Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillesH89
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:04
Mijn vraag is of je iets kan doen aan het bereik van de TP-Link Archer C7? Deze staat opgesteld in een klein bedrijf, 2,4Ghz en 5Ghz, en dan nog eens een gastennetwerk op 2,4Ghz. Echter ben ik teleurgesteld in het bereik van de router, als ik nog maar amper op 6-7 meter van de router sta, is het bereik op de 5Ghz band verwaarloosbaar. Kan het signaal verstoord worden door een grote koelcel die opgesteld staat, door microgolfovens,...? Zo ja, kan dit verbeterd worden door bijvoorbeeld een dual-band repeater?
Verder had ik ook nog een vraag over de usb poort op de router voor file sharing. Nu is het ingesteld dat je via een snelkoppeling naar de map gaat, echter werkt deze soms niet. Is het altijd nodig om deze map te benaderen via Windows uitvoeren en dan het IP-adres typen?
Alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GillesH89 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:45:
Mijn vraag is of je iets kan doen aan het bereik van de TP-Link Archer C7?
Nee, bereik is vrij constant, ongeveer 300m in de 5GHz en 450m in de 2.4GHz. Tenzij je op een open veld woont/werkt is dat echter niet zo relevant voor je dekking en performance...
Deze staat opgesteld in een klein bedrijf, 2,4Ghz en 5Ghz, en dan nog eens een gastennetwerk op 2,4Ghz. Echter ben ik teleurgesteld in het bereik van de router, als ik nog maar amper op 6-7 meter van de router sta, is het bereik op de 5Ghz band verwaarloosbaar. Kan het signaal verstoord worden door een grote koelcel die opgesteld staat, door microgolfovens,...?
Ja en ja, allebei mogelijk. Om uitsluitsel te geven zul je metingen op verschillende plekken moeten doen oftewel een site survey.

Wij kunnen mogelijk aan de hand van een plattegrond van het gebouw incl bouwmaterialen van de muren een en ander roepen, maar dat blijft hooguit een welingelichte gok.
Zo ja, kan dit verbeterd worden door bijvoorbeeld een dual-band repeater?
Sta even stil bij wat een repeater doet: het ontvangt signalen via WiFi en zendt ze weer uit. Shit in = shit out dus. Als WiFi ernstig verhinderd wordt door verstoring of demping in het gebouw, zal dat ook gelden voor de repeater.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-09 19:08
je kan zelf je dekking redelijk in kaart brengen met zoiets als dit

https://www.ekahau.com/products/heatmapper/overview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillesH89
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:04
Al bedankt voor jullie snelle reactie allebei! :) Ik zal dit weekend eens de resultaten meten. Als ik het goed begrijp is een access point op verschillende plaatsen beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GillesH89 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 19:43:
Al bedankt voor jullie snelle reactie allebei! :) Ik zal dit weekend eens de resultaten meten. Als ik het goed begrijp is een access point op verschillende plaatsen beter?
Meestal wel, maar ook dat kunnen we niet zeggen voordat we weten wat je situatie en je probleem nu echt is.

Oslik blyat! Oslik!