Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk om te gamen (en normaal gebruik van internet etc.). Vooral games als CS:GO, PUBG, League of Legends en toekomstige games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst blijf ik tussen de 1500-1750 euro voor de PC. Randapparatuur heb ik, alleen een nieuwe monitor moet ik nog hebben.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet dat een 1080 misschien wat overkill is voor de games die ik momenteel speel (en zeker voor pakweg CS:GO dat ik graag op 1280x960 speel, maar ik heb het budget en ik wil sommige games wel op hogere resolutie spelen, zeker in de toekomst, dus wil ik graag future-proof zijn (in de mate van het mogelijke). Later upgraden doe ik liever niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil absoluut de Intel-processor, en verder vooral wel te vinden voor MSI. Geen specifieke reden, vorige PC's waren telkens met dezelfde producten en ik heb er nooit problemen mee gehad, dus waarom dan veranderen?
Ga je overklokken?
Overclocken zal na een tijdje wel gebeuren.
Wat verwacht je van ons?[i]
Even snel een check of alles samen past zonder problemen. Ik vermoed sterk van wel, maar ik krijg toch nog graag even bevestiging!
Ook qua monitor ben ik er nog niet zo goed uit. Ik twijfel tussen volgende 2:
pricewatch: Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart
pricewatch: BenQ Zowie XL2546 Rood, Zwart
Beide schermen hebben (volgens mij) voor mij positieve en negatieve punten. De BenQ heeft 240hz (wat voor mij vooral handig is voor CS:GO) en wat andere features die interessant zijn. De Acer is dan weer 1440p en heeft blijkbaar betere kleuren (?), maar "slechts" 144hz (boost naar 165). Voorlopig denk ik meer aan de BenQ om eventueel later een 1440p scherm bij te kopen, maar hier ben ik nog niet echt uit. Tips altijd welkom!
Alvast bedankt voor de hulp!
Voornamelijk om te gamen (en normaal gebruik van internet etc.). Vooral games als CS:GO, PUBG, League of Legends en toekomstige games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst blijf ik tussen de 1500-1750 euro voor de PC. Randapparatuur heb ik, alleen een nieuwe monitor moet ik nog hebben.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik weet dat een 1080 misschien wat overkill is voor de games die ik momenteel speel (en zeker voor pakweg CS:GO dat ik graag op 1280x960 speel, maar ik heb het budget en ik wil sommige games wel op hogere resolutie spelen, zeker in de toekomst, dus wil ik graag future-proof zijn (in de mate van het mogelijke). Later upgraden doe ik liever niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 269,- | € 269,- |
| 1 | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | € 178,95 | € 178,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 582,40 | € 582,40 |
| 1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 44,50 | € 44,50 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 192,- | € 192,- |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 141,95 | € 141,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.606,65 | |
Ik wil absoluut de Intel-processor, en verder vooral wel te vinden voor MSI. Geen specifieke reden, vorige PC's waren telkens met dezelfde producten en ik heb er nooit problemen mee gehad, dus waarom dan veranderen?
Ga je overklokken?
Overclocken zal na een tijdje wel gebeuren.
Wat verwacht je van ons?[i]
Even snel een check of alles samen past zonder problemen. Ik vermoed sterk van wel, maar ik krijg toch nog graag even bevestiging!
Ook qua monitor ben ik er nog niet zo goed uit. Ik twijfel tussen volgende 2:
pricewatch: Acer Predator XB271HU (TN) Rood, Zwart
pricewatch: BenQ Zowie XL2546 Rood, Zwart
Beide schermen hebben (volgens mij) voor mij positieve en negatieve punten. De BenQ heeft 240hz (wat voor mij vooral handig is voor CS:GO) en wat andere features die interessant zijn. De Acer is dan weer 1440p en heeft blijkbaar betere kleuren (?), maar "slechts" 144hz (boost naar 165). Voorlopig denk ik meer aan de BenQ om eventueel later een 1440p scherm bij te kopen, maar hier ben ik nog niet echt uit. Tips altijd welkom!
Alvast bedankt voor de hulp!