Nieuwe doorbraak of scam?? Waterstofcel rendement 600%

Pagina: 1
Acties:
  • 1.147 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:25
Via via hoor ik van een nieuwe techniek waar vele mensen hard in geloven, echter kan ik geen enkele wetenschappelijke uitleg of referentie vinden.

Het zou gaan om een elektrisch gevoede fuelcell die van water met onbekende toevoeging waterstof maakt

Info:
http://www.sweco.nl/nieuw...el-voor-duurzame-energie/

Het bedrijf:
Tieluk BV

De eerste installaties draaien al.

In Twente komt een warmtecentrale van 1MW op een appartementencomplex, puur op deze techniek.

Is dit de wereldwijde oplossing van het fossiele brandstof probleem?
Of een grote scam?
Iemand ideeen hierover?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 19:38
Meer energie uit dan in -> scam. Wikipedia: Wet van behoud van energie

De hoeveelheid energie die je ergens in stopt, komt er, misschien in een andere vorm ook weer uit, niet meer niet minder.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je eerste alinea says it all; als het niet vindbaar is, bestaat het niet.

Zeker iets wat al in bedrijf zou zijn, moet aan allerlei vergunningen voldoen. En die zijn wel opvraagbaar.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
Exact mijn gedachte.
Wet van behoudt van energie.

Er worden letterlijk tonnen in gestoken momenteel er schijnt ook een zwembad verwarmd te worden.

Zie: http://www.grootsneek.nl/...-neemt-fuel-cell-gebruik/

Zijdelings ben ik betrokken bij een proefproject maar geloof geen drol van de theorie (die ik ook niet kan vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19

Onbekend

...

Het bespaart max. 30% in de energiekosten, maar er is nog steeds aardgas voor nodig.
Ik had het vorige week ook al gelezen, maar kan het linkje niet zo snel vinden. Maar ik blijf er ook kritisch bij.

[ Voor 40% gewijzigd door Onbekend op 13-11-2017 22:23 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zich zou de installatie best kunnen, alleen het rendement van 600% hoort daar niet bij.

Met zonnepanelen spanning opwekken die vervolgens water gaat omzetten in waterstof en zuurstof is een werkbaar principe. De energie die niet gebruikt wordt door deze installatie wordt het net in geduwd of zelf verbruikt en het waterstof wordt gemengd met gas zodat dat gebruikt wordt om te verwarmen. Uiteraard bespaart dit gas maar meer opleveren dan dat er aan energie in gaat? Nee, dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 19:38
De werking van de Tieluk Fuel Cell kan ik ook eigenlijk nergens vinden. Ik kan mij ook moeilijk voorstellen dat een installateur uit Leeuwarden voor elkaar krijgt waar hordes wetenschappers, science fiction schrijvers en anderen op zoek naar zijn. Ook zie ik dat Sweco het wil gaan valideren, maar vervolgens zie ik niet dat ze het valideren. Verbaas me er ook over dat ze het sowieso zouden willen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hij mengt wat waterstof bij de aardgas waardoor de verbranding schoner wordt.
Woepie.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smells like shit, looks like shit, taste like shit, spit it the fuck out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
Ze hebben een 3x48A e Aansluiting nodig om 1MW op te wekken.
De installatie is gereed en wordt binnen enkele weken aangesloten.

Mocht dit een scan zijn dan zijn er al aardig wat slachtoffers, er zijn al wat tonnen in gestoken door een semi overheidsbedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is geen scam maar gewoon onhandige communicatie.
Is ook maar een eenmansbedrijfje zo te zien.
Aardgas + waterstof = betere verbranding.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:08

g0tanks

Moderator CSA
Juup schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:36:
Is geen scam maar gewoon onhandige communicatie.
Is ook maar een eenmansbedrijfje zo te zien.
Aardgas + waterstof = betere verbranding.
Ik sluit me hierbij aan. Waarschijnlijk heeft schrijver van het artikel het helemaal niet begrepen, of is het onhandig gecommuniceerd naar degene, waardoor het artikel niet klopt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technician-
Ik ga zien wat het wordt.
Keep y'll posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het zou dus een Aqua Power Fuel zijn, geen idee wat dat precies is, maar dat is hier te vinden:
http://tielukheating.nl/#1499689762656-947f09e8-660a
sypie schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:22:
Op zich zou de installatie best kunnen, alleen het rendement van 600% hoort daar niet bij.

Met zonnepanelen spanning opwekken die vervolgens water gaat omzetten in waterstof en zuurstof is een werkbaar principe. De energie die niet gebruikt wordt door deze installatie wordt het net in geduwd of zelf verbruikt en het waterstof wordt gemengd met gas zodat dat gebruikt wordt om te verwarmen. Uiteraard bespaart dit gas maar meer opleveren dan dat er aan energie in gaat? Nee, dat niet.
Zou het dan niet gewoon zo zijn dat hij wattage van de zonnepanelen pakt, maar de hele extra gas/water input negeert? Zo kan je het ook makkelijk schrijven dat je een generator van input 200watt naar 1400watt kan krijgen, je vergeet alleen te vermelden dat die generator ook 3l per minuut benzine verbruikt :P (dit geval dus gas)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:19

defiant

Moderator General Chat
Aangezien de claim gebaseerd is op een misverstand is de vraag inmiddels al wel beantwoord, vanwege de schreeuwerige topic titel en het gebrek aan discussie waarde verder doe ik hier een slot op.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.