Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:57
Hoewel ik dit in het verleden al een paar jaar probleemloos gedaan heb loop ik nu tegen een raar probleem aan met mijn nieuwe DS918+. De situatie is als volgt:

- Windows PC (LAN)
- NAS met share \\NAS\audio - cloudstation server is hierop actief (LAN)

Externe PC af en toe verbonden met SSH tunnel en cloudstation client

Als ik vanaf mijn LAN pc met freefilesync gewijzigde bestanden kopieer naar mijn NAS dan worden sommige bestanden weer teruggezet naar hun oude datum. Volgens mij is cloudstation hiervoor verantwoordelijk.Het probleem is dat hierdoor de tool de volgende keer weer alle bestanden opnieuw gaat kopiëren.

Het is me een raadsel waarom dit gebeurt want ik heb dezelfde setup jarenlang probleemloos gebruikt op mijn oude nas (DS413).

Ik heb zowel versioning uitgezet, opgehoogd als intellisync aan/uit gezet maar het probleem blijft. Binnen mijn LAN wil ik op mijn PC geen cloudstation sync gebruiken maar gewoon via SMB de share bijwerken (sneller, minder resources).

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Hoewel de cloudstation log niets aangeeft bij de rollback neem ik toch aan dat deze hiervoor verantwoordelijk is.

bedankt!

EDIT:

heb het voorgelegd aan Synology support. Ik heb op dit moment een flink aantal bestanden op mijn PC die alleen van datum veranderd zijn maar niet van inhoud. Vanwege performance (database load/versioning) doet cloud station zelf een roll-back naar de oude datum.

[ Voor 10% gewijzigd door spoor12b op 21-11-2017 10:52 . Reden: Antwoord Synology ]

spoor12b