verschil Svideo->composite TVin en TVuit?

Pagina: 1
Acties:

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-07 10:18

Roelof

Illustrious Wolf

Topicstarter
Hallo,

mijn vraag: is er verschil tussen een S-video naar composite convertorcable van TVin en TVout?
Als er verschil zit tussen deze kabels, waar kan ik het juiste kabeltje kopen ?

Als je mijn probleem wilt weten: Ik heb een encore dxr3 mpegplayer. Daarbij zat een S-video naar composite convertor cable. Daarmee had ik een perfect kleurenbeeld op mijn TV. Onlangs heb ik een ASUS G-force deluxe gekocht. Daarbij zat ook een kabeltje om de video aan te sluiten op de ASUS (ook in kleur).
Nu was die kaart niet 100% en heb ik een paar dingen uitgeprobeert (o.a. de kabeltjes tussen encore en asus verwisselt). De ASUS bleek dus niet goed te zijn en heb ik de kaart (met toebehoren) teruggestuurd en een nieuwe ontvangen. Waarschijnlijk heb ik de verkeerde S-video-composite convertor cable meegestuurd want ik krijg nu alleen een zwart-wit beeld op mijn TV. Dit geldt dus voor mijn encore mpegplayer én ook voor mijn ASUS als ik de Svideo uit met de convertor cable gebruik (de gewone TVuit geeft wel kleur)

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

• ViNcE
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Nou, dat had ik gisteren dus ook (zie topic in software).

Zwaartwit heef te maken met ntsc/pal. Heb je hem of in de verkeerde scart zitten, of je tv niet op het juiste kanaal denk ik..

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Roelof
  • Laatst online: 04-07 10:18

Roelof

Illustrious Wolf

Topicstarter
Dat is het niet, ik heb dus wel een goed kleurenbeeld gehad met het kabeltje van creative, alleen ben ik zo suf geweest dat kabeltje met mijn kapotte ASUS terug te sturen. Nu zit ik dus met een kabeltje van ASUS TVin en dat geeft dus een zwartwit beeld bij TVuit van mijn encore dxr3.
Ik denk dat ik maandag maar is naar de importeur van creative bel, misschien dat zij mij aan zo'n convertor kabeltje kunnen helpen.

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.