• Kontsnorretje
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06-2024
Dag medetweakers,

Mijn vriendin heeft nu mijn oude Galaxy S5 van ruim 3 jaar oud in gebruik. Nadat ze een paar keer getest heeft hoe goed deze stuitert... Is hij onderhand wel een beetje op. Vooral het scherm is aan vervanging toe.

Mocht ik het scherm (laten) vervangen, kost me dat 130 euro. Mocht ik hier iets meer budget beschikbaar voor stellen, moet ik volgens mij een redelijk gelijkwaardig toestel op de kop kunnen tikken.

De eerste voorwaarde is natuurlijk Android. Verder gebruikt ze hem vooral voor internetten, en zo nu en dan een spelletje, dus het hoeven niet de meest dikke specs te zijn, gewoon gelijkwaardig aan wat ze nu heeft.

Wat mij betreft mag het een Chinees toestel zijn, wel degelijk uiteraard. Maar een Huawei of Samsung is ook geen probleem.

Wat adviseren jullie?

Alvast bedankt!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:23
€200 is altijd een wat moeilijk punt omdat er hier en daar wat bespaard wordt. Maar goed, voor dit budget zou ik sowieso geen Huawei nemen. Waarom niet? Nou je hebt dus al een redelijk zwak toestel bij dit budget, gooi daar zware software over heen en je weet al dat het geen goede combinatie is.

pricewatch: Xiaomi Mi A1 Zwart (Ook in andere kleuren!)

Is toch wel een van de toestellen die ik aanraad en waar je lang plezier van zult hebben. Stock Android wat continu geüpdatet wordt omdat het een 'Android one' phone, dit zul je totaal niet terug vinden bij andere toestellen. Daarnaast heeft hij een best wel vlotte maar zuinige SoC incombinatie met 4GB werkgeheugen (RAM). Een 3000mAh accu moet dit toestel voeden wat ook weer een leuke accu duur geeft. Het enigste wat ik kan vinden is dat de camera wat tegen valt maar zeker niet slecht. Helemaal voor dit budget is dit een trade off die je zou moeten maken.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelfix.

Verder is je openingspost al erg compleet, maar lees even Welkom in Aankoopadvies Tablets en Telefoons door en kun je nog het volgende toevoegen:
- Welke modellen je zelf al gevonden hebt
- Wensen en eisen betreft specificaties, formaat, scherm e.d.

• Kontsnorretje
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-06-2024
Puddi Puddin schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:14:
€200 is altijd een wat moeilijk punt omdat er hier en daar wat bespaard wordt. Maar goed, voor dit budget zou ik sowieso geen Huawei nemen. Waarom niet? Nou je hebt dus al een redelijk zwak toestel bij dit budget, gooi daar zware software over heen en je weet al dat het geen goede combinatie is.

pricewatch: Xiaomi Mi A1 Zwart (Ook in andere kleuren!)

Is toch wel een van de toestellen die ik aanraad en waar je lang plezier van zult hebben. Stock Android wat continu geüpdatet wordt omdat het een 'Android one' phone, dit zul je totaal niet terug vinden bij andere toestellen. Daarnaast heeft hij een best wel vlotte maar zuinige SoC incombinatie met 4GB werkgeheugen (RAM). Een 3000mAh accu moet dit toestel voeden wat ook weer een leuke accu duur geeft. Het enigste wat ik kan vinden is dat de camera wat tegen valt maar zeker niet slecht. Helemaal voor dit budget is dit een trade off die je zou moeten maken.
Thanks, zoiets zocht ik inderdaad! Had wel de Redmi Note 4 van Xiaomi gevonden, maar was niet helemaal content met de specs e.d. Denk dat dit hem gaat worden :)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
En een stevig hoesje erbij die wel tegen stuiteren Kan!

Verwijderd

Als ik me niet vergis zijn de specs van de Redmi Note 4 en Mi A1 gelijkaardig, het grootste verschil zit in de batterijcapaciteit die iets groter is van de Note 4. En natuurlijk heeft de MI A1 een voordeel met software/updates.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
De mi A1 is kwalitatief wel ietsje beter dan de redmi note 4. Op dit moment zijn de betere toestellen van xiaomi voor een wat kleiner budget de mi A1 (Android) en de Mi5s (miui).

Maar ook een toestel als bijvoorbeeld de redmi 4x is een leuk dingetje. Let wel dat je een global version neemt met een global rom.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb afgelopen week precies hetzelfde gedaan voor mijn vriendin en het is een zgan 1 jaar oude S6 geworden voor 200euro.

Leek me met afstand de beste deal. Snel, prima foto's, goed scherm, fijne behuizing.

En idd wel met een hoes eromheen :). Mijn vriendin eet ook telefoons op.

