Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe game-pc (Budget 1500-1750 EUR)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Voornamelijk om te gamen (en normaal gebruik van internet etc.). Vooral games als CS:GO, PUBG, League of Legends en toekomstige games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst blijf ik tussen de 1500-1750 euro voor de PC. Randapparatuur heb ik, alleen een nieuwe monitor moet ik nog hebben.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet dat een 1080 misschien wat overkill is voor de games die ik momenteel speel (en zeker voor pakweg CS:GO dat ik graag op 1280x960 speel, maar ik heb het budget en ik wil sommige games wel op hogere resolutie spelen, zeker in de toekomst, dus wil ik graag future-proof zijn (in de mate van het mogelijke). Later upgraden doe ik liever niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 269,-€ 269,-
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon€ 178,95€ 178,95
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 582,40€ 582,40
1Seagate Barracuda, 1TB€ 44,50€ 44,50
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,90€ 50,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 192,-€ 192,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 81,-€ 81,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.606,65

Ik wil absoluut de Intel-processor, en verder vooral wel te vinden voor MSI. Geen specifieke reden, vorige PC's waren telkens met dezelfde producten en ik heb er nooit problemen mee gehad, dus waarom dan veranderen?

Ga je overklokken?
Overclocken zal na een tijdje wel gebeuren.

Wat verwacht je van ons?[i]
Even snel een check of alles samen past zonder problemen. Ik vermoed sterk van wel, maar ik krijg toch nog graag even bevestiging!

Ook qua monitor ben ik er nog niet zo goed uit. Ik twijfel tussen volgende 2:

pricewatch: Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart
pricewatch: BenQ Zowie XL2546 Rood, Zwart

Beide schermen hebben (volgens mij) voor mij positieve en negatieve punten. De BenQ heeft 240hz (wat voor mij vooral handig is voor CS:GO) en wat andere features die interessant zijn. De Acer is dan weer 1440p en heeft blijkbaar betere kleuren (?), maar "slechts" 144hz (boost naar 165). Voorlopig denk ik meer aan de BenQ om eventueel later een 1440p scherm bij te kopen, maar hier ben ik nog niet echt uit. Tips altijd welkom!

Alvast bedankt voor de hulp!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:03
Build ziet er prima uit, eigenlijk niks op aan te merken. Qua monitor zo ik van deze 2 voor de Acer gaan omdat ik persoonlijk meer waarde zou hechten aan het grotere formaat en resolutie, de meerwaarde van 240Hz lijkt me beperkter.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een extra denkpiste: Mocht ik voor de i7 8700K gaan (wegens leverbaar), is de processorkoeler dan nog voldoende (en de voeding sterk genoeg)?

Verwijderd

Hey TrippSTAR,

ik zou sowieso voor:
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB gaan. iets sneller dan de Crucial MX
je krijgt nu gratis Assassin's Creed Origins (PC) erbij download versie.

https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/E25VZCXC4997C/

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:27:
Nog even een extra denkpiste: Mocht ik voor de i7 8700K gaan (wegens leverbaar), is de processorkoeler dan nog voldoende (en de voeding sterk genoeg)?
Met jouw build en voor evt toekomstige games zou ik wel voor die i7-8700k gaan (mits je budget toelaat). Hyperthreading zal hoogst waarschijnlijk goed van pas gaan komen.

Wat betreft koeling, de mugen is een top lucht koeler en zal deze processor zeer zeker voldoende koel houden. Wel een puntje betreft koeling, zorg dat er in je behuizing voldoende aanvoer van verse lucht is. (voor mijn oude i7-920 scheelde een extra koeler voorin zo'n 10 graden en was een stuk stiller vanwege lagere rpm)
De voeding lijkt mij voldoende, maar je kan natuurlijk altijd een iets zwaardere voeding pakken. Heb je in de toekomst meer ruimte voor eventuele toevoegingen.

Edit:

Voor PubG schijnt een i7, vanwege dubbele threads, veel beter te zijn, met games als LOL heb je genoeg aan een i3 en zoals hierboven aangaf, de samsung ssd is waarschijnlijk voordeliger(kan game verkopen voor paar tientjes) alsook sneller

[ Voor 11% gewijzigd door Juok op 15-11-2017 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Juok schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:05:
[...]

Met jouw build en voor evt toekomstige games zou ik wel voor die i7-8700k gaan (mits je budget toelaat). Hyperthreading zal hoogst waarschijnlijk goed van pas gaan komen.

Wat betreft koeling, de mugen is een top lucht koeler en zal deze processor zeer zeker voldoende koel houden. Wel een puntje betreft koeling, zorg dat er in je behuizing voldoende aanvoer van verse lucht is. (voor mijn oude i7-920 scheelde een extra koeler voorin zo'n 10 graden en was een stuk stiller vanwege lagere rpm)
De voeding lijkt mij voldoende, maar je kan natuurlijk altijd een iets zwaardere voeding pakken. Heb je in de toekomst meer ruimte voor eventuele toevoegingen.

Edit:

Voor PubG schijnt een i7, vanwege dubbele threads, veel beter te zijn, met games als LOL heb je genoeg aan een i3 en zoals hierboven aangaf, de samsung ssd is waarschijnlijk voordeliger(kan game verkopen voor paar tientjes) alsook sneller
Ik verwacht nu (na wat lezen op internet) toch voor de i5 te gaan (beetje "schrik" voor de temperatuur van de i7, die ligt blijkbaar gevoelig hoger dan bij de i5?)

De SSD zal ik vervangen door het samsung-exemplaar.

Een extra koeler/casefan lijkt me wel een goede aanrader. Ik zit sowieso zelf graag op een warme kamer dus extra koeling is altijd welkom. Heb je eventueel eentje die je kan aanraden?

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Uiteraard je eigen keuze, i5 of i7 maar i7 is zeer zeker vanuit toekomstperspectief een betere keuze.
Bij standaard (geen OC) is er wat betreft temperatuur geen ramp, maar ja hij is wel warm. Echter zoals linkjes 1 & 2 laten zien.
1
2
Worden beide zeer warm met een OC, om dit te verhelpen schijnt delidden een uitkomst te zijn (zoek op V&A voor een delidder in de buurt). Delidden scheelt snel 10-20 graden begreep ik.
Mocht je je daar niet aan willen wagen, dan kan je beter een normale processor pakken zonder k dus en een goedkoper moederbord zodra deze uitkomen.

Wat betreft fans, tja even kijken naar je eigen wensen, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit welke je pakt. Als t maar past in je behuizing, heb zelf een fan uit een oude kast er tussen gestopt omdat looks me niet uitmaken. Tegenwoordig heb je keuze uit alle kleuren en maten (groter is stiller)

[ Voor 16% gewijzigd door Juok op 15-11-2017 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
De optie overclocken op zich wil ik open houden voor "later", wanneer games weer wat straffer worden om te draaien. De games die ik nu speel zullen op standaard wel meer dan goed genoeg draaien. Meestal koop ik om de 3-4 jaar een nieuwe pc, en begin ik na een anderhalf jaartje te overclocken.

Verder kwam ik deze processorkoeler nog tegen:

pricewatch: Noctua NH-D15S

Is het de meerprijs waard om het zaakje wat koeler te houden?
Pagina: 1