Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Resource monitoring tooltje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-11 09:55
Mijn vraag

Ik zoek een tooltje dat de resources van de machine bijhoudt en deze wegschrijft. Met resources bedoel ik CPU gebruik (Utilization in %), RAM gebruik (%), en netwerkverkeer (send en received), en die dat (gedurende dat je deze tool start/stopt (of laat monitoren) wegschrijft in een bestand. (zodat dit later kan worden ingelezen / geanalyseerd in Excel bijvoorbeeld). Het zou ook leuk zijn om de processen te zien die de meeste CPU/memory/netwerk gebruiken (top 10 bijvoorbeeld), maar is niet verplicht.

Eigenlijk ben ik al tevreden met de standaard Windows Taskmanager zoals deze is ingebakken in Windows 10, (tabbladen Processes en Performance), maar deze slaat dus niets op (geeft alleen realtime waardes weer).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
gezocht op google. Ik ben echter zo vrij om te vragen wat de beste tools hiervoor zijn, maak dus graag gebruik van jullie ervaringen en tips op dit gebied.

Alle reacties

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-11 08:50
Perfmon kun je hier prima voor gebruiken. Is een standaard tool op Windows.

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pastafan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:09:
[...]

welke tooltje op deze pagina te gebruiken?
Meerdere. Er is niet specifiek 1 tool die alles tegelijk kan wat in jouw startpost staat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MAX3400 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:17:
[...]

Meerdere. Er is niet specifiek 1 tool die alles tegelijk kan wat in jouw startpost staat.
Perfmon kan het allemaal.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Perfmon is een goede aanzet maar deze kan je niet echt "achteraf" sorteren zoals welke 10 processen druk zijn in interval 1 en welke ineens in interval 2.

Verder is mijn ervaring dat Perfmon relatief slecht is qua eigen performance waardoor je rustig een aantal procent performanceverlies kan(!!!) hebben als je veel metrics tegelijk bijhoudt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

pastafan schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:54:
...Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
gezocht op google. Ik ben echter zo vrij om te vragen wat de beste tools hiervoor zijn, maak dus graag gebruik van jullie ervaringen en tips op dit gebied.
Volges mijn heb je dat toeltje al: Overzicht van alle lopende processen, programma's etc

Besides: "het beste toeltje" bestaat niet, althans niet op basis van de beperkte info die jij ons geeft
Er bestaan minstens 100000 programma's die allemaal resources kunnen uitlezen en loggen
Als je een zinnig antwoord wilt, dan zul je precies moeten omschrijven wat je ermee gaat doen;
Dus wil je een klasje leergierige pubers onderwijzen, of wil je je spouse (m/v) confronteren met fout surfgedrag of wil je jouw belastingaangifte verrijken met grafiekjes, etc, etc

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1