Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Beste Tweakers!,

Ik sta al een tijdje voor een raadsel, en kan via google het probleem niet echt vinden. ik vind een heleboel topics en informatie over het configureren van Twee domeinen, ook een aantal topics over servers die geen mail ontvangen, maar over onderstaand probleem kan ik niets vinden. (misschien zoek ik verkeerd) :X

Op een SBS2011 server had ik een bestaand domein "domein.nl" de server draait al een aantal jaar probleemloos en ontvangt netjes alle mail van binnen en buiten. Vervolgens heb ik er een domein bij geplaatst "domein.online"

Alles lijkt perfect te werken, ook daar komt alle mail netjes aan. Nu ben ik er achter gekomen dat alle mail die verstuurd wordt vanaf een Gmail account naar domein.nl gewoon netjes aankomt, maar als je vanaf dat zelfde Gmail account een mailtje stuurt naar "domein.online" komt hij niet aan, er wordt ook geen NDR gestuurd.Dit gebeurd dus specifiek vanaf een Gmail account, de rest werkt gewoon goed.

kort gezegd:
Alle mail gestuurd naar domein.nl en domein.online komt gewoon aan, met de rare uitzondering van Gmail naar domein.online. 8)7

Ik kom er niet meer uit, misschien iemand hier die dit eerder mee gemaakt heeft? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:16
Roep maar wat; SPF settings van domein.online kloppen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:11
Danielson schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:11:
Roep maar wat; SPF settings van domein.online kloppen niet?
SPF geeft aan welke hostnamen en ip-addressen mogen mailen namens een domeinnaam. Dit zou mogelijk zijn als er vanuit domein.online niet gemaild kan worden. Inkomend boeit dit niet :)

@Fast_light Is het alleen Gmail? Geen hotmail of andere domeinnamen met hetzelfde probleem naar domein.online?

[ Voor 13% gewijzigd door TECHcrime op 14-11-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_light
TECHcrime schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:12:
[...]

SPF geeft aan welke hostnamen en ip-addressen mogen mailen namens een domeinnaam. Dit zou mogelijk zijn als er vanuit domein.online niet gemaild kan worden. Inkomend boeit dit niet :)

@Fast_light Is het alleen Gmail? Geen hotmail of andere domeinnamen met hetzelfde probleem naar domein.online?
Klopt voor zover ik weet gebeurd dit alleen met Gmail, vervelend dat er geen NDR komt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kijk in de logs van de mailserver(s), komt er uberhaupt een request binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46
Hoe zit het met de MX records? Staan deze wel correct?
En heeft dit domein ooit in het verleden een koppeling op gmail gehad? Ik kom het een enkele keer weleens tegen dat een domein bv is toegevoegd aan office 365 maar dat er ook nog een mailbox voor dit domein geconfigureerd staat bij de oude hosting provider waardoor mails vanaf die hoster niet aankomen (logisch als deze mailserver denkt dat hij authoritative is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_light
Killah_Priest schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:26:
Hoe zit het met de MX records? Staan deze wel correct?
En heeft dit domein ooit in het verleden een koppeling op gmail gehad? Ik kom het een enkele keer weleens tegen dat een domein bv is toegevoegd aan office 365 maar dat er ook nog een mailbox voor dit domein geconfigureerd staat bij de oude hosting provider waardoor mails vanaf die hoster niet aankomen (logisch als deze mailserver denkt dat hij authoritative is)
Zoals aangegeven, ALLE andere mail komt gewoon binnen, als er een MX record niet goed staat komt er helemaal geen mail binnen. Ik denk meer aan iets wat Gmail vereist in de DNS records. of aan TLS b.v., maar uitschakelen van TLS veranderd niets aan de situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_light
johnkeates schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:49:
Kijk in de logs van de mailserver(s), komt er uberhaupt een request binnen?
Eerlijkheidshalve zou ik niet weten waar ik die logs kan vinden, de standaard locatie is leeg (ook als ik in de recieve connector "Protocol logging level" op verbose zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:21
Fast_light schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:43:
[...]

Zoals aangegeven, ALLE andere mail komt gewoon binnen, als er een MX record niet goed staat komt er helemaal geen mail binnen. Ik denk meer aan iets wat Gmail vereist in de DNS records. of aan TLS b.v., maar uitschakelen van TLS veranderd niets aan de situatie...
Nee dat mail binnenkomt betekent niet de je MX goed staat, jhoe zit het met reverse DNS? Heb je TLS ingeschakeld? Klopt de certificaat met je DNS naam? Dat kan allemaal mee tellen voor mail bezorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:05
Gmail moet je ook kijken of je DKIM in orde is en reverse dns moet goed zijn en natuurlijk je spf records zoals anderen al noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:46
Als ik deze kleine vragenlijst bij google volg kom ik op onderstaand uit (ingevuld n.a.v je topic)

If the Gmail sender did not receive a delivery status notification, then the message was successfully handed off to another server. Verify that your MX records are correct. Then, examine your SMTP logs for the most recent affected message. Look for any connections from Gmail's servers. To see a list of Gmail's IP addresses, please see our SPF records at spf.google.com.

Je kan hem ook zelf ff invullen:
My domain is having delivery problems with Gmail

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 14-11-2017 19:12 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Fast_light schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:09:
... Nu ben ik er achter gekomen dat alle mail die verstuurd wordt vanaf een Gmail account naar domein.nl gewoon netjes aankomt, maar als je vanaf dat zelfde Gmail account een mailtje stuurt naar "domein.online" komt hij niet aan, er wordt ook geen NDR gestuurd.Dit gebeurd dus specifiek vanaf een Gmail account, de rest werkt gewoon goed...
Je zegt "een gmail account". Hoeveel gmail accounts heb je getest? D'r bestaat ook een (best wel grote) kans dat die specifieke account verkeerd geconfigureerd is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fast_light
Brahiewahiewa schreef op woensdag 15 november 2017 @ 02:55:
[...]

Je zegt "een gmail account". Hoeveel gmail accounts heb je getest? D'r bestaat ook een (best wel grote) kans dat die specifieke account verkeerd geconfigureerd is
Ehmz.... als webmail van gmail gebruikt, valt er niet veel te configureren..... het probleem is getest bij meerdere domeinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
Je zegt dat je geen NDR terug krijgt. Tijd om de hele publieke mailflow eens te bekijken.

Welke van de DNS records mis je?

[ Voor 48% gewijzigd door hans_lenze op 27-11-2017 09:25 ]

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46
Fast_light schreef op maandag 27 november 2017 @ 09:21:
[...]

Ehmz.... als webmail van gmail gebruikt, valt er niet veel te configureren..... het probleem is getest bij meerdere domeinen.
Vraagje : wil je wel geholpen worden met dit probleem?
Meerdere mensen hebben vragen gesteld, op geen van deze vragen geef jij antwoord.
Pagina: 1