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 22-11-2017 08:21 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• rens-br

rens-br

@JvS behalve dan als je updates wilt.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
@rens-br voor ons Tweakers is the latest version natuurlijk heel belangrijk. Maar heel eerlijk: De meeste mensen weten niet eens dat er verschillende versies zijn van Android....
Zolang de toestellen nog veilig zijn dmv beveiligingsupdates wordt je denk ik vrolijker van een 2e hands S6 dan een budget toestel van nu. Waar ook de vraag is hoe lang die updates krijgen... want bij budgetmodellen houd dat vaak eerder op.

Lang updates? Dan kom je denk ik enkel uit bij de iPhones, en die zijn vrij prijzig tenzij je een refurbished model neemt. Maar dat is geen android :+

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:31
Ik zit zelf ook te kijken naar de pricewatch: Samsung Galaxy A3 (2017) Zwart. Een recente telefoon die een upgrade naar Android 7 heeft en tegen een stootje kan.

• rens-br

rens-br

Waah schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:25:
@rens-br voor ons Tweakers is the latest version natuurlijk heel belangrijk. Maar heel eerlijk: De meeste mensen weten niet eens dat er verschillende versies zijn van Android....
Zolang de toestellen nog veilig zijn dmv beveiligingsupdates wordt je denk ik vrolijker van een 2e hands S6 dan een budget toestel van nu.
Wat betreft specificaties ben ik het helemaal met je eens. Alleen volgens de Samsung website loopt de software support van de S6 tot maart 2017, of te wel sinds maart geen updates meer en Blueborn en WPA2 zou dus niet gepatcht zijn. (Ik weet niet of de S6 daadwerkelijk geen updates meer gehad heeft sinds maart)
Lang updates? Dan kom je denk ik enkel uit bij de iPhones, en die zijn vrij prijzig tenzij je een refurbished model neemt. Maar dat is geen android :+
Voor lang updates moet je niet bij Android zijn, ben ik helemaal met jou eens. Maar de Mi A1 die hier ook geopperd wordt krijgt de komende twee jaar upgrades en de komende 3 jaar updates. Je bent dus verzekerd van een veilig toestel.

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:06
Wileyfox?

De Swift 2x is er nu voor €159 heb ik begrepen, die krijgt iig nog Oreo.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

rens-br schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:29:
[...]

Wat betreft specificaties ben ik het helemaal met je eens. Alleen volgens de Samsung website loopt de software support van de S6 tot maart 2017, of te wel sinds maart geen updates meer en Blueborn en WPA2 zou dus niet gepatcht zijn. (Ik weet niet of de S6 daadwerkelijk geen updates meer gehad heeft sinds maart)
voor beide issues is een patch voor de S6, maar je bent overgeleverd aan de grillen van Samsung. Ik verwacht zelf dat deze telefoon nog wel eventjes wat veiligheidsupdates blijft krijgen.
Voor lang updates moet je niet bij Android zijn, ben ik helemaal met jou eens. Maar de Mi A1 die hier ook geopperd wordt krijgt de komende twee jaar upgrades en de komende 3 jaar updates. Je bent dus verzekerd van een veilig toestel.
Ik ben het met je eens dat je niet verzekerd bent, aangezien de gegarandeerde support verlopen is. Maar je moet dit toestel inderdaad niet hebben als je garantie op patches een vereiste vindt. Maar als foto's nemen met een mooie kwaliteit ook maar een beetje een eis is, valt het kwartje toch al snel weer richting 2e hands high-end.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 22-11-2017 16:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:01
Wileyfox Swift 2X nu bij Coolblue inderdaad. Topaanbieding :)
Anders zou ik voor de Xiaomi A1 gaan.

Andere concurrenten zijn de Moto G5 (al ga je liever voor de Plus met betere hardware), Nokia 5, Galaxy J/A 3/5 2017.

Mocht je handig zijn, het scherm van de S5 kan je wellicht zelf vervangen. Middels Ebay kan zoiets een stuk goedkoper zijn.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 23:48

Eentje

houd van de vijver

mocht je nog geen telefoon hebben gekocht morgen is de nokia6 in de aanbieding van 250 voor 180 bij belsimpel

There eent no place like home

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 20:59
Mijn moeder heeft ook een S5 en wil een upgrade. Iets sneller, goede camera en nieuwere software (vind ik vooral belangrijk) zijn de eisen budget ook rond 200.

We staan op het punt om de Galaxy J5 aan te schaffen. Voldoet aan de eisen en mooie mid-range toestel.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Kies voor een nokia 5. veel waar voor je geld maar geen zware android skin.
product: Nokia 5 (single sim)
Pagina: 1