Samsung ue55mu7000 tv aansluiten op NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-06 21:21
Mijn vraag
Ik heb een Samsung ue55mu7000 tv gekocht. Deze wil ik via mijn netwerk aansluiten op mijn NAS om op die manier audio en video af te spelen. Dat lukt mij niet. Ik kan in het menu van de TV niet vinden hoe ik de NAS kan koppelen als bron (als dat de juiste manier is)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn netwerk is prima. Nas draait in het netwerk en is op alle pc's. Mijn huidige mediaplayer (WDTV live) werkt prima op die manier.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Een dag aan het googlen geweest maar dat heeft geen oplossing bedacht. Bijvoorbeeld, selecteer je bron en de tv zal automatisch je mediabestanden zien. Maar als ik een bron toe wil voegen kan dat alleen maar een usb bron zijn (stick of harddisk). De volledige handleiding door gelezen maar ook geen aanknopingspunten gevonden.

Heeft iemand deze opzet draaien? Lijkt me niet dat ik de enige ben met deze wens ;-)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:35
Wat voor NAS gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-07 13:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Beperkingen van het gebruik van foto, video en muziekbestanden
Probeer nu

De tv ondersteunt alleen USB-apparatuur voor massaopslag (MSC). MSC is een klasseaanduiding voor
apparaten voor massaopslag. Typen MSC-apparaten zijn onder andere externe vaste schijven, flashkaartlezers
en digitale camera's. (USB-hubs worden niet ondersteund.) Deze soorten apparaten moeten direct op de
USB-poort worden aangesloten. Als u een USB-verlengkabel gebruikt om een USB-apparaat aan te sluiten,
wordt het USB-apparaat mogelijk niet herkend of kunnen de bestanden op het apparaat mogelijk niet worden
gelezen door de tv. Een USB-apparaat mag niet worden losgekoppeld tijdens het overzetten van bestanden.

Sluit een externe vaste schijf aan op de USB(HDD)-poort. Wij adviseren u een externe vaste schijf te gebruiken
met eigen voedingsadapter.

Bepaalde digitale camera's en audioapparaten zijn mogelijk niet compatibel met de televisie.

Als er meerdere USB-apparaten zijn aangesloten op de televisie, worden sommige of alle apparaten mogelijk
niet herkend. USB-apparaten die meer stroom nodig hebben, moeten worden aangesloten via de USB [5V, 1A]-
poort.

De televisie ondersteunt FAT-, exFAT- en NTFS-bestandssystemen.

Bij het sorteren van de bestanden in de mapweergavemodus kunnen maximaal 1.000 bestanden per map
worden weergegeven. Als het USB-apparaat echter meer dan 8.000 bestanden en mappen bevat, zijn
sommige bestanden en mappen mogelijk niet toegankelijk.

Bepaalde bestanden worden mogelijk niet afgespeeld op de tv, afhankelijk van hoe deze zijn gecodeerd.

Bepaalde bestanden worden niet door alle modellen ondersteund.

UHD Video Pack-inhoud wordt niet ondersteund door Samsung-UHD-tv's van 2017.
toon volledige bericht
e-Manual van de site van Samsung Nederland.

Bot gezegd; als er geen app op de TV staat voor DLNA/PLEX-streaming, heb je pech. Dan kan de TV dus niet bij je NAS komen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Als het een Synology NAS betreft dan heeft Samsung voor video in ieder geval een mooie app, DS Video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
Arjant2 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:06:
Als het een Synology NAS betreft dan heeft Samsung voor video in ieder geval een mooie app, DS Video.
Ah, die had ik nog niet gevonden. Ik heb een synology... Ga er gelijk mee aan de gang.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
sp_mike schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:36:
[...]

Ah, die had ik nog niet gevonden. Ik heb een synology... Ga er gelijk mee aan de gang.

Thx
Wel even videostation dan installeren op de NAS in het package center.
Verder wijst het zich vanzelf eigenlijk en anders biedt de help functie op de website voldoende handleidingen.

Had je overigens wel Mediaserver ook geinstalleerd op je NAS?
Dat zou je in ieder geval nodig hebben mocht je rechtstreeks via je tv willen zoeken op je NAS.

[ Voor 26% gewijzigd door Arjant2 op 14-11-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
DS-video is niet een hele goede optie. Bepaalde bestanden worden niet ondersteund (bv DTS) en hij speelt niet de volledige "dvd" af.

Mediaserver ben ik nu aan het installeren. Kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 14:40

reuzekind

Ik geloof in GoT

Je kan het ook proberen met Plex (https://www.plex.tv/). Daarvoor moet je Plex installeren op je Synology NAS en de Plex app op je Samsung tv.

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
reuzekind schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:17:
Je kan het ook proberen met Plex (https://www.plex.tv/). Daarvoor moet je Plex installeren op je Synology NAS en de Plex app op je Samsung tv.
Mooi, nog een optie erbij. Ik ga het uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:45

DarkSide

theres no place like ::1

nadeel van plex is dat hij eigenlijk wil transcoderen. Is je NAS niet sterk genoeg gaat dat niet werken.
Zelf draai ik plex op een DS215j. Die kan niet transcoderen.
Ik los dat op door Xplay te gebruiken. Dit is een onofficiele plex app. Welke niet transcodeert maar gewoon rechtstreeks van mijn NAS leest. Dit werkt super. Maar Xplay is niet voor elke TV beschikbaar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
Genoeg om uit te zoeken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
sp_mike schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:07:
DS-video is niet een hele goede optie. Bepaalde bestanden worden niet ondersteund (bv DTS) en hij speelt niet de volledige "dvd" af.

Mediaserver ben ik nu aan het installeren. Kijken of dat werkt.
DVD is inderdaad een lastige optie, daar heb je eigenlijk wel een dedicated mediaspeler voor nodig omdat DS Video en veel ingebouwde mediaspelers niet om kunnen gaan met dvd structuur.

Voor het DTS-probleem is een oplossing. Er is namelijk een ffmpeg plugin voor de synology.

Waarom DTS bij jou niet werkt vind ik op zich trouwens apart, want op mijn Samsung F7000 en Samsung HU7500 werken bestanden met DTS prima (en ik heb geen ffmpeg plugin geinstalleerd op mijn NAS) . Kan me niet voorstellen dat die MU7000 geen DTS ondersteunt. Volgens de Samsung website zou de DTS codec ook gewoon moeten werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Arjant2 op 15-11-2017 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
Ik puzzel even verder. Dvd structuur is voor mij wel belangrijk. Anders wellicht toch maar weer mijn good-old wdtv voor de dag halen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sp_mike
Uiteindelijk de WDTV weer aangesloten. Mediaserver op NAS installeren zorgde weer voor problemen richting mijn schotel ontvanger (opnemen van programma's naar NAS, geen verbinding met NAS meer). Iedere potentiele oplossing had wel weer een bij effect.

Dank voor jullie suggesties!
Pagina: 1