Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beginnen met Lightify met optie uitbreiden met andere merken

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik wil aan de slag met slimme verlichting. Nu keek ik eerst naar Tradfri maar ik kan Lightify van Osram momenteel goedkoper krijgen. Nu is dat een aanbieding en zonder de aanbieding is Lightify een stukje duurder voor gewone lampen. Nu ben ik gaan onderzoeken en tot het volgende idee gekomen om de optie open te houden met andere merken uit te breiden:

• Philips Hue bridge ivm compatibiliteit
• Lightify lampen om mee te beginnen
• Eventueel Lightify bridge voor firmware updates

Nu vroeg ik mij af of je daarnaast ook de Tradfri remote kan gebruiken op Lightify zonder dat de Lightify lampen verdwijnen uit de Hue hub. Als je een groep moet bedienen dan zal het in bepaalde gevallen toch echt sneller met een remote zijn dan je telefoon unlocken, app starten en dan pas bedienen. En hoe zit het met een Lightify bewegingssensor? Kan die alleen direct lampen aansturen of kan die ook door de Hue Bridge uitgelezen worden zodat je middels de bridge en dan Domoticz ofzo meer acties kan koppelen aan de status van de bewegingssensor? Zoals gezegd heb ik al gezocht maar op bovenstaande kon ik geen antwoord vinden.

Ook lees ik net in 1 klantenreview dat na een FW update de RGB lamp niet meer met hue werkt dus dat is sowieso iets om in de gaten te houden of dat zo is. Dit plaats ik hier maar even ter info voor andere lezers :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:41
Zelf heb ik een vergelijkbare opzet gekozen

- Hue bridge
- Hue lampen
- Hue dimmer
- Hue motion
- Innr lampen
- Osram lightify smart plugs
- Osram lightify lampen
- Osram lightify gardenlights
- Ikea lampen
- Ikea lichtpanelen

Waarom de basis Hue ?
Simpel hiervoor zijn de betere apps en goede integratie in oa domoticz, IFTTT, Triggi, etc

Misschien heb je iets aan deze informatie, suc7

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Topicstarter
MadDog11 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:33:
Zelf heb ik een vergelijkbare opzet gekozen

- Hue bridge
- Hue lampen
- Hue dimmer
- Hue motion
- Innr lampen
- Osram lightify smart plugs
- Osram lightify lampen
- Osram lightify gardenlights
- Ikea lampen
- Ikea lichtpanelen

Waarom de basis Hue ?
Simpel hiervoor zijn de betere apps en goede integratie in oa domoticz, IFTTT, Triggi, etc

Misschien heb je iets aan deze informatie, suc7
Ja, dat leek me inderdaad ook een voordeel. Werkt bediening van verschillende producten tegelijk in dezelfde groep goed? Bijvoorbeeld met betrekking tot helderheid of lichtkleur?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• MadDog11
Over het algemeen heb ik wel, bijvoorbeeld in de keuken vijf GU10 spots van Innr of in de tuin 4 buitenlampen E27 van Innr dezelfde lampen zitten, in de woonkamer zitten diverse merken door elkaar, maar niet vlakbij elkaar maar op minimaal een meter afstand van elkaar zodat kleurverschil niet direct opvalt.
De bediening in dezelfde groep geeft geen reden tot klagen, soms gaat 1 lamp in de keuken niet direct mee met de Hue motion, maar dit is af en toe en snel te verhelpen door de dimmer in te drukken.
Ook in de achterkamer weigert soms een Osramlamp uit te schakelen terwijl de Osram plug en de Innrlampen wel uitschakelen. Hiervoor stuur ik soms een tweede uit via een app, Hue Essentials, waar eigenlijk nooit iets niet aan of uit mee gaat.

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Topicstarter
MadDog11 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:10:
Over het algemeen heb ik wel, bijvoorbeeld in de keuken vijf GU10 spots van Innr of in de tuin 4 buitenlampen E27 van Innr dezelfde lampen zitten, in de woonkamer zitten diverse merken door elkaar, maar niet vlakbij elkaar maar op minimaal een meter afstand van elkaar zodat kleurverschil niet direct opvalt.
De bediening in dezelfde groep geeft geen reden tot klagen, soms gaat 1 lamp in de keuken niet direct mee met de Hue motion, maar dit is af en toe en snel te verhelpen door de dimmer in te drukken.
Ook in de achterkamer weigert soms een Osramlamp uit te schakelen terwijl de Osram plug en de Innrlampen wel uitschakelen. Hiervoor stuur ik soms een tweede uit via een app, Hue Essentials, waar eigenlijk nooit iets niet aan of uit mee gaat.
Ok en heb je de Hue Bridge 1 of 2.0? En kan ik bijvoorbeeld met een Hue Bridge, Osram bewegingssensor en Osram lamp de lamp automatisch aan/uit laten gaan? Of werkt dat echt alleen met de Osram Bridge?

[ Voor 8% gewijzigd door JT op 17-11-2017 10:09 ]

Ecodan warmtepomp

• MadDog11
Ik heb de Hue bridge v2, mijn motionsensors zijn ook van Hue, de lampen van Osram, Innr, Ikea en Hue werken gewoon via de bridge met de motionsensors en dimmers van Hue. Ook in de diverse apps kan ik alle lampen gewoon of apart of in kamer of groep aansturen.

• JT
  • Nu online

JT

VETAK y0

Topicstarter
Helaas is de hue sensor 2 keer zo duur, vandaar de vraag :)

Ecodan warmtepomp

• mediumdry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-11 20:35
Is alleen de Hue Bridge in staat om andere merken zigbee devices aan te sturen? Of kan ik ook mijn ikea gateway gebruiken om een Osram plug aan en uit te zetten? (of een Osram gateway, kan die dat ook met tradfri en hue?)

Ik ben net begonnen, met de Ikea lampen (want de prijs), maar ben nu aan het nadenken over wat er moet gebeuren met de ingebouwde lichtbekabeling. Dit lijkt nog een ondergeschoven kindje... ik heb wel (dure) oplossingen gevonden, bijvoorbeeld dit relais en dit soort vervanging van de knoppen, maar daarvan weet ik enkel dat ze zigbee light link gecertificeerd zijn. Of dat dan ook meteen werkt met elke zigbee controller/gateway/switch?

Of moet ik toch aan een homey oid? :)

• MadDog11
In theorie zouden alle bridges alle zigbee devices kunnen aansturen, ik ben echter begonnen met Hue, hiervoor is veel bekend en uitgevonden welke merken en series mee samen werken.
Ik ben bang dat je met de Ikea zelf moet uitvinden of veel moet googlen, suc7
Pagina: 1