Is dit een telefoonlijn (isra punt)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 12:06
Mijn vraag is of deze dikke blauwe kabel met verschillende aders (lijken mij aders) te maken hebben met de telefoonlijn en een ingang zijn.

Ik heb een monteur van tmobile over de vloer gehad, die kon niks vinden en vandaag een KPN monteur, die kon ook niks vinden en gaf mij het advies om een aansluiting aan te leggen (€368,-).

Nu loop ik vanmiddag buiten in de tuin en kom deze kabel tegen. De KPN monteur komt morgen langs, maar ik wil graag even zeker weten dat dit de kabel is die we zochten.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1711/337785/u4U6qmqd.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1711/337784/HyQbeLWV.jpg
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1711/337783/Tw7YLH2B.jpg

Beste antwoord (via Nostordici op 14-11-2017 15:49)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:51
Volgens mij hoort dat blauwe stuk normaal onder de grond te zitten tot de koker en de rest (grijs) gaat je huis in. Dit is volgens mij dan een KPN kabel.

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
Volgens mij hoort dat blauwe stuk normaal onder de grond te zitten tot de koker en de rest (grijs) gaat je huis in. Dit is volgens mij dan een KPN kabel.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 10:30

Releases

Ja maar!

Helemaal correct!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:46
Zelfde als wat ik een keer aantrof in ons overige huis.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Hmm, bedankt voor jullie snelle reacties. Ik vraag mij wel af of de KPN monteur hier iets mee kan, aangezien het buiten zit. Boort KPN ook gaatjes in de muren? Of loopt deze kabel onder het huis door of is dit de ingang en afgeknipt/open gelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
De KPN monteur zal geen gaatjes gaan boren verwacht ik. Dat die buiten zit is wel vreemd eigenlijk. Gaat alleen de blauwe kabel de grond in ? (zie het niet helemaal) haal anders die tegel bij de blauwe kabel eens weg en kijk waar de kabel heen gaat.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Dit is een oude loodkabel met een dop. Deze kabel "hoort" binnen afgewerkt te zijn. Dus gewoon de KPN'er dit laten oppakken. Doet hij het niet dan moet ondergronds dit oplossen voor jou.
Misschien is de kabel "verzopen" omdat de dop niet waterdicht is ondanks dat deze dicht gedraaid kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
@HKLM_ @tlpeter Beide kabels gaan recht naar beneden de grond in. Ik heb dit huis drie weken geleden gekocht en de vorige bewoners hebben altijd kabel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
@Nostordici Gefeliciteerd!

Als ik naar je foto kijk zou ik zeggen dat de kabels die in het gele buisje zitten toch je huis in moeten gaan.
Heb je nergens in huis een telefoon aansluiting (4 van die puntjes) Of een losse kabel in de meterkast ?

Misschien kan je eens in je kruip ruimte kijken / zoeken of je daar nog iets ziet.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 08:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

En dan nu door voor de koelkast:

Wie moet die kabel netjes wegwerken (of beter gezegd wie moet dat betalen)? Is dat:
a. KPN, zij zijn verantwoordelijk voor de kabel tot aan het ISRA punt en dat hoort IN je huis te zitten, of:
b. TS, hij heeft immers geen aansluiting IN zijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Icephase schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:22:
En dan nu door voor de koelkast:

Wie moet die kabel netjes wegwerken (of beter gezegd wie moet dat betalen)? Is dat:
a. KPN, zij zijn verantwoordelijk voor de kabel tot aan het ISRA punt en dat hoort IN je huis te zitten, of:
b. TS, hij heeft immers geen aansluiting IN zijn huis.
Ja, goede vraag. Al vraag ik mij wel af, zo een kabel hoort toch niet open en bloot in je tuin te liggen. Wel grappig, want ik zei vanmiddag nog tegen de KPN monteur, kan het ook buiten zitten. Zijn reactie: "onmogelijk"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Nu online
De kabel stamt nog uit de tijd dat er een aansluitplicht was echter die is er niet meer.
Ik weet het eerlijk gezegd niet aangezien het voor mij al heel wat jaren geleden is dat ik in het werk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:35
Het hele blauwe stuk hoort ook je huis in te gaan en daar afgewerkt te worden door de KPN-monteur.

