3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
- Hue bridge
- Hue lampen
- Hue dimmer
- Hue motion
- Innr lampen
- Osram lightify smart plugs
- Osram lightify lampen
- Osram lightify gardenlights
- Ikea lampen
- Ikea lichtpanelen
Waarom de basis Hue ?
Simpel hiervoor zijn de betere apps en goede integratie in oa domoticz, IFTTT, Triggi, etc
Misschien heb je iets aan deze informatie, suc7
Ja, dat leek me inderdaad ook een voordeel. Werkt bediening van verschillende producten tegelijk in dezelfde groep goed? Bijvoorbeeld met betrekking tot helderheid of lichtkleur?MadDog11 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:33:
Zelf heb ik een vergelijkbare opzet gekozen
- Hue bridge
- Hue lampen
- Hue dimmer
- Hue motion
- Innr lampen
- Osram lightify smart plugs
- Osram lightify lampen
- Osram lightify gardenlights
- Ikea lampen
- Ikea lichtpanelen
Waarom de basis Hue ?
Simpel hiervoor zijn de betere apps en goede integratie in oa domoticz, IFTTT, Triggi, etc
Misschien heb je iets aan deze informatie, suc7
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
De bediening in dezelfde groep geeft geen reden tot klagen, soms gaat 1 lamp in de keuken niet direct mee met de Hue motion, maar dit is af en toe en snel te verhelpen door de dimmer in te drukken.
Ook in de achterkamer weigert soms een Osramlamp uit te schakelen terwijl de Osram plug en de Innrlampen wel uitschakelen. Hiervoor stuur ik soms een tweede uit via een app, Hue Essentials, waar eigenlijk nooit iets niet aan of uit mee gaat.
Ok en heb je de Hue Bridge 1 of 2.0? En kan ik bijvoorbeeld met een Hue Bridge, Osram bewegingssensor en Osram lamp de lamp automatisch aan/uit laten gaan? Of werkt dat echt alleen met de Osram Bridge?MadDog11 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:10:
Over het algemeen heb ik wel, bijvoorbeeld in de keuken vijf GU10 spots van Innr of in de tuin 4 buitenlampen E27 van Innr dezelfde lampen zitten, in de woonkamer zitten diverse merken door elkaar, maar niet vlakbij elkaar maar op minimaal een meter afstand van elkaar zodat kleurverschil niet direct opvalt.
De bediening in dezelfde groep geeft geen reden tot klagen, soms gaat 1 lamp in de keuken niet direct mee met de Hue motion, maar dit is af en toe en snel te verhelpen door de dimmer in te drukken.
Ook in de achterkamer weigert soms een Osramlamp uit te schakelen terwijl de Osram plug en de Innrlampen wel uitschakelen. Hiervoor stuur ik soms een tweede uit via een app, Hue Essentials, waar eigenlijk nooit iets niet aan of uit mee gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door JT op 17-11-2017 10:09 ]
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
Ik ben net begonnen, met de Ikea lampen (want de prijs), maar ben nu aan het nadenken over wat er moet gebeuren met de ingebouwde lichtbekabeling. Dit lijkt nog een ondergeschoven kindje... ik heb wel (dure) oplossingen gevonden, bijvoorbeeld dit relais en dit soort vervanging van de knoppen, maar daarvan weet ik enkel dat ze zigbee light link gecertificeerd zijn. Of dat dan ook meteen werkt met elke zigbee controller/gateway/switch?
Of moet ik toch aan een homey oid?
Ik ben bang dat je met de Ikea zelf moet uitvinden of veel moet googlen, suc7