Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb in mijn predator pc vandaag een upgrade willen plaatsen van een grafische kaart gtx680 naar gtx1050. Echter vindt hij de kaart niet terug.

De pc heeft een i7 procesor met 16gig ram. De kaart is goed geïnstalleerd met de externe voeding. Er branden lichtjes op enz. Momenteel werkt mijn beeldscherm op de interne intel grafische kaart mits hij dus de geforce kaart niet vindt.

Ik moet er bij vertellen dat de pc origineel windows 8 had en is geupgrade naar windows 10. Echter zit hij nu in een soort loop want hij wilt constant een upgrade doen van windows 10 welke hij volledig download dan tracht te installeren, niet lukt, er terug af smijt en dan begint het proces opnieuw. Heeft dit er iets mee te maken?

Ik heb al vanalles geprobeerd maar zit aan het einde van mijn latijn. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
ps: geforce experience center heb ik gedownload maar die blijft zeggen dat mijn systeem niet compatibel is en hij dus geen drivers kan installeren.

alvast bedankt voor de hulp

Beste antwoord (via Verwijderd op 14-11-2017 02:21)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:13:
Hoe maak ik best een compleet cleane windows? Er zit een ssd van 120gig in en 1 hdd van 1tb
Probeer even wat ik aangeef. Alleen de SSD aansluiten en bij de HDD even de SATA kabel er uit. Bij de setup alles weggooien aan partities tot er niet meer over is behalve ontoegewezen ruimte. Daarna kan je op volgende klikken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:32

Nemesizz

Untouchable

Soms is een BIOS update nodig om een 'recentere' videokaart te laten werken.

Gezien de Geforce 680 neem ik aan dat het systeem al 'gedateerd' is, veel videokaarten die daarna kwamen (denk aan Radeon 7000 serie, en de Radeon 200 serie, net als de Geforce 900 serie) waren in veel gevallen een BIOS update nodig om te werken.

Heeft voor een groot deel te maken met de overstap van het klassieke 'videobios' naar de UEFI variant...waar niet alle (moederbord)BIOS'en altijd even goed mee overweg konden, en soms dus een BIOS update nodig waren.

Probleem bij veel OEM's ('kant en klaar PC's ' zeg maar, dus merk PC's zoals; HP, Acer, Dell, enz) is dat ze heel vaak dat soort dingen niet updaten als ze überhaubt al BIOS updates doen.

Overigens betwijfel ik of een GeForce 1050 wel sneller is dan een 680... (de 1050Ti is ongeveer even snel als een 680, je geeft aan de non-Ti versie te hebben die is wat trager). Al is een 1050 natuurlijk wel beter qua verbruik (heel stuk lager dan een 680).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 16:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik wilde het net gaan posten, de GTX1050 is een downgrade.

Verder eens met wat Nemesizz zegt.
Sowieso is het aan te raden om eerst de oude drivers eens goed te verwijderen met DDU in veilige modus en dan pas nieuwe drivers te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een GTX1050TI gekocht, niet de gewone versie. Die heeft maw 4 gig ipv 2 gig ram wat wel wat scheelt tov de 680gtx. Ik had gehoopt met de upgrade de pc nog een jaartje te kunnen verder gebruiken, maar dan moet ik natuurlijk er wel in slagen de grafische kaart te installeren. Kan ik de bios van deze acer predator pc upgraden?

Edit:
Even ter info ik heb een predator g3620 en heb zonet de standaard laatste nieuwe bios upgrade van op de acer site zelf geïnstalleerd. Dit maakt echter geen verschil. De kaart is nog steeds niet zichtbaar.

Edit2:
https://www.mupload.nl/img/8vv7kvudf0n0h.jpg

Dit is het resultaat
Modbreak:Meerdere keren achter elkaar posten is nergens voor nodig, ziet er rommelig uit en is beetje asociaal (je schopt zo steeds jouw topic bovenaan de lijst). Binnen 24u op jezelf reageren is daarom niet toegestaan op ons forum.

Ik heb je drie posts van de afgelopen minuten samengevoegd. Graag voordaan de 'Wijzig'-knop gebruiken als je iets wilt toevoegen voordat iemand op je gereageerd heeft.

[ Voor 50% gewijzigd door dion_b op 13-11-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:35:
Hey,

Ik heb een GTX1050TI gekocht, niet de gewone versie. Die heeft maw 4 gig ipv 2 gig ram wat wel wat scheelt tov de 680gtx. Ik had gehoopt met de upgrade de pc nog een jaartje te kunnen verder gebruiken, maar dan moet ik natuurlijk er wel in slagen de grafische kaart te installeren. Kan ik de bios van deze acer predator pc upgraden?
Die 2GB extra zet echt geen zoden aan de dijk... denk dat 4GB op een 1050 (Ti) ook zo goed als nutteloos is. Games die daadwerkelijk zoveel GB's nodig zijn draaien waarschijnlijk toch al niet goed op die dingen (GPU zelf te traag).

