Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rated
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-08-2024
Beste mede tweakers,

Momenteel ben ik in het bezit van een Sharkoon 5bay raidstation die in raid 3 draait. (4x 3tb hdd's). Nu wil ik gaan upgraden naar een Synology DS1515+.

Ik heb een kleine 9,5tb aan data die ik niet "even" op een andere schijf kan zetten.en is dus mijn vraag, is het mogelijk om mijn hardeschijven over te kunnen plaatsen naar de synology zonder data verlies?

Ik lees dat het van synology naar synology wel kan, maar is dit ook het geval als het van een 3rd party raid station afkomt?

Beste antwoord (via Rated op 14-11-2017 19:41)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nee.
Veel korter kan ik het niet maken.

Reden: andere raid controller, werkt anders, en synology heeft in principe een ander type filesystem dus ook daar ga je nat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Nee.
Veel korter kan ik het niet maken.

Reden: andere raid controller, werkt anders, en synology heeft in principe een ander type filesystem dus ook daar ga je nat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rated
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-08-2024
Duidelijk genoeg haha.

Dan kom ik ook harde schijven aan het upgraden.

Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 14:57
korte vraag, waarom zou je nog voor de DS1515+ gaan, en niet direct voor de DS1517+ ??

De DS1515+ heeft nog steeds de berruchte atom C2xxx cpu erin zitten, deze is niet permanent gefixt in dat model enkel de garantie is verlend met 1 jaar.

de DS1517+ schijnt de hardware matige fix te hebben gehad, wel zelfde CPU aanboord maar zal niet meer defect gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Weet je trouwens zeker dat je raid 3 hebt draaien en zo ja, waarom?
Zie Wikipedia: Standard RAID levels
Ik zou een raid 0+1 danwel raid 10 verwachten eerlijk gezegd, zie Wikipedia: Nested RAID levels
Laat onverlet dat je het spul niet direct over kunt zetten btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Tortelli

mixing gas and haulin ass

FlorisVN schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 20:14:
korte vraag, waarom zou je nog voor de DS1515+ gaan, en niet direct voor de DS1517+ ??

De DS1515+ heeft nog steeds de berruchte atom C2xxx cpu erin zitten, deze is niet permanent gefixt in dat model enkel de garantie is verlend met 1 jaar.

de DS1517+ schijnt de hardware matige fix te hebben gehad, wel zelfde CPU aanboord maar zal niet meer defect gaan..
Er is een mogelijkheid geweest de Synology om te ruilen tegen exemplaren waarbij de bug opgelost is. Ik heb dat zelf gedaan bij mijn 1815+... als hij 2e hands voor een leuk bedrag een 1515+ op die manier kan kopen is dat een prima deal natuurlijk.
Pagina: 1