Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn pc staat op het ogenblik op mijn werk, maar thuis wil ik ook graag de pc hebben. Af en toe neem ik de pc weleens naar huis, alleen dat is iedere keer een partij verslepen. Vanaf mijn werk kan ik volgend jaar gebruik maken van een computerplan. Hier wil ik gebruik van maken om een degelijke laptop te kopen met een GTX1050 of iets vergelijkbaars. Mijn pc wil ik nog wel houden, voor het gamen op de tv en om te gebruiken als media/opslagcentrum. Daarom wil ik mijn PC ombouwen naar een HTPC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De monitor en de kast ga ik verkopen. Van de opbrengsten hiervan wil ik de ombouw financieren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het ogenblik is dit mijn huidige pc.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor de HTPC zoek ik een kast en 2 HDD’s, waarvan 1 ter vervanging is van mijn huidige HDD.
Voor de kast heb ik de eisen dat hij al mijn huidige onderdelen moet kunnen herbergen, dit om de kosten zo laag mogelijk te houden. En de behuizing moet stil genoeg voor gebruik in de huiskamer.
Hier heb ik een aantal behuizing voor uitgezocht.
De Fractal Design Node 304 heeft mijn voorkeur. De Fractal Design Node 202 kan de CPU koeler niet herbergen. De Thermaltake Core V1 is helaas niet zo stil.
Voor de HDD’s wil ik 2TB per schijf hebben. Of meer als het niet veel duurder is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing moet stil zijn bij normaal gebruik. Bij gamen is het iets minder erg als het geluid toeneemt.
Wat verwacht je van ons?
Wat is een goede behuizing? Waar moet/kan ik nog rekening mee houden?
Hebben jullie nog leuke ideeën?
Dit zijn de maten van:
CPU Fan: Hoogte 156,45mm Diameter 130mm
PSU: Hoogte 86mm Breedte 150mm Diepte 160mm
GPU: Lengte 276mm
Een tekst van de Fractal Design Node 304:
Graphics cards up to 310mm in length, when 2 HDD slots (1 HDD hanging bracket total) are removed (Graphics cards longer than 170 mm will conflict with PSUs longer than 160mm)
Zal alles passen in deze behuizing?
Mijn pc staat op het ogenblik op mijn werk, maar thuis wil ik ook graag de pc hebben. Af en toe neem ik de pc weleens naar huis, alleen dat is iedere keer een partij verslepen. Vanaf mijn werk kan ik volgend jaar gebruik maken van een computerplan. Hier wil ik gebruik van maken om een degelijke laptop te kopen met een GTX1050 of iets vergelijkbaars. Mijn pc wil ik nog wel houden, voor het gamen op de tv en om te gebruiken als media/opslagcentrum. Daarom wil ik mijn PC ombouwen naar een HTPC.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De monitor en de kast ga ik verkopen. Van de opbrengsten hiervan wil ik de ombouw financieren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op het ogenblik is dit mijn huidige pc.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Tray | € 200,07 | € 200,07 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97M-DS3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 41,95 | € 41,95 |
| 1 | Seagate Expansion Desktop (v1) 2TB Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart | € 355,99 | € 355,99 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 69,49 | € 69,49 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 93,- | € 93,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 821,50 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor de HTPC zoek ik een kast en 2 HDD’s, waarvan 1 ter vervanging is van mijn huidige HDD.
Voor de kast heb ik de eisen dat hij al mijn huidige onderdelen moet kunnen herbergen, dit om de kosten zo laag mogelijk te houden. En de behuizing moet stil genoeg voor gebruik in de huiskamer.
Hier heb ik een aantal behuizing voor uitgezocht.
De Fractal Design Node 304 heeft mijn voorkeur. De Fractal Design Node 202 kan de CPU koeler niet herbergen. De Thermaltake Core V1 is helaas niet zo stil.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Fractal Design Core 500 | € 52,01 | € 52,01 |
| 1 | Fractal Design Node 202 | € 76,95 | € 76,95 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Wit | € 76,50 | € 76,50 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 77,- | € 77,- |
| 1 | Thermaltake Core V1 Zwart | € 42,64 | € 42,64 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 325,10 | |
Voor de HDD’s wil ik 2TB per schijf hebben. Of meer als het niet veel duurder is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing moet stil zijn bij normaal gebruik. Bij gamen is het iets minder erg als het geluid toeneemt.
Wat verwacht je van ons?
Wat is een goede behuizing? Waar moet/kan ik nog rekening mee houden?
Hebben jullie nog leuke ideeën?
Dit zijn de maten van:
CPU Fan: Hoogte 156,45mm Diameter 130mm
PSU: Hoogte 86mm Breedte 150mm Diepte 160mm
GPU: Lengte 276mm
Een tekst van de Fractal Design Node 304:
Graphics cards up to 310mm in length, when 2 HDD slots (1 HDD hanging bracket total) are removed (Graphics cards longer than 170 mm will conflict with PSUs longer than 160mm)
Zal alles passen in deze behuizing?