Systeem upgrade.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tufan28
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik zoek een?
Ik wil na 4 jaar mijn systeem upgraden, omdat ik merk dat met name mijn moederbord het begint te begeven. Ik heb wel gezocht naar een goede 1155 socket moederbord, maar na lang en secuur zoeken heb ik toch met pijn en moeite besloten om mijn systeem hierom te upgraden.

Wat is je budget?
Aangezien de meeste componenten zoals de systeemkast, videokaart, voeding ( als hier verbetering in kan graag feedback uiteraard ), processor koeler nog steeds te gebruiken is heb ik enkel onderstaande wenslijst componenten nodig. Max budget hierin is 1000 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb mijn voorkeur specifiek bij intel, ik heb ook met een neutrale oog gekeken naar de ryzen echter geef ik ook om persoonlijke goede ervaringen de voorkeur uit naar intel. Voor de moederbord heb ik een lichte voorkeur aan msi, echter beter en goedkoper is altijd welkom ! Zelfde geldt voor de ssd en ram geheugen ( de laatste vind ik wel belangrijk qua snelheid en latency )

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is voornamelijk bedoeld voor zwaar gamen, Ik heb een 1440p g-sync monitor die ik nu met vlagen goed kan gebruiken, bij zware games merk ik al dat mijn processor er een bottleneck in vormt dus hier zou ik voornamelijk de verbetering in willen zien.

P.S. Bij mijn huidige systeem heb ik 2 x 8Gb ram i.p.v. 1 x bank van 8. Kon de duo pack zo niet vinden op pricewatch

Dit is mijn huidige set-up

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI Z77A-GD65€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 514,-€ 514,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 46,50€ 46,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,50€ 82,50
1Asus ROG Swift PG278Q Zwart€ 793,68€ 793,68
1Arctic Freezer i32€ 25,95€ 25,95
1Corsair Vengeance Pro Series CMY8GX3M2A1600C9€ 75,-€ 75,-
1Corsair RM650i€ 116,99€ 116,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.654,62

Dit is mijn upgrade wenslijst.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 399,-€ 399,-
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon€ 178,95€ 178,95
1Kingston HyperX Predator HX426C13PB3K2/16€ 192,89€ 192,89
1Samsung 850 EVO 500GB€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 925,84

Alle feedback is welkom, voorkeur gaat uit naar componenten die goed met elkaar kunnen samen werken. Dus mij bij is het zeker niet duurder is beter, maar om een globaal idee te vormen wat ik graag wil heb ik deze samenstelling genomen. alvast bedankt voor het meedenken en ik hoor graag van jullie :)

[ Voor 0% gewijzigd door Tufan28 op 14-11-2017 15:09 . Reden: typefouten ]

Alle reacties

• Ryzor
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-04-2022
Hallo Tufan, om mee te starten is het misschien besparend om i.p.v. de i7-8700k gewoon de i7 7700k te halen, scheelt je al zo'n 90 euro. Pak er een z270 chipset moederbord bij ( bijvoorbeeld de MSI Mortar) mits je behuizing dat toelaat, (het is een uAtx) die gaat tegenwoordig voor zo'n 100 euro over de toonbank dus op die manier pak je nog eens wat euro's die je fijn in je zak kunt steken. In combinatie met je MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G kom je dan echt een heel eind hoor! Ik ben behoorlijk nieuw in het forum gebeuren dus ik hoop dat je iets aan mijn bijdrage hebt gehad!

