Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Elvabo
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 14-11 22:05
Goedeavond,

Ik ben een MBO 4 Student ICT-Beheer ik heb veel vrije tijd..
En wil graag meer leren maar wat is nou goed en slim om te gaan doen?
Leren programmeren ? of een ander project ik heb geen idee :(
Het enige wat ik in me vrije tijd doe nu is oude laptops fixen en me pc/netwerk te blijven verbeteren.

Dus mijn vraag is wat kan ik allemaal gaan doen in me vrije tijd en hoe?
Wat is slim voor de toekomst (of voor me algemene ICT kennis )
Ik ga naar me Mbo opleiding verder met HBO wat daar in weet ik nog niet

Alvast bedankt voor de reacties :)

Elvabo wijzigde deze reactie 13-11-2017 20:20 (4%)

• commentator
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15:04
* Als vrijwilliger je kennis inzetten
* Eerst bedenken wat je op HBO wil gaan doen en dan vast daar aan werken?

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 12:36
Ik zou een cursus Nederlandse schrijfvaardigheid volgen.

• Heijmenberg99
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14:56
Me = mijn

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
quote:
Lensent schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:23:
Dit is oprecht een goed idee als je verder wilt op het HBO. Het taalgebruik van de gemiddelde MBO'er kom je bepaald niet mee weg op het HBO. Dingen als me laptop en meer van dat soort fouten worden daar keihard afgerekend.

Fulltime prutser

• ToFast
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online
In ieder geval goed dat je met toekomst bezig bent! Vergis je niet in de Nederlandse taal, dit is vrij belangrijk wil je een stapje hoger en zou ik met stipt op nummer ťťn van een to-do-lijstje (en onderhouden!) zetten. Hier moet je duidelijk wel wat aan bijspijkeren. Verder, zet niet Šl je vrij tijd in om wat te leren of bij te spijkeren. Een gezonde balans brengt je een stuk (fijner) verder. En ga eerst bedenken wat je leuk lijkt of vind en ga daarmee aan de slag.

ToFast wijzigde deze reactie 13-11-2017 20:33 (19%)

• Palmolive
  • Registratie: juni 2012
  • Niet online

Palmolive

Don't drop me!

Vrije tijd? Heb je geen werk?

Editje: op de FP wees iemand mij erop dat hij dit een lullige reactie vond. Dat is het niet; het is simpelweg een vraag. Ik krijg het zelf niet voor elkaar om te studeren, te werken en dan nog genoeg vrije tijd over te houden om een nieuwe hobby te zoeken. Da's alles.

Palmolive wijzigde deze reactie 13-11-2017 21:07 (82%)

Zal ik jou eens even inzepen?

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 07:31

Dutchredgaming

Student ICT Beheerder

Misschien kan je via je school gratis of met korting MTA's halen.

Review Samsung C27H800 Monitor

• PB-powell
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13:54

PB-powell

Mr. Laziness

quote:
mincedmeat schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:35:
Vrije tijd? Heb je geen werk?

Editje: op de FP wees iemand mij erop dat hij dit een lullige reactie vond. Dat is het niet; het is simpelweg een vraag. Ik krijg het zelf niet voor elkaar om te studeren, te werken en dan nog genoeg vrije tijd over te houden om een nieuwe hobby te zoeken. Da's alles.
Ik had als HBO student ook een bijbaan en daarnaast genoeg vrije tijd voor een hobby en de nodige feestjes tussendoor. Het kan zijn dat de studie voor TS gemakkelijk af gaat en dat hij daardoor weinig meer hoeft te doen thuis.
En allicht dat de manier waarop je de opmerking maakte weinig subtiel was

