Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• CitizenBane
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03 11:30
Goedenavond Tweakers!

Vinden jullie het erg als ik deze roep om hulp in het Engels doe? Ik heb net een heel verhaal getikt voor op Tom's Hardware (op mijn telefoon want mijn computer is dus kapot :9 ), en ik heb weinig zin om het helemaal te gaan vertalen. Daarbij vermoed ik dat jullie prima Engels kunnen lezen. ;)

Anyway, ik zou dus graag ook jullie advies willen over het volgende:

My pc stopped working out of the blue today. When I turned it off this morning, everything was working fine. Then I turned it on again this evening and the power came on, but nothing else happened.

I've followed all the guides on how to rule out each component. My PSU works, my fans turn on, I've removed all cards and drives one by one and tested each time, I've reset the CMOS (by taking out the battery), I've tried it with one stick of RAM, the RAM in different slots, with no RAM. Nothing helps and I don't get any POST beeps in any scenario, so I've come to the conclusion that it's most likely the mobo.

But!

The reason I'm not quite sure is that the lights on the mobo do come on, including the MemOK light (it's an ASUS H87-Pro), which happens if it detects a lack of RAM, so that seems to be working. There's no beep, but I'm not sure if I've ever heard my computer beep. It does have a system speaker though, I checked. 

I've had this build for about four years, and it's always worked fine. Although I have had a few BSOD's in the last half year or so. 

How likely is it that my mobo is indeed broken? Could that be the case despite the working lights? 

Specs van mijn systeem:
i7-4770
ASUS H87-Pro
GTX 980
2x 8GB DDR3 Crucial Ballistix Tactical
Seasonic G-series 550w
Crucial MX100 SSD
Windows 10

Veel dank alvast!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De bios reset je door de cmos reset jumper te gebruiken. Als er geen geheugen in zit komt er dan ook geen piep?

Verder zou je kunnen proberen alles te testen buiten je behuizing en ook voor de zekerheid een andere voeding te proberen.

Weet niet of je
ook een on board videokaart hebt?

Hopelijk kom je zo wat verder.

Tweakers Discord

• CitizenBane
Nee, geen enkele piep.

Het is lastig om dingen buiten mijn systeem te testen, omdat ik geen tweede computer heb staan. Ik heb ook geen reserve-onderdelen. Daarom ben ik vooral benieuwd naar hoe groot de kans is dat mijn mobo kapot is: ik wil zo min mogelijk geld uit moeten geven aan nieuwe onderdelen. En ik wil er al helemaal niet achter komen dat een nieuw mobo het probleem ook niet oplost.

Mijn PSU heb ik wel apart getest met de paperclip-methode, die werkte gewoon.

Volgens de specificaties van mijn cpu zit er inderdaad een onboard videokaart in. Heb ik daar iets aan? Zonder mijn gtx heb ik volgens mij geen manier om hem op mijn beeldscherm aan te sluiten.

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11 12:30

Plux

Team KVM

volgens dit plaatje zit er een onboard vga connector op. dan kun je zien of de de gtx980 goed werkt maar als je geen post BEEPS krijgt klinkt het als een moederbordprobleem.

link plaatje https://www.asus.com/us/Motherboards/H87PRO/

dan is het interessant wat het probleem of de oorzaak is aangezien ze nogal paraderen met security en stability features. maar goed alles kan kapot.

van de site: Note: If there is NO beep voice or the beep code isn't included in the spec, please contact us for further inquiry.

https://www.asus.com/support/FAQ/1029959/

the brain is money, the body is honey

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-11 12:30

Plux

Team KVM

na vier jaar is je moederbord volgens mij ook over afschrijving en gegarandeerde levensduur (meestal 3-5 jaar dacht ik al is dat nooit strict natuurlijk) de BSOD's zijn wel een indicatie van aankomend pensioen. weet je nog welke foutcodes die gaven? kan zo een malfunctioning componentje zijn (capacitator of verroest transistorje, ondanks de beloftes:

https://www.asus.com/us/Motherboards/H87PRO/

the brain is money, the body is honey

• CitizenBane
Ja, sorry, zat met mijn neus te kijken naar een beeldschermconnector denk ik. :p Er zit gewoon een hdmi-aansluiting op het mobo zelf.

Ik ben inderdaad geen idee meer welke foutmeldingen die BSOD's gaven, helaas.

Dank voor de inzichten! Ik zal dan inderdaad maar eens naar een nieuwe gaan kijken.
Pagina: 1