Edit:

Met het geld dat je bespaart zou je kunnen overwegen die SSD ook te schrappen en dan gelijk voor een M.2 SSD te gaan! Nog meer performance write/read power!

https://tweakers.net/pric...amsung-960-evo-500gb.html

[ Voor 17% gewijzigd door Ryzor op 14-11-2017 17:08 ]

i7 7700k - 16GB3200Mhz VENGEANCE! - MSI Mortar - GiByRTX3070 - CorsairFORCE 1TB m.2GEN4 - Kingston SSD 512GB - WD HDD 1TB - 750W CM - Corsair 100i iCue - Corsair 750D - Focusrite2i2

• Tufan28
Ryzor schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 17:02:
Hallo Tufan, om mee te starten is het misschien besparend om i.p.v. de i7-8700k gewoon de i7 7700k te halen, scheelt je al zo'n 90 euro. Pak er een z270 chipset moederbord bij ( bijvoorbeeld de MSI Mortar) mits je behuizing dat toelaat, (het is een uAtx) die gaat tegenwoordig voor zo'n 100 euro over de toonbank dus op die manier pak je nog eens wat euro's die je fijn in je zak kunt steken. In combinatie met je MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G kom je dan echt een heel eind hoor! Ik ben behoorlijk nieuw in het forum gebeuren dus ik hoop dat je iets aan mijn bijdrage hebt gehad!

Edit:

Met het geld dat je bespaart zou je kunnen overwegen die SSD ook te schrappen en dan gelijk voor een M.2 SSD te gaan! Nog meer performance write/read power!

https://tweakers.net/pric...amsung-960-evo-500gb.html
Hi Ryzor ! Thnx voor de feedback. Je hebt zeker een punt hoor, ik zat ook te twijfelen tussen de 7700k en 8700k. Alleen het verschil in prijs in niet belachelijk hoog en qua performance ligt de 8700k iets beter wat voor mij belangrijker is, ik kom namelijk van de ivy bridge af en dan is zo'n sprong naar mijn idee dan wel iets groter ( Ik kan het mis hebben hoor ). Tussen de ssd en m.2 ssd zit ik ook nog steeds erg over te twijfelen. Ik heb er veel over gelezen qua plus en min punten.

Waar ik momenteel ook even mee zit is of mijn processor koeler wel voldoende is om de 8700k aan te kunnen ( Op het moment van overclocken ga ik zeker wel over op waterkoeling )

Is het trouwens beter om een ddr 2133 te nemen of 2666 ?

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 18:14

Praetextatus

the dutch_paki

Als je budget het toelaat zou ik zeker voor de 8700k gaan. Ja duurder, maar je hebt er langer voordeel van, los van het feit dat deze een generatie nieuwer is en gewoon sneller. De koeler die je hebt is gewoon ruim voldoende en zal een lichte overklok ook nog toelaten.

Betreft de SSD, laat je budget het toe om een snelle m2 te halen dan moet je het gewoon doen. Als je twijfelt dan niet. In games of laden hiervan zul je hier echt niets van merken. Bij raw gegevens werken en benchmarkt kun je voordeel halen. Als gamer niet echt.

Betreft geheugen, als 2666 kan, gewoon doen. Maar ook hierbij, je zult er vrij weinig van merken in games

[ Voor 6% gewijzigd door Praetextatus op 14-11-2017 22:53 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Ryzor
Inderdaad, laat je budget het toe? Ga dan voor het allernieuwste. Ik denk gewoon dat het niet altijd nodig is én als kaaskop doe je aan centjes besparen en budgetteren. Het is in ieder geval wel fijn om te zien dat er nog steeds mensen zijn die beseffen dat 1000 watt voedingen helemaal niet nodig zijn haha! *derp*

i7 7700k - 16GB3200Mhz VENGEANCE! - MSI Mortar - GiByRTX3070 - CorsairFORCE 1TB m.2GEN4 - Kingston SSD 512GB - WD HDD 1TB - 750W CM - Corsair 100i iCue - Corsair 750D - Focusrite2i2

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:07
Onthoud wel dat de Core i7-8700K momenteel alleen nog gepre-orderd kan worden.Of je moet 200 euro meer betalen.

https://tweakers.net/pric...-core-i7-8700k-boxed.html

Don't let perfect be the enemy of good.

• iCore
Wat voor games speel je?