Die beste man heeft de tools en de kennis om daar een net ISRA-puntje van te maken.

Ik weet alleen niet wie die kabel naar binnen gaat brengen, het lichtgrijze kabeltje kun je er wel af knippen en de rest gewoon naar binnen brengen als je de dop er ook af haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 08:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nostordici schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:24:
[...]

Ja, goede vraag. Al vraag ik mij wel af, zo een kabel hoort toch niet open en bloot in je tuin te liggen. Wel grappig, want ik zei vanmiddag nog tegen de KPN monteur, kan het ook buiten zitten. Zijn reactie: "onmogelijk"
Ik *denk* (maar weet het dus niet zeker) dat KPN zegt dat je momenteel géén aansluiting hebt en dat je die dus moet gaan betalen. Vervolgens zullen ze echter wel die kabel op je foto pakken en verlengen tot in je huis, dus misschien kun je het op een akkoordje gooien met ze. Wie niet waagt die niet wint, maar volgens mij mag je er niet zonder meer van uit gaan dat KPN de kosten volledig voor hun rekening neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:35
Daarom zou ik zelf ook vanavond, zelf, die kabel naar binnen brengen!

Het afwerken doet de KPN-monteur dan morgen wel!!!

Kost het je verder ook niks!

En dat zeg ik als ex-kpn monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Nu online
Icephase schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:55:
[...]

Ik *denk* (maar weet het dus niet zeker) dat KPN zegt dat je momenteel géén aansluiting hebt en dat je die dus moet gaan betalen. Vervolgens zullen ze echter wel die kabel op je foto pakken en verlengen tot in je huis, dus misschien kun je het op een akkoordje gooien met ze. Wie niet waagt die niet wint, maar volgens mij mag je er niet zonder meer van uit gaan dat KPN de kosten volledig voor hun rekening neemt.
Dat kan TS checken op fourstack :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
tlpeter schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:51:
[...]

Dat kan TS checken op fourstack :)
Bedankt voor de tip, dit zegt fourstack.

Actuele Beschikbaarheid
Wat
Koper
Beschikbaar
Small green check
Distributiepunt(en)
SDF
Wat
FttH
Beschikbaar
Small red cross
Distributiepunt(en)
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
100 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
200 Mbit/s
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
waarschijnlijk een tijdelijk israpunt geweest. zit vaak een stalen behuizing omheen. Soms zie je ze in de bosjes staan,worden vaak niet verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
Waarschijnlijk gewoon door de vorige bewoner op deze manier naar buiten gewerkt. Zoals op fourstack te zien is, is er een aansluiting mogelijk dus de aansluiting heeft ooit binnen gezeten. De KPN-monteur hersteld dit niet en zal ondergronds aansturen. Of hier kosten aan vastzitten wordt dan door ondergronds bepaald. De invoerkabel heeft ooit binnen gezeten en is door iemand naar buiten gewerkt, mochten hier kosten aan zitten zul je dit moeten zien als de erfenis van de vorige bewoner(s). Ik zou de kabel zelf naar binnen werken (hetzij via de kruipruimte als er lengte genoeg is, of vanuit binnen schuin naar buiten boren zodat het gat onder het maaiveld uit komt). In dat geval werkt de KPN-monteur hem binnen netjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Zo een kleine update: De monteur is vandaag langs geweest en heeft nog eens goed gekeken, ook in de kruipruimte. Het blijkt nu dus dat de lijn van de foto's niet actief is en de actieve lijn toch verderop in de kruipruimte zit. Dit komt omdat de woning vroeger ook een winkelpand had en daardoor twee telefoonlijnen. De monteur van KPN constateerde dat de lijn in de kruipruimte een breuk heeft, dit moet opgepakt worden door ondergronds. Of hier kosten aan verbonden zijn hangt af van de staat van de kabel en of het de schuld is van mij (lees vorige bewoner). Het kan ook met het onderhoud te maken hebben (dan zijn de kosten voor KPN), dit hoor ik vrijdag.

Zelf hoop ik dit weekend echt te beschikken over werkend internet, ik wacht al bijna een maand :(
Pagina: 1