Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:07
Graag wil ik onze surround speakers ophangen in de hoeken ipv op statieven neerzetten.
Nu ben ik op zoek naar een set compacte muurbeugels die verstelbaar zijn zodat ik de speakers naar binnen richting de luisterpositie kan richten.

Speakers die eraan komen te hangen zijn Dali Zensor 1 (keyhole bevestiging).
Zelf ben ik deze 2 tegengekomen die me wel wat lijken, enige ervaringen, adviezen of alternatieven?

- B-Tech BT332
https://www.btechavmounts.com/product-range/products/bt332

- Vogel 3200
https://www.vogels.com/en-gb/c/sound-3200-speaker-bracket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Niemand ervaring met genoemde beugels of andere goede alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Niet met deze specifieke beugels helaas. Maar ik gebruik al jaren Vogels beugels (eerst met Jamo compact 90 speakers, tegenwoordig met Pioneer en Mordaunt Short speakers) en heb er nooit hinder van gehad. Wat verstelbaarheid betreft voldeden ze dankzij een soort kogelgewricht prima.

Ongetwijfeld dat een audiofiel in een kramp schiet als hij leest dat je je Dali's wilt verankeren aan een muur ipv ze de vrije ruimte te geven maar als getrouwd man kan ik je vertellen dat je soms concessies moet doen :+

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-06 16:34
geen ervaring of alternatieven.

Let wel even op dat je bij zulke vaste bevestigingen alle trillingen uit de speaker direct doorgeeft aan de muur. Dat zou bij buren of mensen die aan dezelfde muur slapen een verdieping hoger wel eens overlast kunnen geven. Afhankelijk van de bouwwijze van je huis.

persoonlijk zou ik ook moeite hebben met schroeven draaien in een speaker. Al moet dit prima kunnen gezien de meeste van MDF worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
bedankt beiden.
De Dali Zensor 1 hebben een 'keyhole' opening, dus ben van plan om ze hiermee vast te maken aan de muurbeugel, bijvoorbeeld door een M6/M8 boutje met de kop in de keyhole te doen en dan met een moer aan de muurbeugel bevestigen.
Ben niet van plan om in de speakers te gaan boren/schroeven ;)

Betreft trillingen/overlast, zal het ook wel meevallen, vrijstaande woning met een betonnen vloer op de bovenverdieping.
En uiteraard moet het volume toch een tandje lager als de kleine in bed ligt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Gebruik dan een stukje neopreen .. 1: het geeft meer mechanische spanning op je boutje in de keyhole en 2: je dempt een beetje de trillingen tussen de bout en de beugels... Ook gedaan in het verleden met mijn Jamo speakers, scheelde best wat...

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
goede tip, zal een stukje neopreen tussen de beugel en de speaker doen voor wat extra demping :)
Pagina: 1