• iCore
Ik zou eigenlijk niet voor de Arctic Freezer i32 gaan, de Core i7-8700K kan heel erg warm worden.

Ik zou gelijk voor waterkoeling gaan. (Ik heb er snel één uitgekozen die wat goede reviews had):

https://tweakers.net/pric...62-(met-am4-support).html

[ Voor 50% gewijzigd door iCore op 15-11-2017 07:13 . Reden: Aanvullende informatie. ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Met welke games merk je dat je CPU de bottleneck is? een 3770k kan zeker overclocked toch wel behoorlijk meekomen hoor... de 7700K is niet echt een geweldige upgrade; ik zou dan zeker naar de 8700K gaan mocht je willen upgraden. Al denk ik dat het niet significant veel betere resultaten gaat opleveren in de meeste games

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-02 17:27
Wat is het gebrek aan je huidige moederbord waardoor je wilt upgraden? Je i7 is nog niet echt dusdanig verouderd dat hij een probleem moet gaan vormen. Helemaal niet op een hogere resolutie als 1440p, hoe kom je er zo bij dat hij echt een bottleneck vormt?

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Tufan28
[
Praetextatus schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 22:53:
Als je budget het toelaat zou ik zeker voor de 8700k gaan. Ja duurder, maar je hebt er langer voordeel van, los van het feit dat deze een generatie nieuwer is en gewoon sneller. De koeler die je hebt is gewoon ruim voldoende en zal een lichte overklok ook nog toelaten.

Betreft de SSD, laat je budget het toe om een snelle m2 te halen dan moet je het gewoon doen. Als je twijfelt dan niet. In games of laden hiervan zul je hier echt niets van merken. Bij raw gegevens werken en benchmarkt kun je voordeel halen. Als gamer niet echt.

Betreft geheugen, als 2666 kan, gewoon doen. Maar ook hierbij, je zult er vrij weinig van merken in games
Dat is ook mijn intentie, bij de aankondiging van 7700k lag ik er opzich niet zo wakker van. Maar in de tussen tijd merk ik dat mijn huidige systeem gewoon niet meer lekker werkt. Ik denk daarom ook dat mijn keuze daarom ook op 8700k gaat vallen. gegevens verwerken is eigenlijk minimaal en dat gene wat ik doe is inprincipe merendeels word en excel en denk ik dat een ssd dan wel meer dan voldoende zou moeten zijn.
betreft het ram denk ik ook dat bij de 2666 blijf

• Tufan28
Ryzor schreef op woensdag 15 november 2017 @ 06:33:
Inderdaad, laat je budget het toe? Ga dan voor het allernieuwste. Ik denk gewoon dat het niet altijd nodig is én als kaaskop doe je aan centjes besparen en budgetteren. Het is in ieder geval wel fijn om te zien dat er nog steeds mensen zijn die beseffen dat 1000 watt voedingen helemaal niet nodig zijn haha! *derp*
Ik ben het ook met je eens hoor en als turkse nederlander heb ik die mentaliteit ook wel :) alleen, ik zat zelfs te denken om een iets lagere voeding te nemen maar voorlopig heb ik hier ruim zat aan.

• Tufan28
Dion33 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 06:57:
Ik zou eigenlijk niet voor de Arctic Freezer i32 gaan, de Core i7-8700K kan heel erg warm worden.

Ik zou gelijk voor waterkoeling gaan. (Ik heb er snel één uitgekozen die wat goede reviews had):

Ja dat is ook mijn grootste zorg, overklokken heb ik in eerste instantie nog geen behoefte aan maar wil de mogelijkheid hiervoor open houden zodat ik in de nabije toekomst dit kan uitvoeren zonder te hoeven upgraden ( zoals ik dat nu ook eigenlijk doe ).
Ik speel vooral fps spellen zoals battlefield, call of duty, maar ook zwaardere games zoals witcher, gta enz.

