloten.