Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC [GAME] max.1200

Pagina: 1
Acties:

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal in eerste instantie voor m'n zoontje zijn maar als ik een game wil spelen kan dat ook. Daarnaast voor het dergelijke huis, tuin en keuken gebruik natuurlijk. Zijn hoofdspel is Minecraft met diverse mods die ook graphics beïnvloeden. Bij mij moet je denken aan spellen zoals Nier Automata e.d.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal echt 1200 euro maar dat is dan inclusief monitor. Goedkoper mag altijd.Zoontje draagt goed bij :)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het toetsenbord en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede processor (wil Minecraft graag zien) met degelijk videokaart voor full hd gaming en een pc die verder vlot draait

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD eerlijk gezegd. De Nvidea grafische kaart (GT650ti) nooit echt blij mee geweest. Koeling is slecht en software vind ik nogal slecht

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energie zuinig :)

Ga je overklokken?
Standaard.

Wat verwacht je van ons?
Of de componenten welke ik heb uitgezocht bij elkaar passen (geheugen bij moederbord e.d. En of het er zometeen leuk uitziet. De laatste pc welke ik zelf in elkaar zette was een 486DX33mhz.... Yay!!
En of het beetje futureproof is. Dus niet volgend jaar prehistorie….

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 194,67€ 194,67
1MSI B350 PC Mate€ 79,95€ 79,95
1MSI Radeon RX 580 Gaming X 4G€ 319,-€ 319,-
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 84,-€ 84,-
1Iiyama G-Master GE2288HS-B1 Zwart€ 124,-€ 124,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 184,90€ 184,90
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 81,-€ 81,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.157,47

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
Koeling nogal slecht? Dat ligt niet aan Nvidia maar aan de specifieke kaart die je kiest. Als je een van nvidia's reference kaarten kiest dan is dat eigenlijk jouw "fout" bij wijze van spreken. Heb zelf 0 problemen met Nvidia, Geforce Experience raak ik niet aan en de driver doet verder gewoon zijn werk. Dat gezegd hebbende is AMD met een budget monitor wel een handigere keuze door de freesyns support. Ik zou niet voor die 580 gaan, omdat het het 4GB model is. Futureproof is hij dus niet echt ten opzichte van de 8GB
pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB Is nog goedkoper ook.

Zelf vind ik de Core i5 8400 een veel betere value als gaming chip. De performance is gewoon hoger en ik zou het duurdere Z370 moederbord voor lief nemen. Een compromis dat verdwijnt wanneer B360 volgend jaar uitkomt. Natuurlijk is Ryzen zeker geen slechte keus en de R5 1600 is een prima value.

Dat je niet overclockt is geheel aan jou. Zelf zou ik het wel doen aangezien de potentie van de 1600X dicht benadert kan worden omdat de 1600 in de regel 3.6-3.7GHz gewoon 100% van de tijd stabiel haalt met een 30 euro luchtkoeler en 3.7 meestal ook nog wel te halen is op de stock wraith spire koeler.

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-11 17:16
Ik zou niet teveel besparen op het scherm, je kijkt er immers het meest naar. Voor een paar tientjes meer koop je ook dit mooie IPS scherm; pricewatch: Dell S2418HN (210-ALTR) Zilver, Zwart. Eveneens Freesync (zelfde freesync range) en HDR (echter enkel wanneer Freesync is uitgeschakeld).

Verwijderd

@MadDogMcCree dan moet je wel van een glanzend scherm houden. :)

• horizon1978
youridv1 schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:31:
Koeling nogal slecht? Dat ligt niet aan Nvidia maar aan de specifieke kaart die je kiest. Als je een van nvidia's reference kaarten kiest dan is dat eigenlijk jouw "fout" bij wijze van spreken. Heb zelf 0 problemen met Nvidia, Geforce Experience raak ik niet aan en de driver doet verder gewoon zijn werk. Dat gezegd hebbende is AMD met een budget monitor wel een handigere keuze door de freesyns support. Ik zou niet voor die 580 gaan, omdat het het 4GB model is. Futureproof is hij dus niet echt ten opzichte van de 8GB
pricewatch: XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB Is nog goedkoper ook.
Het is een kaart van Asus. Eerste twee-drie jaar ging het ook goed maar tegenwoordig willen de fans gewoon niet vanzelf meer harder gaan draaien. Ja, ook al softwarematig gekeken. Temperatuur stijgt, fans niet... resultaat pc uit.

Maar iig bedankt voor de tip van de grafische kaart.
MadDogMcCree schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:55:
Ik zou niet teveel besparen op het scherm, je kijkt er immers het meest naar. Voor een paar tientjes meer koop je ook dit mooie IPS scherm; pricewatch: Dell S2418HN (210-ALTR) Zilver, Zwart. Eveneens Freesync (zelfde freesync range) en HDR (echter enkel wanneer Freesync is uitgeschakeld).
IPS is vaak wel mooier maar zoals Slingeraap ook al aangeeft heeft mat ook zijn voordelen. :)

En de reactiesnelheid is 6ms, bij degene die ik aangaf 1ms. Als iemand P-v-P't toch hét verschil tussen winst en verlies. :+

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Hoewel TN in de regel sneller is dan IPS, moet je je niet blind staren op reactiesnelheden. Er is geen standaard methode om de reactiesnelheid te meten. De waarde die de fabrikant opgeeft is de beste waarde die ze tijdens tests konden meten, niet noodzakelijk de daadwerkelijke of gemiddelde waarde. Het kan dus best zijn dat de pixels in werkelijkheid meer tijd nodig hebben om te veranderen van wit naar zwart.

• youridv1
Zoals Maypole inderdaad zegt is het helemaal niet gezegd dat de reactietijden volgens dezelfde methode gemeten zijn. Het zou mooi zijn als het allemaal grey to grey was, maar dat is helaas niet waar. Bij TN monitoren staat gewoon altijd 1ms genoteerd dus of dat nou iets waard is.

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-11 17:16
horizon1978 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:29:
[...]

Het is een kaart van Asus. Eerste twee-drie jaar ging het ook goed maar tegenwoordig willen de fans gewoon niet vanzelf meer harder gaan draaien. Ja, ook al softwarematig gekeken. Temperatuur stijgt, fans niet... resultaat pc uit.

Maar iig bedankt voor de tip van de grafische kaart.

[...]

IPS is vaak wel mooier maar zoals Slingeraap ook al aangeeft heeft mat ook zijn voordelen. :)

En de reactiesnelheid is 6ms, bij degene die ik aangaf 1ms. Als iemand P-v-P't toch hét verschil tussen winst en verlies. :+
Ik kan je verzekeren dat TN geen reactiesnelheid heeft van 1ms, dat zijn geadverteerde waardes, in de praktijk ligt het hoger. Ook is het verschil in response tussen TN en IPS tegenwoordig een stuk kleiner, onmerkbaar kleiner. Er zijn overigens ook gewoon IPS schermen met een matte coasting, deze wat meer glossy coating is eerder uitzondering dan regel.

Nadelen van TN is dat deze qua kleur erg flets zijn tegenover IPS en de kijkhoeken zijn ook matig. Ik raad dan ook helemaal niemand een TN scherm aan. De onmerkbare responsetijd is en de iets goedkopere prijs is het enige wat TN mee heeft. Ga vooral eens kijken in de winkel, dan wordt al snel duidelijk waarom IPS de betere keuze is.

• horizon1978
Helder! Wel apart dat van die reactiesnelheden dan. Maar ik neem hert advies ter harte en verdiep me nog een ronde in monitoren.

[ Voor 128% gewijzigd door horizon1978 op 26-11-2017 09:01 ]

• horizon1978
...
en daar kom ik uit op:
pricewatch: LG 24MP68VQ Zwart
Liever de 23inch versie maar die is een euro of twintig duurder

De grafische kaart kijk ik voor een 8gb versie zodra de prijs goed is. Op amazon duikt de prijs soms goed. Morgen goed in de gaten houden.

Voor de rest ga ik er vanuit dat er geen conflicten in de samenstelling zijn.

iig bedankt voor de opmerkingen!...

[ Voor 98% gewijzigd door horizon1978 op 26-11-2017 09:01 ]

• horizon1978
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 190,95€ 190,95
1MSI B350 PC Mate€ 83,01€ 83,01
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 313,-€ 313,-
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 84,-€ 84,-
1Acer KG241Q Zwart€ 145,-€ 145,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 195,50€ 195,50
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 80,95€ 80,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 87,-€ 87,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.179,41

Met kerst was bovenstaande compleet (wel andere prijzen voor sommige onderdelen). Zoontje blij. :)
Ik ook. ;)

Bedankt voor adviezen (ook in andere topics).

Zelf in elkaar zetten was toch wel heel erg leuk om te doen.

• youridv1
Allemaal soepel verlopen?

• horizon1978
Yup! De case van Phanteks was erg makkelijk om mee te werken. Relatief meeste tijd gaat zitten in de bekabeling. De onderdelen zelf wijzen zich vanzelf. De kabels vanuit de case zelf waren al goed voorgewerkt dus dat scheelde.

Enige waar ik voor op internet moest kijken was welke stroomkabel in de videokaart gebruikt moest worden.

De Sapphire heeft dus een 2x4 pins en 2x3 pins aansluiting; de kabel vanuit de PSU bestond uit 2x3 + 2x1 en dat doorgelust naar nog een keer 2x3 pins.
Het aansluiten van 2x3+2x1 op de 2x4 is dus blijkbaar genoeg als je niet gaat overklokken. Maar wat ik nog niet weet is of je de doorgeluste 2x3 op de resterende 2x3 van de kaart mag aansluiten.

Mooi moment als je uiteindelijk de pc aanzet en alles draait met RGB leds erop.

Waar ik na wat rondneuzen in Windows 10 achterkwam was dat het geheugen dus standaard draaide op 2100mhz. Beetje zonde natuurlijk, gelukkig makkelijk in Bios om dit om te zetten naar OC 3000mhz conform richtlijnen Corsair Vengeance.

• youridv1
De correcte benamingen zijn eigenlijk 6+2pin en 6pin. :)

Ik zou de doorgeluste 6 pin lekker aansluiten op de overgebleven 6 pin poort op de videokaart. In principe is de 6+2pin "genoeg" maar het is beter om gewoon alle aansluitingen te gebruiken.
Doorluskabels zijn doorgaans veilig zat op kwaliteit voedingen. (Misschien niet aan te raden met een knaller van een GPU zoals Vega 64 die een powerdraw heeft van 275 watt :o )

Alles makkelijk maar 3000MHz omgezet! goed om te horen. (Zo vanzelfsprekend is dat met ryzen helemaal niet, tis niet alsof je nu de jackpot hebt gewonnen, maar een geluksvogel ben je zeker)

Casefans zou je in de bios ook nog kunnen regelen. Maar op moderne moederborden is de default instelling voor casefans best goed.

[ Voor 50% gewijzigd door youridv1 op 05-01-2018 20:59 ]

Pagina: 1