Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
Outcast - Second Contact

Outcast – Second Contact is de complete remake van de cult klassieker die aan het begin stond van het open wereld actie-avontuur genre. Geniet van het onderzoeken van de planeet Adelpha, een prachtige buitenaardse wereld met evenzovele gevaren, waar jouw heroïsche reis het lot van twee werelden in jouw handen plaatst.

Outcast - Second Contact - Launch Trailer

Outcast: Second Contact - Remake Trailer @ 1080p HD

Officiële website
https://outcastthegame.com/en

Outcast Universe fansite
http://www.outcast-universe.com/

Sinds vandaag (14-11-2017) beschikbaar op Steam voor PC. Wordt ook uitgegeven op Playstation 4 en XBOX One.

Dit is het topic om over deze remake van gedachten te wisselen.

[ Voor 8% gewijzigd door Haay op 14-11-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Tijdelijk in de aanbieding met 15% korting op Steam. Dus voor €29,74 in plaats van €34,99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 17:59
Oh man. deze heb ik zoveel gespeeld. Ik weet nog dat ik speciaal hiervoor als klein ventje een andere videokaart ben gaan halen. 0 ervaring daarin dus natuurlijk heel veel klooien voordat je de eerste stappen zette in deze fantastische wereld.

Hij staat op mijn verlanglijstje, AC Origins en SWBFII staan hem nog even in de weg.. maar hij gaat er wel komen!

Al mensen die m hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Mavors schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:17:
Oh man. deze heb ik zoveel gespeeld. Ik weet nog dat ik speciaal hiervoor als klein ventje een andere videokaart ben gaan halen. 0 ervaring daarin dus natuurlijk heel veel klooien voordat je de eerste stappen zette in deze fantastische wereld.

Hij staat op mijn verlanglijstje, AC Origins en SWBFII staan hem nog even in de weg.. maar hij gaat er wel komen!

Al mensen die m hebben?
Hij staat ook op mijn verlanglijst. Het origineel heb ik destijds een flink eind gespeeld, ook al was mijn toenmalige PC er nauwelijks krachtig genoeg voor. Had het origineel zelfs nog tot vorig jaar in de kast staan, tot ik het in een opruim-bui heb weggegooid. Geen probleem gelukkig, want met deze remake kunnen we de game met veel mooiere graphics spelen en genieten! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Man wat een slecht sound design, lijkt of het opgenomen is in de badkamer.

Ben ik ff blij dat ik een demo kon spelen voordat ik heb gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:44

Smoonshine

Feyenoord!!

Volgens mij hebben de makers behoorlijk veel van de originele assets gebruikt, waaronder alles wat met geluid te maken heeft. Het valt inderdaad op dat dit niet meer van deze tijd is. Echter denk ik ook niet dat dit het doel is geweest van Appeal. Zij wilden vooral een versie maken, zodat gamers van deze generatie kennis konden maken met het universum van Outcast. Je moet de game ook niet gaan spelen met het idee dat je een game krijgt die voldoet aan de huidige standaarden.

Wel moet ik zeggen dat het spel echt voelt als een warm nostalgisch bad. Je waant je weer in de eind jaren 90 en alles eraan voelt ook zo. Toch valt op hoe ontzettend inventief de game toen al was. Ik denk dat het ook vooral leuk is voor mensen die warme herinneringen bewaren aan het origineel en het nog eens willen spelen met geupdate graphics. Voor nieuwkomers en mensen die die tijd niet bewust hebben meegemaakt zal het als een miskoop voelen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Outcast: Second Contact feels archaic, but perhaps it's just what fans need.
PC Games N review van Outcast Second Contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 17:59
Smoonshine schreef op woensdag 15 november 2017 @ 09:33:
Volgens mij hebben de makers behoorlijk veel van de originele assets gebruikt, waaronder alles wat met geluid te maken heeft. Het valt inderdaad op dat dit niet meer van deze tijd is. Echter denk ik ook niet dat dit het doel is geweest van Appeal. Zij wilden vooral een versie maken, zodat gamers van deze generatie kennis konden maken met het universum van Outcast. Je moet de game ook niet gaan spelen met het idee dat je een game krijgt die voldoet aan de huidige standaarden.