OT: Wat hier al eerder is gezegd, probeer je Nederlands wat bij te spijkeren. Zowel tijdens de studie, maar ook als je later met klanten of collega's schriftelijk contact hebt, wordt er veel waarde gehecht aan (bijna) correct Nederlands (ik ben er zelf ook nog dagelijks mee bezig om het te verbeteren).
En bedenk verder wat je leuk vind aan de IT, het is nogal een breed werkveld. Maar probeer uit te vinden wat je echt leuk vind en begin je daarin te verdiepen. Dat kan netwerkbeheer zijn, maar ook programmeren of misschien wel de consultancy kant op.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. --steam: nightwish18--

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15:14

GreNade

Zeg maar Wouter

Baantje zoeken! Studentaanhuis bijvoorbeeld :)

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar als je een HBO wil doen is dat wellicht ook nuttig om vloeiend te gaan leren. En dan bedoel ik niet het Nederlandse steenkolenEngels wat ik helaas maar al te vaak nog hoor. :) Je hebt echt fatsoenlijke cursussen, inclusief uitspraak. DuoLingo kan een basis zijn.

Bijbaantjes zijn altijd goed, liefst in je vakgebied of iets eromheen. Dan doe je alvast praktijkervaring op met werken in het algemeen, en je vakgebied specifiek. Als je daar niks in kan vinden, is een algemene bijbaan altijd ook goed. Zolang je maar iets ernaast doet.

Als je wilt leren programmeren zou je dat via zelfstudie prima kunnen leren. Sites als CodeAcademy en Pluralsight zijn een goed begin.

• NickMetus
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 19-11 20:56
@mincedmeat zie je dat ik niet de enige ben...

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Duik maar eens in cloud. Ga je AWS architect associate certificering halen ofzo. Nu gewild, kennis is gewoon handig. En als jij infra en netwerken leuk vindt, prima te doen :)
Trainingsfilms (let op: veel) vind je op udemy, maar is ook via andere kanalen wel aan te komen
Wel bijhouden, techniek gaat snel. Maar dan heb je iig een flinke voorsprong op cloudgebied.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TheUninvited
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 11:34
Bij sommige HBO opleidingen krijgen alle eerstejaars Nederlands toetsen, dus dat is wel een punt waar je op moet letten (je kunt uiteraard dan ook om bijscholing vragen). Qua vakinhoud zul je alvast een begin kunnen maken met PHP/Java/C# te leren als je geÔnteresseerd bent in programmeren. Dit zijn de talen die in mijn HBO Informatica opleiding werden behandeld, maar in feite begin je vanaf nul en zul je alles leren wat je tijdens je opleiding nodig hebt.

Ga vooral naar open dagen van de HBO scholen, ook al begin je nog niet het jaar erop kun je alvast jezelf verdiepen in wat er voor aanbod aan opleidingen is. Misschien is het mogelijk aan meeloopdagen deel te nemen, en als je echt gemotiveerd bent kan je zelfs terecht om een project te doen voor jezelf waarbij je begeleid wordt. Punt is dat als je vanuit jezelf initiatief neemt er vanalles mogelijk is. Dat geldt voordat je aan de opleiding begint, maar ook tijdens. Als je zelf extra vakken wilt volgen of je wilt verdiepen valt in overleg behoorlijk wat te doen heb ik gemerkt.

Als je jezelf wilt ontwikkelen zullen er genoeg online tutorials te vinden zijn en online cursussen. Het is een kwestie van doen. Als je wilt kun je alles leren online tegenwoordig.

• RoestVrijStaal
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 01:09
@Elvabo In welk jaar zit je?

Je zou kunnen overwegen om aan je opleidingsdocenten te vragen of je niet een paar vakken van het 2e, 3e, of 4e jaar kunt volgen zodat je je eerder met je opleiding klaar bent en daardoor minder studiegeld hoeft te lenen.

Let wel; het is niet ondenkbaar dat er per periode meer van je gevraagd wordt. Dat je het nu op je sokken kan doen wil nog niet zeggen dat het bij de volgende periode net zo makkelijk gaat worden.
quote:
Kaalus schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:24:
[...]

