Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 995631

Topicstarter
hallo

ik heb een thrustmasters t150 rs voor de playstation 4,
alleen de kabels van het stuur zijn heel kort.
ik wil deze graag verlengen maar heb nu al tweemaal de verkeerde usb kabel gekocht.
Het stuur stelt zichzelf wel in wanneer het stroom krijgt maar verder kan ik geen knoppen induwen.

Hopelijk kan iemand helpen welke USB verlengkabel ik moet hebben zodat het wel lukt.

groet,

Joris

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je al 2x de verkeerde hebt gekocht, waarom zijn die niet goed en waarom kan de winkelier jou niet helpen aan de goede kabels? Of adviseren hoe je de correcte kabels wel kan verkrijgen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 995631

Topicstarter
ik heb die kabels online besteld, maar wil eerst jullie advies welke jullie gebruiken wat wel werkt. want voor het laatst heb ik een goede kabel besteld maar werkt niet.
Weet je toevallig welke kabel ervoor nodig is van een bepaald merk?
ik had nu een USB verlenger met versterker 3.0 maar hij doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In de basis kan er weinig fout zijn aan usb verlengkabels, die gaan gewoon van pin naar pin de andere kant op, de enige kanttekening is dat USB2.0 afaik volgens specs maar ~5 meter aan zouden kunnen, vanaf daar je problemen krijgt met verbinding.

Kan best zijn dat door zo'n versterker (of hub) er geen 1 op 1 verbinding meer is met je racestuur (weet dat er iets is met security chips voor console accesoires), dat een 'simpele' 2 meter verlengkabel wel gewoon zou werken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wever338
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-06 11:13
Gebruik de t150 ook met een usb verlengkabel, de goedkoopste die ik heb gevonden en met de ps4 werkte dit altijd perfect.

Nu met de ps5 werkt het helaas niet meer met exact het bovengestelde probleem. Het stuur meld aan bij de ps5 maar ontkoppeld direct hierna heb ik nog uit gevonden bij de settings. Zonder verlengkabel geen probleem maar dan is de kabel tekort om fijn te gebruiken helaas.

Iemand ervaringen met deze setup op een ps5 met usb verlangkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:16
wever338 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:03:
Gebruik de t150 ook met een usb verlengkabel, de goedkoopste die ik heb gevonden en met de ps4 werkte dit altijd perfect.

Nu met de ps5 werkt het helaas niet meer met exact het bovengestelde probleem. Het stuur meld aan bij de ps5 maar ontkoppeld direct hierna heb ik nog uit gevonden bij de settings. Zonder verlengkabel geen probleem maar dan is de kabel tekort om fijn te gebruiken helaas.

Iemand ervaringen met deze setup op een ps5 met usb verlangkabel?
Je kan kijken of het wel goed gaat als je er een powered usb hub tussen zet

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wever338
kroegtijger schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:22:
[...]

Je kan kijken of het wel goed gaat als je er een powered usb hub tussen zet
Ja thx, had idd gevonden dat dat mogelijk zou kunnen werken, mar dat mogelijk baart me zorgen. Heb namelijk niet zo'n zin om zomaar lukraak kabels te bestellen en te proberen. Dus hoop dat iemand hier een werkende setup heeft. Ondertussen iemand gevonden die ook 2 verlengkabels heeft dus die kan ik iig for free proberen.

Nogmaals bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het kan prima dat het bij 1 prima werkt (ik kan gewoon 3 meter verleng er tussen hangen zonder problemen), maar in jouw geval er ergens in de kabel een 'kleine' breuk is die signaal over die afstand simpel te zwak maakt.

Met een multimeter kan je altijd (maar dan moet je wel de base openschroeven) meten of er weerstand zit op 1 van de 4 pinnen op de kabel, hoe hoger de weerstand, hoe groter de kans dat het niet werkt.

Ik ben van plan mijn kabel te gaan vervangen met zo'n magnetische plug en breaded kabel, zodat in het geval ik ergens de kabel strak trek, deze automatisch los komt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:16
wever338 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:44:
[...]

Ja thx, had idd gevonden dat dat mogelijk zou kunnen werken, mar dat mogelijk baart me zorgen. Heb namelijk niet zo'n zin om zomaar lukraak kabels te bestellen en te proberen. Dus hoop dat iemand hier een werkende setup heeft. Ondertussen iemand gevonden die ook 2 verlengkabels heeft dus die kan ik iig for free proberen.

Nogmaals bedankt.
Ik snap je punt wat dat betreft; zeker als je niet nog een USB-hubje met voeding hebt liggen is het nogal een gok.

Ik heb zelf een 10meter USB kabel tussen de rig en de pc liggen, en zelfs dat werkt (tot mijn eigen verbazing eerlijk gezegd) probleemloos. Prik ik diezelfde USB echter op mijn laptop, dan krijg ik geen verbinding simpelweg omdat de USB poort op de laptop net iets minder vermogen lijkt te willen leveren dan de USB-poort op mijn pc. Vandaar dat de kans best aanwezig is, dat het met een klein beetje extra voeding wel goed gaat. Als je er dus even eentje kan lenen van iemand om te testen, weet je het zeker :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wever338
Thx allemaal, heb van een maat 2 andere geprobeerd, 1 USB van 1m en 1 USB2.0 van 10m met versterker. Beide deden het, en mag er een houden dus dat probleem is ook weer opgelost.
Pagina: 1