Wel moet ik zeggen dat het spel echt voelt als een warm nostalgisch bad. Je waant je weer in de eind jaren 90 en alles eraan voelt ook zo. Toch valt op hoe ontzettend inventief de game toen al was. Ik denk dat het ook vooral leuk is voor mensen die warme herinneringen bewaren aan het origineel en het nog eens willen spelen met geupdate graphics. Voor nieuwkomers en mensen die die tijd niet bewust hebben meegemaakt zal het als een miskoop voelen.
Wat dan wel weer zonde is. Want volgens mij willen ze met de verkoop van deze versie een deel 2 deels gaan financieren. Het lijkt zo vreemd: Kom, we maken een auto helemaal in de nieuwe stijl met een modern jasje aan de buitenkant maar we laten de stoelen met gaten erin zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Het was een geniale game in 1999.

Voor mij was het een instabuy op de PS4 Pro. De nostalgie kan ik zeker wel waarderen en zal m zeker wel uitspelen weer.

Toch wel al wat minptunjes:

- ik was teleurgesteld dat de lange intro cutscene niet geupgrade was, maar is vervangen door een 'comic-book' stijl animatie,
- de menu's en dialoogopties zijn niet vloeiend en logisch. Je kunt de dialogen ook niet sneller doorskippen.
- de controls zijn niet meer van deze tijd en kunnen frustreren. Vooral het springen
- framerate heeft het af en toe best moeilijk (ps4 pro)

positief ervaar ik dat de originale soundtrack nog altijd voor veel sfeer zorgt. De A.I. heeft prima de tand des tijds heeft doorstaan. Zeker van de enemies in combat doet niet odner voor games van tegenwoordig.
- de originele dialoog is behouden. Die was destijds ijzersterk, alleen is aan de kwaliteit van de opname te horen dat men destijds audiobestanden flink moest comprimeren.

Op zich jammer, ik hoopte dat ze een nieuwe generatie gamers enthousiast krijgen voor Outcast, zodat de kans op een nieuw deel reeel wordt. Ik ben bang dat de wat houterige controls en onwennige menubediening mensen ervan gaat weerhouden echt in het spel te komen. Het moet het tot nu denk ik nog het meest hebben van de gamers die het origineel hebben gespeeld.

Aan de andere kant: het verhaal, de soundtrack, de werelden en de dialogen zijn gewoon steengoed.

Overigens

Heeft iemand de game ook op de PS4? Ik heb de soundtrack als aparte 'game' op m'n hoofdscherm, maar als ik die open krijg ik de foutmelding
"The /MUSIC directory could not be found. Make sure the USB storage has a /MUSIC directory."

:S

[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 15-11-2017 20:53 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:44

Smoonshine

Feyenoord!!

Jeroenimoes schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:41:
...

Overigens

Heeft iemand de game ook op de PS4? Ik heb de soundtrack als aparte 'game' op m'n hoofdscherm, maar als ik die open krijg ik de foutmelding
"The /MUSIC directory could not be found. Make sure the USB storage has a /MUSIC directory."

:S
Ik heb hem op de PS4, maar zal dat even na moeten kijken. Het is mij niet opgevallen, maar ben dan ook meteen in de campagne gedoken.

Voor mij is het ook voornamelijk de nostalgie waardoor het leuk is. Ook vind ik de wereld waarin je terechtkomt nog steeds erg geloofwaardig en interessant. Erg knap voor een game uit 1999. Ik kan me inderdaad wel heel goed voorstellen dat het voor nieuwkomers niet goed genoeg is.