Dit is oprecht een goed idee als je verder wilt op het HBO. Het taalgebruik van de gemiddelde MBO'er kom je bepaald niet mee weg op het HBO. Dingen als me laptop en meer van dat soort fouten worden daar keihard afgerekend.
Oh toen ik nog op het HBO zat werd daar niet veel reuring aan gegeven. Zolang je in de communicatievakken zo min mogelijk fouten maakte.

Afhankelijk waar je later gaat werken, in het bedrijfsleven wordt er bij interne communicatie niet veel om gegeven, zolang iedereen begrijpt wat je bedoelt. Bij bedrijven gaat het doorgaans om efficiency, bij scholen om regels van een synthetische werkelijkheid die in de praktijk niet bestaat noch terug te leiden valt.

RoestVrijStaal wijzigde deze reactie 14-11-2017 10:21 (0%)
Reden: TS mentionen

• Kaalus
  • Niet online
quote:
RoestVrijStaal schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:17:
@Elvabo In welk jaar zit je?

Je zou kunnen overwegen om aan je opleidingsdocenten te vragen of je niet een paar vakken van het 2e, 3e, of 4e jaar kunt volgen zodat je je eerder met je opleiding klaar bent en daardoor minder studiegeld hoeft te lenen.

Let wel; het is niet ondenkbaar dat er per periode meer van je gevraagd wordt. Dat je het nu op je sokken kan doen wil nog niet zeggen dat het bij de volgende periode net zo makkelijk gaat worden.

[...]
Oh toen ik nog op het HBO zat werd daar niet veel reuring aan gegeven. Zolang je in de communicatievakken zo min mogelijk fouten maakte.

Afhankelijk waar je later gaat werken, in het bedrijfsleven wordt er bij interne communicatie niet veel om gegeven, zolang iedereen begrijpt wat je bedoelt. Bij bedrijven gaat het doorgaans om efficiency, bij scholen om regels van een synthetische werkelijkheid die in de praktijk niet bestaat noch terug te leiden valt.
Inmiddels is dat veranderd. De grens voor verslagen en rapporten e.d. ligt op 5 fouten per pagina en daarna wordt je document gewoon afgekeurd hoe goed het inhoudelijk ook mag zijn.
En terecht ook eigenlijk, je mag van iemand op het HBO best verwachten dat deze in correct Nederlands kan communiceren.

Fulltime prutser

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12:27
Werken of meer leren :)

Mijn PC | Mijn MiLight app Android

• RoestVrijStaal
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 01:09
quote:
Kaalus schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:33:
[...]

Inmiddels is dat veranderd. De grens voor verslagen en rapporten e.d. ligt op 5 fouten per pagina en daarna wordt je document gewoon afgekeurd hoe goed het inhoudelijk ook mag zijn.
En terecht ook eigenlijk, je mag van iemand op het HBO best verwachten dat deze in correct Nederlands kan communiceren.
En dan vindt half Nederland het gek dat er zo weinig ICT'ers met een HBO papiertje te vinden zijn?

Ik heb genoeg mensen op mijn opleiding gezien die goed kunnen programmeren met een goed doordachte architectuur maar minder goed zijn in communicatie vakken. En door dat enige lullige halen ze de opleiding niet. Doodzonde!

Ohja wacht, ze kunnen een "Dyslexie"-sticker op hun voorhoofd plakken waardoor op dat gebied wat milder wordt beoordeeld. Om vervolgens bij de helft van hun sollicitaties na hun opleiding af gewezen te worden omdat die sticker nog steeds op hun voorhoofd staat en niet iedere werkgever trek heeft in dat soort mensen.

• michaelvink
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16:15
quote:
RoestVrijStaal schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:11:
[...]
Ik heb genoeg mensen op mijn opleiding gezien die goed kunnen programmeren met een goed doordachte architectuur maar minder goed zijn in communicatie vakken.
Maar het goed, correct en eenduidig kunnen communiceren is wel een hele belangrijke vereiste toch? Ik vind het niet zo heel gek dat je goed moet kunnen communiceren bij een opleiding van een bepaald niveau.

