Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoop Nieuwe Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste alle,

Graag wil ik wat advies inwinnen over het aanschaffen van een laptop.

Laptop moet met gemak Photoshop kunnen draaien, zonder haperingen. Verder wil ik er video's mee bewerken en de mogelijkheid hebben om er op te gamen.

Rond de 2.500, maar als het iets meer is is daar ruimte voor.

Ik ben van plan de laptop mee te slepen maar niet voor dagelijks gebruik, gewicht/grootte en accuduur spelen daarom niet zo'n grote rol.

Ik heb naar verschillende "verschillende" gaming laptops gekeken van MSI.
Hier ligt alleen NIET mijn voorkeur.

Verder wil ik in de nabije toekomst ook kijken voor een spiegelreflex camera en mogelijk een action-camera.
Als iemand hier goede informatie over heeft hoor ik dat graag.

Bij voorbaat dank voor u tijd en inspanning.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb naar verschillende "verschillende" gaming laptops gekeken van MSI.
Hier ligt alleen NIET mijn voorkeur.
Waarom ?

Meer info is wel zo handig als je goed geholpen wil worden. Geef bijvoorbeeld aan of je een voorkeur hebt voor 15 inch of 17 inch. Het enige wat we nu weten is dat ie snel moet zijn en dat je er genoeg geld voor over hebt. Het is wel zo fijn om meer voorkeuren aan te geven, anders komt de ene persoon met een 14 inch aanzetten en de ander met een 18 inch.

Verwijderd

Wat @PilatuS ook al zegt, geef aub wat meer info.
Welke schermdiagonaal en resolutie wil je hebben, etc.
Aangezien je fotos en videos wil bewerken lijkt mij een 1440p resolutie zeker niet verkeerd,

4K is misschien wat teveel van het goede.

En verder, je zegt dat MSI gaming notebooks niet je voorkeur hebben, wat ik volkomen begrijp.
Er zijn echter ook krachtige notebooks te vinden die niet op gaming gericht zijn (qua uiterlijk enz.)

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Is Photoshoppen en videobewerken je hoofdtaak en is gaming een bijzaak (lichte simpelere games bijv. of toch full pull gaming). Voor je vastgestelde budget kun je namelijk veel kanten op.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de laptop die ik in v&a heb staan (V&A aangeboden: Dell Precision 5520, 4K touch, i7-7820HQ, 32GB DDR4, 1TB NVME... dan heb je een laptop die alles aan kan qua 'professionele' workloads, maar is wat minder geschikt voor zware gaming sessies..
De videokaart is echter sterk genoeg om bij een resolutie van FullHD allerlei games te spelen, ook de zwaardere zij het op een wat minder detail niveau.

Belangrijkste vraag is dus wat je precies verwacht en het kan helpen als je aan geeft welke modellen je zelf al naar kijkt of hebt gekeken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alle voor de reacties,

Ik denk dat ik voor een redelijk groot scherm ga dus een van 17+ Inch.
1440p lijkt me genoeg, alhoewel als het niet enorm veel prijs verschil zou zijn is het natuurlijk niet erg als het 4K is.
Verder wat tegenwoordig al vaak vanzelf sprekend is wil ik een sterke SD kaart.
Gaming moet je meer aan WoW denken en games zoals City Skylines.
Vind het lastig te bepalen wat de exacte verschillen zijn bij de verschillende laptops.
Zit er echt zoveel verschil tussen verschillende Processors, hoe ouder hoe minder. Maar hoe nieuwer hoe duurder.

En dat vind ik lastig wat is een goede, prijs kwaliteit verhouding.
Mvg!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog suggesties?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zet even de juiste filters aan in de Pricewatch. Dus 17 inch en 1440p en dan met een bepaald budget. Dan komt er gelijk een mooie lijst te staan wat voldoet aan die eisen. Dan is het kijken naar een zo snel mogelijke videokaart, dus iets als een GTX1060 of GTX1070. Met je budget is een i7 met SSD sowieso geen probleem. Als je een paar modellen gevonden hebt is het handig om wat reviews te lezen van die modellen. Als je met een shortlist komt zijn er vast wel wat mensen die je wat meer kunnen vertellen :)
Pagina: 1