Zonder nostalgie blijft er maar weinig over. Vanuit nostalgisch oogpunt vind ik de dialogen erg leuk, maar wanneer een nieuwe game hiermee was aangekomen had ik het de grond ingeschreven,
Mavors schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:22:
[...]

Wat dan wel weer zonde is. Want volgens mij willen ze met de verkoop van deze versie een deel 2 deels gaan financieren. Het lijkt zo vreemd: Kom, we maken een auto helemaal in de nieuwe stijl met een modern jasje aan de buitenkant maar we laten de stoelen met gaten erin zitten.
Ik meende dat dat ook de bedoeling was, maar dat gewoon de financiele middelen ontbraken voor een complete remake. Het is ook door een erg klein team gedaan. Maar de kans is inderdaad klein dat ze met deze versie een groot publiek warm gaan krijgen voor een nieuw deel.

[ Voor 25% gewijzigd door Smoonshine op 16-11-2017 08:48 ]

uhm...

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik deel bovenstaande bevindingen. De besturing is niet top, het richten bij het schieten is ook niet optimaal.
Maar ik ervaar het gelukkig niet als frustrerend :)

De audiokwaliteit is inderdaad niet al te best. Op hoger volume zelfs irritant. Dat is jammer, want de muziek staat nog altijd als een huis en klinkt aanmerkelijk beter!

Toch vind ik het grafisch best redelijk. Als je de eerste poort doorgaat en dat eerste deel inkomt ziet het er toch wel fraai uit.

En voor €19,95 ga ik ook niet klagen :)
Nostalgisch is het zeker... Voor de huidige generatie gamers zal dit spel minder geschikt zijn inderdaad.

[ Voor 3% gewijzigd door Nyarlathotep op 16-11-2017 14:55 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:43
Ik ben enorm fan van het origineel en ik zal deze versie ook zeker een keer aanschaffen, maar de PS4 versie kost ruim €40 en dat vind ik te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Ook ik heb met veel plezier de originnele versie back in the day gespeeld. Geniale game voor zijn tijd. Zin om deze te gaan spelen. Heb net Origins afgerond en twijfel tussen eerst deze of eerst Elex (van de makers van Gothic) ...

Besteld. Morgen in huis. Benieuwd hoe het speelt en of het de sfeer heeft vast kunnen houden. Op wat wereld dingetjes na weet ik er niet meer zoveel van, dus het gaat toch aanvoelen als een nieuwe game denk ik. Waarschijnlijk af en toe een Deja Vu momentje :)

mod-edit: dubbelposten vinden we niet liev :N

[ Voor 41% gewijzigd door Geronimous op 23-11-2017 23:54 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 10:12
Ik moet zeggen dat ik er toch weer ingezogen wordt! het is even wennen aan de controls, en de dialoog is soms erg luid, maar vermaak me er prima mee :)

Heb de Mon van Shamazaar. :) Zit nu in Okasankaar :P

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Veel succes met de Gorgor en die ouwe gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ben er ook aan begonnen. Grafisch toch wel even slikken, ondanks dat ik wist dat dat niet zo mooi zou zijn. Maar ja, Na Origins en The Lost Legacy is het ook wel heel moeilijk grafisch nog tevreden te stellen.

Vooralsnog vind ik het erg houterig en zit ik er nog niet lekker in. Voelt allemaal toch wat dated aan. Morgen er maar eens goed voor gaan zitten. Op zoek naar mijn eerste mon!

EDIT
Ik vind de combat maar raar. Ik speel op PS4 en er komen van hokjes om enemies te staan, maar het kost wel minimaal 15 kogels van het standaard pistooltje om een soldaat om te leggen. Is dat normaal, of mis ik iets. Headshots lijken ook erg moeilijk te zijn, voelt allemaal niet lekker aan ...