Laat ik het anders zo zeggen: Heb je wel een geprobeerd om code te onderhouden van een dyslectische programmeur? Ik recentelijk nog en ik kan je vertellen dat dat alle behalve een pretje is.

• Greyfox
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:02

Greyfox

MSX rulez

quote:
[...]
En dan vindt half Nederland het gek dat er zo weinig ICT'ers met een HBO papiertje te vinden zijn?

Ik heb genoeg mensen op mijn opleiding gezien die goed kunnen programmeren met een goed doordachte architectuur maar minder goed zijn in communicatie vakken. En door dat enige lullige halen ze de opleiding niet. Doodzonde!

Ohja wacht, ze kunnen een "Dyslexie"-sticker op hun voorhoofd plakken waardoor op dat gebied wat milder wordt beoordeeld. Om vervolgens bij de helft van hun sollicitaties na hun opleiding af gewezen te worden omdat die sticker nog steeds op hun voorhoofd staat en niet iedere werkgever trek heeft in dat soort mensen.
9 van de 10x is het geen dyslexie maar luiheid.
Beetje inspannen om iets te leren wat je misschien niet zo heel leuk vindt is er niet meer bij.

MSX 2 rulez more

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:46
Zoek een studentenvereniging! Meer mensen met dezelfde interesses, feestjes, biertjes... goeie ouwe tijd...

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
[...]

Nee joh, daar kom je allemaal mee weg. Op het HBO zitten ze ook niet te wachten op studenten die hun diploma niet halen.

Je komt er alleen niet mee weg als je na het HBO gaat solliciteren. Een brief met dergelijke fouten wordt direct in de prullenbak gegooid. Het kan daarom zeker geen kwaad om je Nederlands een bij te spijkeren.

• Kaalus
  • Niet online
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:43:
[...]

Nee joh, daar kom je allemaal mee weg. Op het HBO zitten ze ook niet te wachten op studenten die hun diploma niet halen.

Je komt er alleen niet mee weg als je na het HBO gaat solliciteren. Een brief met dergelijke fouten wordt direct in de prullenbak gegooid. Het kan daarom zeker geen kwaad om je Nederlands een bij te spijkeren.
Bij jou wellicht... Op mijn opleiding niet. Zijn al teams geweest die een nagenoeg perfect product afleveren maar afgerekend werden op taalfouten (en daarmee samenhangend taalgebruik/woordkeus) in de documentatie. Die gingen alsnog met een onvoldoende naar huis. En om TS dan te adviseren dat het wellicht meevalt en er niks aan te doen, tsja. Lijkt mij geen net advies.

Fulltime prutser

• SmurfLink
  • Niet online
quote:
[...]

Communicatievakken is wel een flinke stap verder dan simpel ABN kunnen spreken en schrijven. Dat mensen niet goed zijn in communiceren is 1 ding (hoewel ik van mening ben dat ook dat aan te leren is, tot zekere hoogte), maar simpele dingen niet goed spellen is een kwestie van inzet.

Heb dit bij een vriend van me die inderdaad van het MBO naar HBO ging meegemaakt. Als ik hem corrigeerde, was de reactie altijd van "doe ff normaal, wie boeit dat nou je begrijp me toch?". En toen kreeg hij een taaltoets voor z'n HBO en was hij toch inene heeeeel blij dat ik goed in taal was en vroeg hij om hulp om het beter te leren. Iedereen kan basis taal leren, het vergt alleen inzet en motivatie. Dyslexie is het in 99 van de 100 gevallen absoluut niet. Het is niet lullig of zonde, kwestie van fatsoenlijk Nederlands leren en accepteren dat het wel degelijk uitmaakt.

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 07:31

Dutchredgaming

Student ICT Beheerder

quote:
Widow schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:24:
Zoek een studentenvereniging! Meer mensen met dezelfde interesses, feestjes, biertjes... goeie ouwe tijd...
Studentenvereniging heb je amper in mbo.
Misschien in grote steden, maar niet waar ik woon.

