Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:47
Iemand van jullie een werkende oplossing om het clientip adres in een logon script op te vragen op een Remote desktop server via een Remote Desktop Gateway?

Probeer een aantal zaken te scripten om per site verschillende parameters te laden.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:21
Hier kan je daar info over vinden: Link

Wat heb je zelf al gedaan om het te vinden?

[ Voor 17% gewijzigd door corporalnl op 14-11-2017 15:02 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

RES ONE Workspace

Kan je gewoon op basis van IP-adres, subnet, client-name, whatever, je hele RDS-omgeving anders aanbieden. Bijvoorbeeld; als je niet op 10.10.x.x. zit van het interne LAN op subnet 255.255.253.x met PC-naam WERK-PCxxxx, val je dus buiten enige "bescherming" en mag je als financieel medewerker niet inloggen in Exact en je standaard-achtergrond kan van groen naar blauw gaan.

/edit: definieer client? Een Linux Mint machine heeft ook een RDP-client aan boord maar hoeft niet op basis van bekende scripting bepaalde zaken vrij te geven zoals je met WMI zou doen op een Windows-only omgeving.

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 14-11-2017 15:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Afhankelijk van je cliënt omgeving maar zal zoiets zijn:

KIX:
code:
1
2
3
$IP=@IPADDRESS0
$IP_STRIP=LEFT($IP, 12)
$IP_STRIP2=JOIN(SPLIT($IP_STRIP," "),"")

VBS:
code:
1
2
3
4
Set objShell = CreateObject("Wscript.Shell")
aRegKeys = RegEnum(".", "HKCU", "Volatile Environment")
sessionID = aRegKeys(0)
ClientIP.InnerHTML = objShell.RegRead ("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Citrix\" & sessionID & "\Evidence\ClientIP")

Voorderest Google, er zijn zat voorbeelden te zoeken...

[ Voor 63% gewijzigd door Enforcer op 15-11-2017 10:35 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-11 17:08
old school dos met command line tool qwinsta

code:
1
2
\\server\share\pad\qwinsta %username% /address >%TEMP%\qw-output.txt
FOR /F "tokens=1,2,3,4 delims= " %%i IN (%TEMP%\qw-output.txt) DO SET IPADR=%%l

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34
Vraag is alleen of bovenstaande het Client IP teruggeven of het RD-Gateway IP of iets als Unknown, voor zover ik weet moet je namelijk dit IP vragen uit de WMI van de RDS gateway server en niet op de RDS machines zelf want dan krijg je voor zover ik weet de verkeerde of helemaal geen waarde.

Je zou dit als het goed is moeten kunnen opvragen uit: Win32_TSGatewayConnection in WMI. Deze zou in de namespace moeten staan: root\cimv2\TerminalServices

En dan de waarde van "ClientAddress"

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

belrpr schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:59:
Iemand van jullie een werkende oplossing om het clientip adres in een logon script op te vragen op een Remote desktop server via een Remote Desktop Gateway?

Probeer een aantal zaken te scripten om per site verschillende parameters te laden.
En wat heb je zelf al geprobeerd en of gevonden?

We verwachten op GoT en vooral in PNS echt een nodige dosis zelfinzet, en die mis ik volledig hier. Wij zijn natuurlijk geen helpdesk.

Als ik google op je vraag, kom ik meerdere oplossingen tegen, van vies tot nog smeriger waar je niet altijd van op aan kunt.

De meest interessante is nog de omgevingsvariabele %clientname% proberen te herleiden naar een IP.

Maar wil je een fatsoenlijke oplossing, kijk dan eens naar RES Workspace Manager 9of hoe het tegenwoordig mag heten)

Ik verplaats het topic naar Serversoftware en Windows Servers maar onthoudt dat je wel zelf wat inzet mag tonen.

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:03
Ivanti / res workspace manager is hiervoor inderdaad de beste oplossing.
Zeker de investering waard.

• Bor
  • Laatst online: 15:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

qwasd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:45:
Ivanti / res workspace manager is hiervoor inderdaad de beste oplossing.
Zeker de investering waard.
RES ONE Workspace voor alleen het uitlezen van een client IP adres lijkt mij compleet overkill eigenlijk en een slecht advies. Het is een beetje hetzelfde als iemand een complete auto verkopen wanneer iemand alleen een (stukje van) een ventieldopje zoekt. Dit vraagstuk is met Powershell gewoon op te lossen en vereist geen (dure) enterprise oplossingen als RES ONE Workspace.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:34
Bor schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:11:
[...]

RES ONE Workspace voor alleen het uitlezen van een client IP adres lijkt mij compleet overkill eigenlijk en een slecht advies. Het is een beetje hetzelfde als iemand een complete auto verkopen wanneer iemand alleen een (stukje van) een ventieldopje zoekt. Dit vraagstuk is met Powershell gewoon op te lossen en vereist geen (dure) enterprise oplossingen als RES ONE Workspace.
Ben het deels met je eens, als het alleen om een client IP uitzoeken gaan is het inderdaad overkill (en nog maar de vraag of je het correcte IP te zien krijgt), ik kan het nu even niet testen, maar iedere documentatie laat mij zien, zoals ik al eerder postte in deze thread dat wanneer er een (of meerdere) RDS Gateway in het spel is je het werkelijke Client IP moet achterhalen op de Gateway server(s), en niet op de RDSH's.

Echter voor wat TS uiteindelijk wil bereiken is een workspace management oplossing zoals Invanti / Res workspace manager uiteindelijk een stuk beter te onderhouden en stuk meer fine grained dan login scripts en volgens mij kan wat TS wil zelfs met de gratis versie van Res Workspace manager tenzij ze dit aangepast hebben, want locations en devices zit daar ook gewoon in.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bor schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:11:
[...]

RES ONE Workspace voor alleen het uitlezen van een client IP adres lijkt mij compleet overkill eigenlijk en een slecht advies...
De TS is niet alleen bezig met het achterhalen van een client IP-adres, hij
belrpr schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:59:
...Probeer een aantal zaken te scripten om per site verschillende parameters te laden.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Bor
  • Laatst online: 15:52

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Brahiewahiewa schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 03:27:
[...]

De TS is niet alleen bezig met het achterhalen van een client IP-adres, hij

[...]
Als dat het enige is blijf ik er bij dat RES One Workspace overkill is. GPO'S en scripting voldoen net zo goed als het alleen om het laden van parameters gaat. In die setting gebruik je 99% van de features van Workspace niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 09:47
Het idee van clientname te gaan pingen is niet praktisch.
Ja je kan in een lokaal netwerk zitten maar je kan even goed connecteren via een ander netwerk en dan resolved dat niet.

zal vbs methode eens nakijken maar rds is nog net iets verschillend van Citrix.
Bij Citrix had ik zelf geen scripting nodig om mijn probleem op te lossen :(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@belrpr er komen allerhande opmerkingen langs, dan is een korte reactie zonder daar echt op in te gaan en zonder reactie op de vragen, wat karig ;)

Als je toch nieuw bent, ga dan IMHO overigens niet voor batch of VBS, maar Powershell. Meer toekomstvast.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1