• Tufan28
NLBUURMAN schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:00:
Met welke games merk je dat je CPU de bottleneck is? een 3770k kan zeker overclocked toch wel behoorlijk meekomen hoor... de 7700K is niet echt een geweldige upgrade; ik zou dan zeker naar de 8700K gaan mocht je willen upgraden. Al denk ik dat het niet significant veel betere resultaten gaat opleveren in de meeste games
Het is een vermoeden hoor, ik ben sowieso nog blij met mijn 3770k en heb er een geweldige tijd mee gehad. qua fps ligt het inprincipe wel goed alleen is het de stabiliteit waar de gebreken in liggen. hiervoor heb ik ook alles gecontrolleerd en mijn overklok ook terug gedraaid naar de stock instellingen maar dan merk ik nog steeds de hickups en crashes.

• Tufan28
aminam schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:15:
Wat is het gebrek aan je huidige moederbord waardoor je wilt upgraden? Je i7 is nog niet echt dusdanig verouderd dat hij een probleem moet gaan vormen. Helemaal niet op een hogere resolutie als 1440p, hoe kom je er zo bij dat hij echt een bottleneck vormt?
Om een voorbeeld te noemen heb ik vanaf windows 7 al geauhoer gehad met de chipset drivers ( met name met de intel network drivers ). Met de upgrade van windows 7 naar 10 kwam ik na zoveel uren te prutsen achter dat de lan driver/chipset de upgrade liet crashen ( ook met de creators update hetzelfde ). uiteindelijk moest ik dit met een wifi adapter oplossen en de lan adapter in de bios moest uitschakelen. Van de mobo werken ook 3 sata aansluitingen niet meer.
Het is een vermoeden geweest dat de 3770k een bottleneck was, maar ik weet ook dat deze processor nog niet aan zijn einde zit, ik heb daarom de afgelopen periode veel gezocht naar 1155 moederborden, 2e hands vertrouw ik zelf niet meer omdat ik er 2 keer eerder slechte ervaringen mee heb gehad en voor een nieuwprijs kan ik net zo goed doorgaan met de upgrade.
Dus ik doe het ook vooral vanwege de stabiliteit van mijn systeem.

• aminam
Tufan28 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:35:
[...]

Om een voorbeeld te noemen heb ik vanaf windows 7 al geauhoer gehad met de chipset drivers ( met name met de intel network drivers ). Met de upgrade van windows 7 naar 10 kwam ik na zoveel uren te prutsen achter dat de lan driver/chipset de upgrade liet crashen ( ook met de creators update hetzelfde ). uiteindelijk moest ik dit met een wifi adapter oplossen en de lan adapter in de bios moest uitschakelen. Van de mobo werken ook 3 sata aansluitingen niet meer.
Het is een vermoeden geweest dat de 3770k een bottleneck was, maar ik weet ook dat deze processor nog niet aan zijn einde zit, ik heb daarom de afgelopen periode veel gezocht naar 1155 moederborden, 2e hands vertrouw ik zelf niet meer omdat ik er 2 keer eerder slechte ervaringen mee heb gehad en voor een nieuwprijs kan ik net zo goed doorgaan met de upgrade.
De vroege upgrades naar w10 waren op zijn zachts gezegd fishy. Ik zou toch een verse installatie van w10 proberen, zeer waarschijnlijk heb je dan geen last meer van driverproblemen en de problemen die daarbij horen.

De reden dat ik daar zo op in ga is omdat de nieuwe generatie intel erg slecht leverbaar is maar wel zeker de moeite waard is om naar over te stappen. Dus als je het nog een half jaar kunt uithouden met je huidige systeem bespaar je jezelf een aardig zakcentje.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Tufan28 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:35:
[...]

kijk dan is het helemaal helder, ik wilde even zeker weten dat het moederbord het ook echt begeeft :) mijn 3570K begint het inderdaad dan ook zwaarder te krijgen, maar als je moederbord overlijdt dan is het gewoon uit met de pret. 2ehands is inderdaad soms een aardige loterij; en met zo'n CPU wil je ook wel een degelijk bordje en die zijn nu eenmaal erg prijzig. Dan lijkt het mij ook het meest verstandig om voor de 8700K te gaan; 2 extra cores en 4 extra threads tov nu en de 7700K.

