Leestekens toetsenbord windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik ben nu al tijden bezig om leestekens in Windows 10 Ultimate (64) te krijgen. Via Google en op dit forum gezocht, geen oplossing gevonden die werkt.

Natuurlijk heb ik de gebruikelijke methode gevolgd:
Ga naar instellingen
Kies Tijd en taal
Kies Regio en taal
Een taal toevoegen: Nederlands
Klik deze optie aan en vervolgens op opties
Toetsenborden, kies Verenigde Staten (internationaal)

Daarna moet je dus alle gebruikelijke leestekens kunnen intikken.

Helaas werkt dit bij mij niet.
Op de toetscombinatie Windows + spatie drukken ook niet.

Ik ben helemaal los, wie weet de oplossing van dit irritante probleem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

No offense maar Windows 10 Ultimate bestaat niet.

Het zou zomaar kunnen dat je of de editie verkeerd hebt gespeld of een niet-legale editie in huis hebt. In het laatste geval; de FAQ van GoT verbiedt ondersteuning op niet-legale software.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:45:
[...] In het laatste geval; de FAQ van GoT verbiedt ondersteuning op niet-legale software.
Dat is hier niet relevant. Het is verboden om illegale activiteiten te bespreken en/of aan te raden. Daarnaast lijkt dit gewoon een functioneel probleem waarbij de legaliteit van de software helemaal niet ter spraken komt.

@Xander1 Heb je een numeriek veld? Dan kun je ook de alt-codes gebruiken (alt+0128 = €, alt+130 = é, etc). Het VS-international keyboard zou het mogelijk moeten maken om 'e te typen voor é, maar dat werkt bij jou dus niet?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Xander1 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:39:
Ik ben nu al tijden bezig om leestekens in Windows 10 Ultimate (64) te krijgen. Via Google en op dit forum gezocht, geen oplossing gevonden die werkt.

Natuurlijk heb ik de gebruikelijke methode gevolgd:
Ga naar instellingen
Kies Tijd en taal
Kies Regio en taal
Een taal toevoegen: Nederlands
Klik deze optie aan en vervolgens op opties
Toetsenborden, kies Verenigde Staten (internationaal)

Daarna moet je dus alle gebruikelijke leestekens kunnen intikken.

Helaas werkt dit bij mij niet.
Op de toetscombinatie Windows + spatie drukken ook niet.

Ik ben helemaal los, wie weet de oplossing van dit irritante probleem?
toon volledige bericht
Dus, als voorbeeld, aanhalingstekentoets gevolgd door een druk op de spatiebalk geeft geen resultaat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Room42 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:50:
[...]

Wat een bullshit! Het is verboden om illegale activiteiten te bespreken en/of aan te raden. Daarnaast lijkt dit gewoon een functioneel probleem waarbij de legaliteit van de software helemaal niet ter spraken komt.
Sorry, heb ik je tegen het verkeerde been geschopt? Het feit dat er edities in omloop zijn die ietwat custom zijn dichtgetimmerd en daardoor bepaalde functionaliteit niet werkend te krijgen is, lijkt me niet direct een reden om zo te reageren? ;w

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:53:
[...]

Sorry, heb ik je tegen het verkeerde been geschopt? Het feit dat er edities in omloop zijn die ietwat custom zijn dichtgetimmerd en daardoor bepaalde functionaliteit niet werkend te krijgen is, lijkt me niet direct een reden om zo te reageren? ;w
Op deze manier uit de hoogte doen en iemands probleem diskwalificeren is niet nodig. Dan kun je beter gewoon een TR maken en de mods het uit laten zoeken, imho.

Maar niet dat ik je en kwade jongen vind, hoor. Normaal lever je goed werk, maar deze post vond ik een van je minderen. :) Ik heb hierop mijn taalgebruik enigszins aangepast.

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 14-11-2017 14:58 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander1
Aanvullende informatie:
Ik maak een stomme fout. Ik heb even met de zoekbalk op mijn pc gezocht met het commando Info. Het is Windows 10 Pro. De Windows 10 Pro versie op mijn PC heb ik gewoon meebesteld bij de PC bij een gerennomeerde zaak.
Ik zal dat Ultimate van mijn vorige PC hebben onthouden waar volgens mij wel een Ultimate versie van Windows 7 op stond (maar dat kan ik niet meer checken).

Overigens is het probleem met de leestekens er in geslopen. Windows heeft meer dan een jaar (?) wel keurig de leestekens weergegeven die ik op het toetsenbord intikte.

[ Voor 9% gewijzigd door Xander1 op 14-11-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1
hardware-lover schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:50:
[...]

Dus, als voorbeeld, aanhalingstekentoets gevolgd door een druk op de spatiebalk geeft geen resultaat?
Nee, zowel de e met het accent er voor als het accent er op werkt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repel Steel
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:20
Ik heb zoiets zelf ook wel eens (ook W10 Pro) en als ik dan CTRL+SHIFT druk, lukt het daarna wel. Probeer dat eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nibbz
  • Laatst online: 12-07 11:17

Nibbz

Postmaster General

heb je een windows toetsenbord selector rechts onderin je taakbalk staan? Wellicht dat je hem daar nog om moet zetten.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik TS goed lees, doet ie windowkey + spatie?
Bij mijn weten moet je bij US international toetsenbord juist gewoon leesteken en dan spatie, en dan verschijnt ie. Of een a met trema wordt pas weergegeven nadat je a+"+spatie hebt getypt.

US keyboard heeft idd die control-shift methode nodig. Maar daar verschijnt een normaal leesteken als de " wel meteen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Xander1
Nee, gewoon de accenttoets gevolgd door de letter.
Pagina: 1