Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de mediamarkt zag ik deze Lenovo N23 chromebook. Prijs € 319,-

Centralpoint lijkt hem ook aan te bieden voor € 252,89. Dat scheelt nogal dus.

En tot slot MaxICT. Lijkt ook dezelfde te zijn, maar nu staat er wel Yoga achter. Prijs € 229,10.

Ik heb alleen de duurste N23 in het echt gezien bij de mediamarkt. Snel, en mooi helder en glanzend scherm. Hij sprong er tussen de andere chromebooks qua scherm echt uit.

Dit zijn ze qua specificaties naast elkaar:
https://tweakers.net/pric...are/587893;903733;897221/

Mijn vraag:
Zou er een merkbaar verschil tussen deze typen zijn qua snelheid en scherm of is dit te verwaarlozen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2017 16:02 . Reden: link naar vergelijking ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-11-2017 17:22)

• zekapatinho
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:08
Qua chromebooks zijn Acers in Nederland wel oververtegenwoordigd. Heb zelf een R13, maar die is buiten je budget. Zeer te spreken over het scherm, naast de deels aluminium behuizing, de reden voor de keuze.

Helaas hebben mensen die een chromebook willen aanschaffen in Nederland het lastig qua keuzes.

Sterkte met je keuze, maar probeer je budget iets op te rekken om je resolutie en schermwensen te kunnen invullen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Die duurdere heeft een touch screen en is maar in 1 winkel te krijgen. De overige verschillen zijn minimaal, dus allemaal even traag/snel en even goed/slecht scherm (afgaand op de specs, ik ken het toestel zelf niet).

Belangrijker is: wat ga je er mee doen? Als je voor jezelf al een keuze hebt gemaakt dat het een chromebook wordt, dan moet je met andere merken chromebooks vergelijken. Ik neem aan dat je de nadelen van een chromebook kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een chromebook maar die is al wat ouder. Geen van allen heeft een touchscreen. De mediamarkt kon me er helaas weinig vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekapatinho
Hoe ben je bij deze chromebook gekomen, waarom gaat je interesse naar deze uit. Probeer je probleemstelling duidelijk te krijgen, want er zijn heel veel koeien die bertha heten.

De chromebook die je hebt gezien is namelijk een speciaal ontworpen voor scholieren, hij kan namelijk tegen een stootje. Mocht hij van een bureau vallen dan doet het gewoon nog (in tegenstelling tot een iphonex). Daar is de rest ook op aangepast, zoals een TN scherm en lage resolutie.

Dus nodig voor school of wil je updaten en zijn android apps belangrijk. Wil je misschien aan de crossover. Mijn ho is dat er in die prijsreeks betere oplossingen zijn als rugged niet nodig is.

PS voor de mensen die alleen aan nadelen denken bij een Chromebook. Doe eindelijk eens wat research, en kijk waar het juist een perfecte oplossing zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een chromebook uit 2012. Qua snelheid is die snel hoor. Elke chromebook is wel snel denk ik. Het heeft vooral met de resolutie te maken dat ik een nieuwe wil en ik wil graag toegang tot Google play. Dat heeft mijn huidige 11.6 chromebook niet en dat wordt ook niet beschikbaar gemaakt.

Ik zoek een chromebook rond de 300 euro met een hogere resolutie zodat ik normaal kan werken op mijn remote desktop via ssrdp. Dat werkt met een lage resolutie voor geen meter. En ik houd niet van een mat scherm. Een glanzen hard scherm vind ik echt mooier, ook als ik films kijk via Netflix. Het retinagevoel.

Ik heb overal gekeken en kwam toen deze Lenovo N23 tegen bij de mediamarkt. Alle Acers die er stonden kwamen niet in de beurt qua heldere beeldschermkleuren.

Ik dacht eerst dat die Lenovo van Central Point dezelfde was, maar daar staat bij de specs dat het een mat scherm is. Dus dat klinkt dan toch alsof het anders is. Vooral het scherm is voor mij doorslaggevend. Die moet dus minimaal zijn zoals het exemplaar bij de mediamarkt of nog beter.

Wat ik eigenlijk zoek is een chromebook met een hoge resolutie, glanzend scherm (11.6) en liefst nog grijs. Ik ben geen student dus valt ook niet van mijn bureau. Ben er zuinig op hoor. :)

Maar ik twijfel dus of het zo is.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2017 15:39 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• zekapatinho
Qua chromebooks zijn Acers in Nederland wel oververtegenwoordigd. Heb zelf een R13, maar die is buiten je budget. Zeer te spreken over het scherm, naast de deels aluminium behuizing, de reden voor de keuze.

Helaas hebben mensen die een chromebook willen aanschaffen in Nederland het lastig qua keuzes.

Sterkte met je keuze, maar probeer je budget iets op te rekken om je resolutie en schermwensen te kunnen invullen.
Pagina: 1