Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb voor mijn zoon een pc gekocht (moet nog binnen komen) maar heb hierbij de volgende vraag.

Ik heb al 2 monitoren (23" met hdmi en dvi-d aansluiting) en in de pc zit een MSI GeForce GTX 1070 Gaming Z 8G.

Mijn vraag is zijn er spellen welke dual monitor ondersteunen? Zodat hij dus de 2 monitors als 1 scherm ziet?
Misschien COD ww2?

Zo ja hoe moet ik de kaart dan instellen? (nvidia)..

Bvd.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• audioslaaf
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-05 10:43
Ik weet zo niet welke spellen dual monitor ingame ondersteunen, hoewel ik over COD WW2 redelijk veel klachten heb gevonden van mensen die zeggen dat het spel zich opent op hun secundaire monitor en het erg moeilijk is om dit te switchen naar de andere monitor.

Anyway, een andere goeie vraag als je dat soort nieuwe games wil gaan spelen op twee monitors met een GTX 1070 is: welke resolutie gebruik je op de monitoren in kwestie?
Dit omdat een GTX 1070 2 x Full HD waarschijnlijk nog wel aan kan.
Maar als je 2 x 1440p of zelfs 2 x 4K hebt zal die GTX 1070 het moeilijk krijgen om de 60 FPS te halen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:03:
Beste,

Ik heb voor mijn zoon een pc gekocht (moet nog binnen komen) maar heb hierbij de volgende vraag.

Ik heb al 2 monitoren (23" met hdmi en dvi-d aansluiting) en in de pc zit een MSI GeForce GTX 1070 Gaming Z 8G.

Mijn vraag is zijn er spellen welke dual monitor ondersteunen? Zodat hij dus de 2 monitors als 1 scherm ziet?
Misschien COD ww2?

Zo ja hoe moet ik de kaart dan instellen? (nvidia)..

Bvd.
Waarom zou je dat willen? Dan heb je een dikke zwarte balk exact door het midden van je beeld lopen precies waar je mikpunt zit.

Los daarvan zitten er een aantal eisen aan multimonitor setups:
- De schermen moeten bij NVidia identiek zijn (e.g. identieke resolutie, refresh rate en diagonaal).
- De schermen moeten aanstuurbaar zijn met displayport.

Met de tweede eis gaat het hier al mis. Een 1070 kan niet meerdere monitors via zowel DVI als HDMI aansturen omdat de videokaart zo is opgebouwd dat DVI en HDMI in feite dezelfde uitgang zijn, enkel met een andere stekker. De enige manier om dat op te lossen is actieve DP naar HDMI convertors gebruiken en dat zijn de huidige schermen qua kosten waarschijnlijk niet waard.

Kortom, het is het gedoe niet waard. Koop een mooi 21:9 scherm met een 34" en 35" diameter en je hebt nergens omkijken naar.

[ Voor 4% gewijzigd door Blaat op 14-11-2017 12:18 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel voor deze input, ik denk dan inderdaad dat ik voor en mooi 21:9 scherm met een 34" en 35" diameter ga en deze 2 monitoren weer verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:18
audioslaaf schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:16:
Hoewel ik over COD WW2 redelijk veel klachten heb gevonden van mensen die zeggen dat het spel zich opent op hun secundaire monitor en het erg moeilijk is om dit te switchen naar de andere monitor.
Dit staat gewoon in de instellingen van WWII bij de beeldopties. Kwestie van opties -> beeld -> monitor en even op je andere monitor douwen.

Wie daar klachten over heeft, moet terug naar de kleuterschool.