Review Samsung C27H800 Monitor

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16:02

Yucon

*broem*

Ga iets doen dat niets met pc's te maken heeft. Ga in een schoenenzaak werken, of een fabriek, of een autoverhuurbedrijf of zoiets.. kijk over de muur heen. De trend is juist dat IT naar buiten gericht is en dat je de niet-IT'ers waar je in de toekomst mee te maken krijgt beter begrijpt.

• rufio64
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 11:53
Toen ik jaren geleden op het MBO zat, en net zoals jij veel tijd overhad, ben ik gaan bijdragen aan open source projecten. Op die manier leerde ik (beter) programmeren, en was de overstap naar het HBO later een stuk vloeiender (zelfs al deed ik het daar niet voor: ik was gewoon leergierig). Toen ik op het HBO terechtkwam had ik ook meer tijd om juist te werken aan wat minder de technische skills. Want ik ben het in die zin met anderen eens: non-ICT skills, met name soft skills (netwerken, presenteren, etc ...), zijn erg belangrijk.

Uiteindelijk ben ik nog verder gaan studeren, dus verkijk je er niet op: het MBO kan best een goede basis bieden voor meer, met name als je die tijd gebruikt om als het ware je niveau al wat om hoog te tillen op de gebieden die je interessant vind.

Daar gaat het denk ik nog het meeste om: wat motiveert jou? wat vind je leuk om te doen, maar ook nog uitdagend genoeg om je er in te kunnen ontwikkelen? Ga daarmee aan de slag, want dat is wat je later meer mogelijkheden gaat bieden die in de lijn liggen van wat je leuk vind.

• iiMS0Raw
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15-11 10:40
quote:
[...]

Dit is zeker een goed punt, met name omdat je verplicht een Nederlands toets moet halen. Deze wordt ook streng beoordeelt. Heb hem wel gehaald, maar ben nog niet blij met de mate waarop ik Nederlands beheers.

• Kyumia
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:15
quote:
iiMS0Raw schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:03:
[...]

Dit is zeker een goed punt, met name omdat je verplicht een Nederlands toets moet halen. Deze wordt ook streng beoordeeld. Heb hem wel gehaald, maar ben nog niet blij met de mate waarop ik Nederlands beheers.
Ik zie het :9. Jokes aside, er wordt inderdaad een strenge norm gehanteerd op het hbo. Maar liefst 80% moet goed zijn voor een 5.5 ;(.

E: Bij ons bestond de toets uit 80 vragen waarvan dus 64 correcte antwoorden benodigd waren voor een 5.5.

Kyumia wijzigde deze reactie 14-11-2017 14:33 (10%)

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 08:45
*knip onzinreply* en *banned*

Rukapul wijzigde deze reactie 14-11-2017 21:36 (77%)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• krazzer
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 14-11 14:59

krazzer

Tijd is een illusie

• Panini
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18-11 14:59
quote:
Kyumia schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:30:
[...]

Ik zie het :9. Jokes aside, er wordt inderdaad een strenge norm gehanteerd op het hbo. Maar liefst 80% moet goed zijn voor een 5.5 ;(.

E: Bij ons bestond de toets uit 80 vragen waarvan dus 64 correcte antwoorden benodigd waren voor een 5.5.
Zelfde norm wordt ook gehanteerd op het WO trouwens. Hoorde vroeger nog wel eens dat mensen van de opleiding werden gehaald na herhaaldelijk falen bij een taaltoets.

Ook de norm van max. 5 fouten per pagina wordt vrij streng gehanteerd. Ik zou inderdaad de beheersing van de Nederlandse taal wat bijspijkeren TS.