EDIT2

Ik krijg ook steeds 'warning, low level energy source detected'. Wat betkent dat, ik zie dan niks liggen ofzo ... Dat is gewoon een aanduiding dat er enemies in de buurt zijn met bepaalde energy wapens ... :)

[ Voor 41% gewijzigd door -SaveMe- op 25-11-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

-SaveMe- schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:54:
Ben er ook aan begonnen. Grafisch toch wel even slikken, ondanks dat ik wist dat dat niet zo mooi zou zijn. Maar ja, Na Origins en The Lost Legacy is het ook wel heel moeilijk grafisch nog tevreden te stellen.

Vooralsnog vind ik het erg houterig en zit ik er nog niet lekker in. Voelt allemaal toch wat dated aan. Morgen er maar eens goed voor gaan zitten. Op zoek naar mijn eerste mon!

EDIT
Ik vind de combat maar raar. Ik speel op PS4 en er komen van hokjes om enemies te staan, maar het kost wel minimaal 15 kogels van het standaard pistooltje om een soldaat om te leggen. Is dat normaal, of mis ik iets. Headshots lijken ook erg moeilijk te zijn, voelt allemaal niet lekker aan ...

EDIT2

Ik krijg ook steeds 'warning, low level energy source detected'. Wat betkent dat, ik zie dan niks liggen ofzo ... Dat is gewoon een aanduiding dat er enemies in de buurt zijn met bepaalde energy wapens ... :)
Volgens mij hoor je 'mid' en 'high' level energy sources als er meerdere vijanden in de buurt zijn. Tenminste: Dat is mijn ervaring.

Ik heb nu eindelijk andere wapens kunnen kopen en de nodige upgrades. En ben nu wel in alle werelden geweest, en heb zowat alle soldaatjes omgelegd.
Wel leuk dat dit een permanent effect heeft: Er is wel wat respawn maar erg weinig, gelukkig.

Het is soms wel een beetje zoeken, met al die quests en vragen. Maar nergens wordt het écht onduidelijk.

Met de laatste patch is het springen en schieten er wel wat op vooruit gegaan. Mooi om te zien dat de makers nog wel veel effort steken in het stroomlijnen van het spel.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
-SaveMe- schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 17:54:
In 't begin zijn alle soldaten relatief taai, maar door missies te doen en de revolutie in allerlei regio's te versterken worden de soldaten merkbaar zwakker. Zodra je bijvoorbeeld de toevoer van riss vanuit Shamazaar stop zet krijgen de soldaten minder te eten en gaan ze makkelijker neer. Je kan ook de effectiviteit van de soldaten nog verder beïnvloeden door wapens en zorkins af te knijpen in andere regio's. Jouw eigen wapens upgraden helpt natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-

-SaveMe-

-klik-

Ik heb de game vorige week al uitgespeeld. Alles gedaan. Leuk om nostalgische redenen, maar als je de game nooit eerder hebt gespeeld zou ik hem niet echt aanraden. Dan is het allemaal toch echt net ff te ruw, te oud, te bonkig, etc.

Wel een leuke game mechanic dat niet jij steeds sterker wordt, maar de vijand steeds zwakker naarmate je meer dingen in de wereld doet.

Mijn exemplaar staat inmiddels al weer op V&A :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Voor wie nog interesse heeft in Outcast - Second Contact, de game is in de aanbieding op Steam:
Outcast Steam aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owain_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-08 16:01
Is er iemand die toevallig ervaring heeft met de xbox one x versie van outcast second contact? Ik ben erg benieuwd of er grafische verbeteringen zijn doorgevoerd op de X. Hoger fps/resolutie, etc.

Ik heb het spel echt helemaal grijs gespeeld vroeger en luister nog regelmatig naar de soundtrack. Man of man, wat is die goed zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:06

The Zep Man

🏴‍☠️

Outcast - Second Contact is tot zaterdag 24 november 18:00 gratis te downloaden in de Humble Store. Het betreft enkel de DRM-vrije versie, dus geen Steam sleutel.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 23-11-2018 07:04 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1