"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Voor coax is de hub net als een werk station...
Dus hij mag ook ergens in het midden van een coax lijn.
Alleen moet je je segmentering en routering goed in de gaten houden. (ik weet niet hou groot je netwerk is)
Alleen moet je je segmentering en routering goed in de gaten houden. (ik weet niet hou groot je netwerk is)
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Het zijn kleine netwerkjes in winkels momenteel zo tussen de 2 en 5 vaste pc's. Hier komt dan UTP kabels bij voor max 3 portables van mensen die op de baan zijn. En een lijntje voor naar de ADSL office router. Meer dan tien pc nooit niet in het lokale netwerk. In het grote wel maar dat is vpn en toch beperkt door de snelheid van de router.Op woensdag 11 juli 2001 00:05 schreef Duur het volgende:
Voor coax is de hub net als een werk station...
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Verwijderd
dat mag.. maar die kabel van je middelste T naar je hub mag geen 5 meter zijn ofzoOp dinsdag 10 juli 2001 23:58 schreef tomsworld het volgende:
Na zoveel tijd kom ik terug eens coax tegen en nu heb ik een paar vraagjes. Ik ben bestaande netwerken aan het uitbreiden: nieuwe kabels zijn allemaal UTP oud netwerk is coax op sommige plaatsen blijft nog een deel coax in gebruik omdat het onmogelijk is om dat allemaal te vervangen.
Ik heb altijd de laatste T connector van de coax kabel op de hub geplugd (vroeger hier thuis) en dat werkt. Nu min vraag moet die hub noodzakelijk op het laatste T-stuk van de kabel hangen. Of mag dat gelijk het welk zijn (bv in het midden een). Mag de kabel verlengd worden bv van het t stuk met een recht stuk van een meter of 5 a 7 naar de hub. Zoiets.
code:
1 2 3 4 5 6oT-----T-----T-----T-----To pc pc | pc pc | | | Hub
Dus wat mag en werkt natuurlijk nog goed.
aha, dan zou ik gewoon ergens een plekje pikken op de kabel dat handig is.
Veder is het niet kritisch. Alleen doe jezelf een lol en neem dan wel dedicated 10Mbit hubjes. want die enkele die en coax en 100Mbit zegen te leveren, en ik ken, werken niet lekker. (tenzij 't switches zijn)
Veder is het niet kritisch. Alleen doe jezelf een lol en neem dan wel dedicated 10Mbit hubjes. want die enkele die en coax en 100Mbit zegen te leveren, en ik ken, werken niet lekker. (tenzij 't switches zijn)
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Het zijn hubjes enkel 10 MBit 8 poorts UTP + 1 uplink utp + BNCOp woensdag 11 juli 2001 00:18 schreef Duur het volgende:
aha, dan zou ik gewoon ergens een plekje pikken op de kabel dat handig is.
Ik dacht het ook wel ik heb het altijd direct op de hub geprikt. Maar het zou wel handig zijn qua aanpassen bekabeling. Ik zal hier eens kijken wat het beste is voor morgen voor zover ik iets kan maken van die kladschetsjes.Op woensdag 11 juli 2001 00:15 schreef Arendje het volgende:
[..]
dat mag.. maar die kabel van je middelste T naar je hub mag geen 5 meter zijn ofzot stukje moet direct op HUB!
Pagina: 1