Hallo,
Recent heb ik een nieuwe build gemaakt met de volgende ingredienten:
i7-7700k
Kingston HyperX 2600mhz 16gb ddr4
Asus Z270 Tuf mark1
EVGA 980 hydro copper
Corsair AX650
Samsung EVO 960 250GB
500Gb 2,5 inch hdd
Dit alles in een Thermaltake P3 Snow
Voorheen had ik dit systeem in een andere kast met een ander moederbord en een andere videokaart. Dit draaide altijd als een zonnetje.
Vanaf het moment van de installatie van deze setup heb ik problemen met stabiliteit. Ik krijg steeds random vastlopers waar geen bluescreen aan vast zit. Hij bevriest dan voor 10 sec en dan reboot hij. zodra ik dan de schijfherstel cancel welke hij aanbied bij boot loopt hij weer vast. Zodra ik deze laat lopen is hij met een seconde klaar en is alles ok. Daarna boot hij weer en draait "stabiel".
Ook voelt het niet vloeiend. Als ik bijvoorbeeld een programma wil installeren krijg je de melding van weet je het wel zeker met een geluidje er bij. dit geluid word krakend en stotterend afgespeeld.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Zonder videokaart gedraaid = zelfde uitkomst
- furmark gedraaid op videokaart = geen foutmeldingen/glitches of andere fouten
- memtest86 voor ongeveer 2 uur laten draaien = geen fouten in het geheugen
- prime95 laten draaien voor een uur = geen vastlopers of bluescreens
- BIOS update = zelfde fouten
Alles blijft super koel, cpu max 60 en gpu max 40.
Zoals ik het kan beoordelen zijn de cpu ram en gpu nog goed. Heeft iemand nog ideeen over hoe ik het systeem verder kan testen op defecten? Of mogelijk incompatibele drivers weet welke een dergelijk probleem veroorzaken.
Graag hoor ik het
Alvast bedankt voor het meedenken!
Recent heb ik een nieuwe build gemaakt met de volgende ingredienten:
i7-7700k
Kingston HyperX 2600mhz 16gb ddr4
Asus Z270 Tuf mark1
EVGA 980 hydro copper
Corsair AX650
Samsung EVO 960 250GB
500Gb 2,5 inch hdd
Dit alles in een Thermaltake P3 Snow
Voorheen had ik dit systeem in een andere kast met een ander moederbord en een andere videokaart. Dit draaide altijd als een zonnetje.
Vanaf het moment van de installatie van deze setup heb ik problemen met stabiliteit. Ik krijg steeds random vastlopers waar geen bluescreen aan vast zit. Hij bevriest dan voor 10 sec en dan reboot hij. zodra ik dan de schijfherstel cancel welke hij aanbied bij boot loopt hij weer vast. Zodra ik deze laat lopen is hij met een seconde klaar en is alles ok. Daarna boot hij weer en draait "stabiel".
Ook voelt het niet vloeiend. Als ik bijvoorbeeld een programma wil installeren krijg je de melding van weet je het wel zeker met een geluidje er bij. dit geluid word krakend en stotterend afgespeeld.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Zonder videokaart gedraaid = zelfde uitkomst
- furmark gedraaid op videokaart = geen foutmeldingen/glitches of andere fouten
- memtest86 voor ongeveer 2 uur laten draaien = geen fouten in het geheugen
- prime95 laten draaien voor een uur = geen vastlopers of bluescreens
- BIOS update = zelfde fouten
Alles blijft super koel, cpu max 60 en gpu max 40.
Zoals ik het kan beoordelen zijn de cpu ram en gpu nog goed. Heeft iemand nog ideeen over hoe ik het systeem verder kan testen op defecten? Of mogelijk incompatibele drivers weet welke een dergelijk probleem veroorzaken.
Graag hoor ik het
Alvast bedankt voor het meedenken!