Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game-pc van 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik ben nieuw op het gebied van pc-builds. Tegen het eind van het jaar wil ik voor het eerst zelf een pc gaan bouwen. Hiervoor heb ik een aantal componenten uitgezocht geinspireerd op de Best Buy Guide van Mei 2017. Graag zou ik jullie willen vragen of jullie iets zouden veranderen hieraan, of misschien tips voor me hebben?
Ook zou ik jullie willen vragen wat jullie van het beeldscherm denken. Zelf wil ik graag 1440p, aangezien ik voor een 1070 wil gaan en het me zonde lijkt om niet alles eruit te halen wat erin zit.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel zelf vooral shoots (overwatch, star wars battlefront, battlefield, rainbow six siege) en zou deze graag op hoge kwaliteit met een hoge framerate kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik wil het rond de 1200 euro houden, aangezien ik ook nog een beeldscherm moet kopen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb een muis, toetsenbord en headset.
De monitor die ik heb uitgezocht is de Iiyama Prolite B2783QSU-B1. Reden dat ik deze heb gekozen is de 1440p, 1ms en 70-75Hz.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1. Processor - AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire Koeler
2. Moederbord - Gigabyte GA-AB350 Gaming 3
3. Grafische kaart - Gigabyte GeForce GTX 1070 Windforce OC. 8gb
4. RAM geheugen - Corsair 16GB DDR4 CMK 16GX4M2B3000C15
5. SSD-opslag - Crucial MX300 525Gb SSD
6. Voeding - Corsair RM550x
7. Case - Fractal Design Define S

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, wel ga ik zelf graag voor de bekendere merken. Wellicht onnodig, maar zelf heb ik het gevoel dat deze wat meer kwaliteit zullen leveren of betere customer-support zullen helpen als iets niet klopt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ik zou graag AAA games op high of ultra willen draaien met een framerate van minimaal 60Hz en een resolutie van 1440p.

Ga je overklokken?
nee, aangezien ik hier (nog) niet bekend mee ben.

Wat verwacht je van ons?
Graag jullie mening over deze build en over het beeldscherm. Zouden jullie iets anders doen? Zo ja, waarom? Denken jullie dat deze set-up AAA games op high/ultra kan draaien op een 1440p scherm?
Ik heb op fora gelezen dat niet iedereen te spreken is over een combi van moederbord met RAM-geheugen (Asus prime b350-plus met Corsair 16GB DDR4 CMK 16GX4M2B3000C15) en heb daarom voor een ander moederbord gekozen. Hebben jullie enige ervaring of deze wel goed samengaan?

Met dank aan wouterg00 voor het uitleggen hoe ik een prachtig tabelletje kan maken:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 194,67€ 194,67
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 99,-€ 99,-
1Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB (rev. 2.0)€ 442,96€ 442,96
1Fractal Design Define S€ 75,95€ 75,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 179,90€ 179,90
1Corsair RM550x Zwart€ 87,95€ 87,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.222,38

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2017 19:24 . Reden: Tabel met onderdelen ingevoegd ]

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-11 18:05
Maak een wenslijst (profiel > wenslijst)
En klik op 'genereer RML'

• Spiritus
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:03
Ik denk dat je zo een heel mooi lijstje hebt gemaakt. Ik zou alleen, just in case, een kleinere ssd nemen en daarnaast een HDD. Ik heb zelf ook een 500gb ssd gehad en die zat zo vol. Je kan natuurlijk ook later een HDD extra aanschaffen maar daar kan je beter nu al rekening mee houden ;)

• bamibal15
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-02-2022
mooie lijst! ik zou ook inderdaad wel een HDD erbij doen. Die kosten echt bijna niks deze dag. + 1 terabyte erbij is geen overbodige luxe ;)

Verwijderd

Hey Kaijrae,

ik zou sowieso voor:
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB gaan. iets sneller dan de Crucial MX
je krijgt nu gratis Assassin's Creed Origins (PC) erbij download versie.

https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/E25VZCXC4997C/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:38:
Hey Kaijrae,

ik zou sowieso voor:
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB gaan. iets sneller dan de Crucial MX
je krijgt nu gratis Assassin's Creed Origins (PC) erbij download versie.

https://my-samsung.com/nl/mysamsung/offers/#/E25VZCXC4997C/
Klopt, voor €20,- meer is het een koopje in combinatie met AC:Origins. Helaas ben ik na Assassins Creed 2 met de saga gestopt en werkt de gratis game voor mij niet als een lokkertje. Het spel ziet er mooi uit, maar ik vind Assassins Creed de laatste jaren een beetje repetitive worden (maar goed, wie ben ik hè?) :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:37:
[...]

Klopt, voor €20,- meer is het een koopje in combinatie met AC:Origins. Helaas ben ik na Assassins Creed 2 met de saga gestopt en werkt de gratis game voor mij niet als een lokkertje. Het spel ziet er mooi uit, maar ik vind Assassins Creed de laatste jaren een beetje repetitive worden (maar goed, wie ben ik hè?) :P
Je kan die Code echt wel verkopen voor 20 a 25 euro hoor ;) Samsung evo is sneller dan die jij wilt kopen dat weet je ook ? + 5 jaar langere garantie inplaats van 3 jaar garantie op gene die jij wilt kopen.
Pagina: 1