Daarnaast zag ik het al voorbij komen: open source projecten. Leer programmeren in je vrije tijd bijvoorbeeld en zoek een bijbaantje in een sector die je leuk vindt. Het hoeft absoluut niet per se iets met ICT te maken hebben. Een beetje je horizon verbreden buiten de ICT kan geen kwaad. ;)

• NickMetus
Het is zeker belangrijk om te communiceren met de opdrachtgever, ik kwam er ook vaak achter wanneer ik een rol vervulde tussen de programmeur en consument/opdrachtgever dat ze elkaar niet begrepen. uiteraard wordt er op deze manier ook een mooie functie vervuld tussen IT'ers en klant/consument waardoor mensen met een opleiding communicatie toch nog een toekomst hebben ;) haha
quote:
michaelvink schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:24:
[...]

Maar het goed, correct en eenduidig kunnen communiceren is wel een hele belangrijke vereiste toch? Ik vind het niet zo heel gek dat je goed moet kunnen communiceren bij een opleiding van een bepaald niveau.

Laat ik het anders zo zeggen: Heb je wel een geprobeerd om code te onderhouden van een dyslectische programmeur? Ik recentelijk nog en ik kan je vertellen dat dat alle behalve een pretje is.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
NickMetus schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:20:
Het is zeker belangrijk om te communiceren met de opdrachtgever, ik kwam er ook vaak achter wanneer ik een rol vervulde tussen de programmeur en consument/opdrachtgever dat ze elkaar niet begrepen. uiteraard wordt er op deze manier ook een mooie functie vervuld tussen IT'ers en klant/consument waardoor mensen met een opleiding communicatie toch nog een toekomst hebben ;) haha

[...]
Waardeloze programmeurs zorgen er voor dat mensen met een flutpapiertje nog een baantje krijgen :+

Lijkt mij in ieder geval geen goede zaak. Daarom mag van mij nog wel wat strenger gekeken worden naar de soft skills van de studenten. Het goed kunnen presenteren van een oplossing, goed met een (interne)klant kunnen brainstormen en goed in een team kunnen werken zijn toch vaardigheden die flink wat programmeurs niet hebben.

• NickMetus
@Tsurany klopt helemaal!

• Kyumia
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 14:15
quote:
Panini schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:15:
[...]

Zelfde norm wordt ook gehanteerd op het WO trouwens. Hoorde vroeger nog wel eens dat mensen van de opleiding werden gehaald na herhaaldelijk falen bij een taaltoets.

Ook de norm van max. 5 fouten per pagina wordt vrij streng gehanteerd. Ik zou inderdaad de beheersing van de Nederlandse taal wat bijspijkeren TS.

Daarnaast zag ik het al voorbij komen: open source projecten. Leer programmeren in je vrije tijd bijvoorbeeld en zoek een bijbaantje in een sector die je leuk vindt. Het hoeft absoluut niet per se iets met ICT te maken hebben. Een beetje je horizon verbreden buiten de ICT kan geen kwaad. ;)
Klopt, ook verslagen worden streng nagekeken. Bij het afstuderen bij ons (hbo) mag je maximaal 2 taal/spellingsfouten per pagina hebben, anders kun je rekenen op een onvoldoende.

De toets Nederlands werd bij ons in het eerste jaar (van de 4) gegeven. Het eerste en tweede jaar zijn ook de jaren dat je je propedeuse moet halen (minimaal 54 punten nodig om over te gaan naar het tweede jaar).

Je kan dus in totaal maximaal 4 kansen hebben. Jaar 1: originele tentamen, hertentamen. Jaar 2: hertentamen jaar 1, hertentamen. Als je na 4x de toets nog niet gehaald hebt, heb je dus niet alle 60 punten van het eerste jaar gehaald en heb je dus geen propedeuse. Geen propedeuse aan het einde van het tweede jaar betekent een kick zonder pardon. ;w

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Ga alvast kijken wat je op het HBO wilt gaan doen en probeer je voor te bereiden. En inderdaad zorgen dat je zonder spelfouten een verhaal kan typen.