Zou je zo'n duur moederbord doen? dat is vooral iets waar je jezelf van moet overtuigen; ik kan wel zeggen dat een moederbord van 130€ net zo snel is (dat is het namelijk ook), maar kan jij dat extra geld verantwoorden voor jezelf? (LED-verlichting kan bijvoorbeeld ook een dingetje zijn)
zo ja; fantastische keuze, zo niet; er zijn erg veel leuke bordjes verkrijgbaar. Wellicht iets met wifi onboard?

qua geheugen zou ik gewoon kijken wat een goede aanbieding is bij de webshop waar je alles gaat bestellen; zeker als je niet zwaar gaat overklokken is eigenlijk elk setje voldoende en fluctueren de prijzen tussen webshops zo veel dat er niet 1 beste set als winnaar uit komt.
aminam schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:42:
[...]

De vroege upgrades naar w10 waren op zijn zachts gezegd fishy. Ik zou toch een verse installatie van w10 proberen, zeer waarschijnlijk heb je dan geen last meer van driverproblemen en de problemen die daarbij horen.

De reden dat ik daar zo op in ga is omdat de nieuwe generatie intel erg slecht leverbaar is maar wel zeker de moeite waard is om naar over te stappen. Dus als je het nog een half jaar kunt uithouden met je huidige systeem bespaar je jezelf een aardig zakcentje.
Als je sata-poorten het 1 voor 1 beginnen te begeven is het wachten tot de volledige dood, zelf heb ik ook geen driverproblemen gehad, maar ik zou het zelf niet prettig vinden om met een onzeker systeem te werken.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Dion33 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 06:57:

Waarom zou je niet voor AF i32 gaan? Weet je of deze de i7-8700k kan koelen of juist niet?
Als je de specs erbij haalt:
i7-8700k: https://ark.intel.com/pro...-12M-Cache-up-to-4_70-GHz
TDP 95 Watt.
AF i32 specs: https://www.arctic.ac/eu_en/freezer-i32.html
Recommended for TDP up to: 150 Watts

Ook wat reviews: https://www.bit-tech.net/...tic-freezer-i32-review/1/

Dus de koeler, die @Tufan28 overigens al heeft kan rustig hierop geplaatst worden

• aminam
NLBUURMAN schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:49:

Als je sata-poorten het 1 voor 1 beginnen te begeven is het wachten tot de volledige dood, zelf heb ik ook geen driverproblemen gehad, maar ik zou het zelf niet prettig vinden om met een onzeker systeem te werken.
Klikt eerder als een pre-b3 revisie moederbord met de beroemde sata controller bug. Maar aangezien hier geen versie windows installatie op staat kan het geen kwaad dat eerst te proberen.

• iCore
Praetextatus schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:02:
[...]

Waarom zou je niet voor AF i32 gaan? Weet je of deze de i7-8700k kan koelen of juist niet?
TDP 95 Watt.

Dus de koeler, die @Tufan28 overigens al heeft kan rustig hierop geplaatst worden
Het kan zeker, maar met waterkoeling is die veel koeler, en stiller.

• Praetextatus

Praetextatus

the dutch_paki

Dion33 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:03:
[...]

Het kan zeker, maar met waterkoeling is die veel koeler, en stiller.
Klopt. Als @Tufan28 budget heeft dan kan een upgrade natuurlijk. Maar zijn vraag was, kan de AF i32 de i7-8700k koel genoeg houden onder load. En dat kan zeker :)

• Tufan28
aminam schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:42:
[...]

