Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 POE switchen aan elkaar koppelen in gebouw?

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:01
Voor een testprojectje wil ik een aantal POE switchen gaan gebruiken.
Het betreft een gebouw waar we op 4 verschillende etages apparaten neerzetten die maximaal 20W verbruiken (volgens de gegevens tussen de 9,5 en 19W).

1. Op de beganegrond: 2 apparaten
2.. Op de 1e etage: 5 apparaten
3. Op de 2e etage: 7 apparaten
4. Op de 3e etage: 5 apparaten

Nu is het idee om deze switches met POE te gaan gebruiken: pricewatch: Eminent EM4436 Gigabit Switch, 8-Poorts, 8 PoE poorten
Het zijn unmanaged switches en ze kunnen maximaal 140W voeding geven.
Op de 2e etage zetten we er dan 2 neer omdat 7x20W precies de max is van de switch en dat is net kantje boord. Unmanaged, dus eigenlijk zijn het een soort stekkerdozen.

Nu vroeg ik mij of of je 2 switches (die op de 2e etage) op elkaar aan kunt sluiten? Of zorgt het POE-protocol ervoor dat er geen stroom op deze poorten gaat en dat ze elkaar onder stroom zetten.
Wat ik me alleen afvraag is wat op het plaatje bij de product info 'max 1 en max 2' betekend.

Ik heb er ook over zitten na te denken om een 24 poorts switch neer te zetten als centraal punt: pricewatch: Ubiquiti Unifi Switch (24-poorts, 500W PoE+) maar hier is controller software voor benodigd.

Het liefst heb ik een zo dom mogelijke switch die de apparaatjes voedt. Vanaf de switches gaat er een UTP-kabel naar een andere switch voor internet.

• Maatie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 11:28
In het protocol dat PoE mogelijk maakt zit ook een onderhandeling. Als blijkt dat het apparaat het niet ondersteund wordt er geen voedingsspanning aangeboden. Het lijkt mij dan ook dat er geen spanning wordt aangeboden aan een apparaat dat zelf deze spanning aanbied.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Binnetie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:22:
Nu vroeg ik mij of of je 2 switches (die op de 2e etage) op elkaar aan kunt sluiten?
Ja.
Wat ik me alleen afvraag is wat op het plaatje bij de product info 'max 1 en max 2' betekend.
Of het maximale stroomverbruik bereikt is. Blijkbaar gaat dat per setje van 4 poorten op deze switch.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Binnetie
Dank beide.
Dus toch een onderhandeling welke in het protocol zit.

Wat bedoel je met setje van 4 poorten op de switch? Of is het per 4 poorten 140W?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

140W totaal, per 4 (1-4, 5-8) poorten 70.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 14-11-2017 21:31 ]

• Binnetie
http://www.eminent-online...R0_20150909_manual_en.pdf hier lees ik er wel wat over, hij brand als er meer dan 50W over heen gaat en knippert als er meer dan 70W per 4 apparaten overheen gaat?

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 12:52
Als je elke switch ook nog zelf aan een voeding hangt, dan kan het prima.

Ik denk niet dat je ze wil gebruiken als stekkerdozen; er is toch wel stroom beschikbaar?

• Binnetie
Klopt elke switch krijgt zijn eigen spanning, een switch laten voeden door een andere switch lijkt me niet verstandig.
De 2 switches die op elkaar aangesloten worden wisselen data uit, op de ene switch op de 2e etage sluit ik 3 apparaten aan (60W) en op de andere switch op de 2e etage komen 4 apparaten is (80W) plus een UTP-kabel om ze met elkaar te verbinden.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Binnetie schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:48:
een switch laten voeden door een andere switch lijkt me niet verstandig.
Los van of 't verstandig is: dat werkt gewoon niet.

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
CyBeR schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:52:
[...]

Los van of 't verstandig is: dat werkt gewoon niet.
pricewatch: Ubiquiti UniFi US-8
Deze kan dat wel.

@Binnetie Wat ga je allemaal aansluiten? Moet t vooral goedkoop? Vaak kun je tweedehands mooie switches vinden voor weinig als gigabit geen eis is.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Maar die gaat 'ie niet kopen.

• Binnetie
We gaan 17 deurbordjes ophangen die de agenda laten zien van de vergaderruimte of gespreksruimte. Deze bordjes komen zo te hangen dat voeden via PoE zal moeten omdat er op geen enkele plek handig stroom te vinden is en netjes weg te werken en we geen gebruik kunnen maken van het wifinetwerk.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 14:37
Ik zou je switches niet maximaal belasten.dat vind geen enkele voeding fijn. Nu ben ik ook niet echt kapot van eminent in een bedrijfssituatie.

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 18:50
Ik zelf zou echt nooit voor een oplossing van Eminent kiezen. Je kunt nog beter 2de hands A-merk switches met POE(+) (Cisco, HP, etc.) kopen via een 2de hands reseller. Als je met die meuk gaat lopen werken is het gewoon wachten op problemen.
Pagina: 1