• lenny_z
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14-11 16:51
Voor wat betreft je ICT kennis, als je richting kantoor automatisering wil:

- Leer powershell
- Verdiep je in Azure

Heb straks aan elke vinger 10 banen. :)

Don't worry mister B, I have a cunning plan to solve the problem.

• Marvin-
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19-11 00:23
Wordpress websites in elkaar schroeven, zo leer je een beetje programmeren en informatie opzoeken op het net (incl. Engels verbeteren). Na een aantal projecten (tegen een vergoeding) kan je wat geavanceerdere websites of systemen maken. Ondernemerschap is denk ik een hele belangrijke vaardigheid, op welk niveau dan ook.

Je kan beginnen met een website over jezelf of een voor een familie / vriend zonder tijdsdruk voor weinig / geen geld om het een beetje onder de knie te krijgen.

Als je niet zo van websites maken houdt kan je ook nog altijd een Arduino kit kopen van een Chinese webshop om daar een beetje mee aan te kloten.

Succes :).

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar als jij Wordpress sites bouwen programmeren noemt, dan zou ik me eens in software engineering (want daar hebben we het hier imho over) verdiepen.
Codekloppen is niet zo moeilijk, uitdenken hoe dan een stuk lastiger :)
Vergelijk het met leren van een vreemde taal: woordjes uit je knop knallen is de commando's leren, grammatica is de syntax, en vloeiend een gesprek voeren is software engineering.
Hoe goed is je Frans? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Palmolive
  • Registratie: juni 2012
  • Niet online

Palmolive

Don't drop me!

quote:
Het blijkt. Ik zie niet in wat er mis is met een hele normale vraag. Maar goed, het zal.

Zal ik jou eens even inzepen?

• Dion33
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 12:44
quote:
Lensent schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:23:
Hahaha :+

• walliewalter
  • Laatst online: 16-11 13:55
Ik heb in 2012 ook een MBO opleiding gevolgd in de ICT (Applicatie ontwikkeling) tijdens deze opleiding had ik ook enorm veel vrije tijd over en ben ik eigenlijk vooral gaan werken. Zoek een baan die aansluit bij je studie, dit zal het later makkelijker maken met het zoeken van een stage en je zult snel zeer veel ervaring opdoen met hetgeen dat je nu doet. Zelf vond ik namelijk dat de lessen die ik kreeg op het MBO enorm verouderd waren (kreeg bijvoorbeeld les in Visual basic). Na de opleiding heb ik een tussenjaar genomen en besloten om toch verder te gaan studeren, inmiddels zit ik in mijn 2e jaar van communicatie en multimedia design aan de HvA. Een erg moderne opleidingen met een hoop jonge studenten (iets wat ik zelf heel prettig vind).

Kijk gewoon wat je leuk vind om jezelf voor nieuwe kennis aan te gaan leren, ga niet opzoek naar iets wat later misschien veel geld oplevert is de tip die ik je wil meegeven. Als je het leuk vind om websites te gaan bouwen kun je jezelf gaan verdiepen in HTML en CSS en daar later bijvoorbeeld Javascript oid aan toe gaan voegen. Overigens ben ik zelf ook bezig met het verbeteren van mijn Nederlandse- en Engelse schrijftaal. Ik weet natuurlijk niet hoe het met jouw engels zit maar op het HBO en met name de ICT-tak krijg je enorm veel readers en boeken in het Engels.
quote:
Yucon schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:28:
Ga iets doen dat niets met pc's te maken heeft. Ga in een schoenenzaak werken, of een fabriek, of een autoverhuurbedrijf of zoiets.. kijk over de muur heen. De trend is juist dat IT naar buiten gericht is en dat je de niet-IT'ers waar je in de toekomst mee te maken krijgt beter begrijpt.
Zeker waar! Voordat ik iets doe voor school bestudeer ik altijd eerst de doelgroep en aan de hand daarvan worden beslissingen genomen wat betreft mogelijke functies in een app.

walliewalter wijzigde deze reactie 14-11-2017 20:13 (18%)

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*