Klopt inderdaad, ik heb ondertussen ook al 2 keer een frisse windows 10 geïnstalleerd ( mede ook vanwege de creators update ) dus dat probleem is daarmee niet weg genomen helaas. Je reden is ook zeker vatbaar, want ik ben niet van plan om direct dit aan te schaffen maar rond februari uiterlijk. Het is meer even brainstormen wat het beste en wie met wat het beste te combineren is.

• Tufan28
NLBUURMAN schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:49:
[...]

kijk dan is het helemaal helder, ik wilde even zeker weten dat het moederbord het ook echt begeeft :) mijn 3570K begint het inderdaad dan ook zwaarder te krijgen, maar als je moederbord overlijdt dan is het gewoon uit met de pret. 2ehands is inderdaad soms een aardige loterij; en met zo'n CPU wil je ook wel een degelijk bordje en die zijn nu eenmaal erg prijzig. Dan lijkt het mij ook het meest verstandig om voor de 8700K te gaan; 2 extra cores en 4 extra threads tov nu en de 7700K.

Zou je zo'n duur moederbord doen? dat is vooral iets waar je jezelf van moet overtuigen; ik kan wel zeggen dat een moederbord van 130€ net zo snel is (dat is het namelijk ook), maar kan jij dat extra geld verantwoorden voor jezelf? (LED-verlichting kan bijvoorbeeld ook een dingetje zijn)
zo ja; fantastische keuze, zo niet; er zijn erg veel leuke bordjes verkrijgbaar. Wellicht iets met wifi onboard?

qua geheugen zou ik gewoon kijken wat een goede aanbieding is bij de webshop waar je alles gaat bestellen; zeker als je niet zwaar gaat overklokken is eigenlijk elk setje voldoende en fluctueren de prijzen tussen webshops zo veel dat er niet 1 beste set als winnaar uit komt.

[...]

Als ik een goed werkend systeem had met deze set-up zou ik ook niet zo snel denken aan een upgrade, maar ik word hier min of meer "geforceerd" om het te doen. vind het ook zonde vanwege de processor maar als ik achteraf iemand anders hiermee blij kan maken is het ook mooi.

Ja dat is het hem inderdaad, de rgb vind ik zelf niet zo heel spannend. Ik geef liever de voorkeur aan prestaties dan look en als het goedkoper kan waarom niet inderdaad. Alleen is het voor mij wel weer een tijdje terug dat ik me goed hebt verdiept in moederborden qua functies en mogelijkheden dus wat dat betreft ben ik weer een lichte leek. Dus even een goede verversing haalt alles wel weer naar boven en inderdaad qua geheugen hoeft het ook niet duurste is beste geval te zijn zolang hij maar degelijk snel is.

• Tufan28
Praetextatus schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:02:
[...]

TDP 95 Watt.

Dit geeft inderdaad ook een heldere antwoord op mijn vraag, als ik onder stock met deze koeler vooruit kan en achteraf voor overklokken een waterkoeling erop kan knallen geeft dat mij voldoende ruimte ( ik vind het een beetje zonde om geforceerd ook een waterkoeling te halen terwijl ik niet direct overklok intenties heb ).

• Ryzor
Tufan28 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:34:
[...]

Ik ben het ook met je eens hoor en als turkse nederlander heb ik die mentaliteit ook wel :) alleen, ik zat zelfs te denken om een iets lagere voeding te nemen maar voorlopig heb ik hier ruim zat aan.
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat je geen nieuwe voeding nodig hebt. ;)

Ik zou inderdaad gewoon even wachten zoals Aminam al zei. Wat betreft je voeding, vraag aan iemand met een compressor of je je oude voeding even schoon zou mogen blazen of haal even een paar busjes perslucht en blaas dat ding eens uit. Zou die in principe nog best wel even mee moeten kunnen hoor. Is in principe altijd een goed advies, houdt de boel stof vrij, jij blij, je computer blij!

[ Voor 5% gewijzigd door Ryzor op 15-11-2017 15:28 ]

Pagina: 1