Zelfs de 1050Ti is amper sneller (lees even snel wat dingen door, maar vaak maar iets van 3 fps), marginaal, dus ik zou zeggen dat je beter af bent door gewoon die 680 terug te plaatsen die wel gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Nemesizz schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:25:
[...]

Die 2GB extra zet echt geen zoden aan de dijk... denk dat 4GB op een 1050 (Ti) ook zo goed als nutteloos is. Games die daadwerkelijk zoveel GB's nodig zijn draaien waarschijnlijk toch al niet goed op die dingen (GPU zelf te traag).

Zelfs de 1050Ti is amper sneller (lees even snel wat dingen door, maar vaak maar iets van 3 fps), marginaal, dus ik zou zeggen dat je beter af bent door gewoon die 680 terug te plaatsen die wel gewoon werkt.
2GB is voor veel moderne games zelfs op 1080p volgens mij echt wel krap of te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar ik had natuurlijk wel graag gezien wat het verschil gaf in een game... kunnen jullie mij aub helpen de kaart gedetecteerd te krijgen? bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heb je de videokaart wel aan je scherm, of je is het scherm aan je MB aangesloten ?
Videokaart aan je voeding goed ?
Zit je videokaart goed ingedrukt ?

[ Voor 29% gewijzigd door Hackus op 13-11-2017 21:35 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:31:
kunnen jullie mij aub helpen de kaart gedetecteerd te krijgen? bedankt
De makkelijkste oplossing is waarschijnlijk even Windows downloaden en herinstalleren. Niet de leukste of fijnste manier, maar ik vermoed dat dit wel de oplossing zal geven. Je hebt sowieso softwarematige problemen als Windows niet wil updaten en dit kan best eens ook dit probleem oplossen.

Edit: Mijn ervaring is sowieso dat upgrade over upgrade vaak gezeik geeft. Een verse installatie werkt altijd beter en sneller en met minder RAM gebruik.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 13-11-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel PilatusS ik had dit eerlijk gezegd ook in gedachten. Ik heb dus een boot stik gemaakt, maar zelfs dit wilt niet lukken. Ik heb ooit een ssd schijf moeten steken omdat de originele crashte en sinds toen ben ik niet meer in de mogelijkheid windows te formateren en volledige te herinstalleren. Als ik next druk dan zegt hij dat hij een partitie mist of bepaalde informatie niet terug vindt. Ook al moet hij helemaal niets terug vinden want ik wil gewoon formateren en door gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Stick gemaakt met de Windows Media Creation Tool en de nieuwste build ? Als ie dan geen schijf kan vinden zal je de drivers moeten laden voor je chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En om daaraan toe te voegen, krijg je de bios wel te zien op de 1050ti?

Als je die wel te zien krijgt, zit het probleem in je Windows installatie.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

PilatuS schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:29:
[...]

2GB is voor veel moderne games zelfs op 1080p volgens mij echt wel krap of te weinig.
Ja aan de ene kant misschien wel, maar probleem wat je vaak hebt met die metingen is, dat veel programma's alles vol gooien met caching.

Dus hoe meer VRAM, hoe meer er ook gebruikt word, terwijl het op een kaart met minder GB's niet eens een probleem hoeft te zijn.

Nu speel ik niet echt al die moderne shooters en weet ik veel wat, maar als ik naar iets heel simpels kijk als World of Warcraft (en ja, sinds de Cataclysm expansion maakt de videokaart daar degelijk een verschil), met exact dezelfde settings haalde ik op een 2GB 660Ti een geheugen gebruik van 1,7GB op 2160P en met een GTX1070 3,5GB VRAM gebruik, exact dezelfde settings, exact dezelfde locatie.
Om nog maar niet te spreken over Heroes of the Storm, die gebruikt 6,6GB op 2160P (op m'n 1070), terwijl het ook wel liep op m'n 660Ti waar die slechts 1,4GB gebruikte (die kwam niet verder dan 30 fps, vanwege limitaties van de HDMI poort die niet hoger dan 30Hz kon).

Nu kan ik wel zeggen, moet TS kijken wat z'n VRAM gebruik nu is, maar komt dat hele caching verhaal ook weer om de hoek kijken :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik steek nu mijn hdmi kabel gewoon in op mijn 1050ti en ik krijg via daar beeld maar bij hardware staat dus dat hij de intel kaart gebruikt, maar ik kan gewoon de bios openen enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Veel van de nieuwste games hebben helaas veel VRAM nodig. Met de wat oudere spellen heb je dat probleem veel minder snel. Ga je naar games als de Wolfenstein of Tomb Raider heb je met 2GB toch snel een probleem.

Ik heb zojuist zelf moeten upgraden van 2x GTX 980 in SLI omdat die 4GB te weinig was. Ik speel dan wel op 3840x1600 dus dat scheelt natuurlijk flink met 1080p. Ik koop pas nieuwe hardware als het echt nodig is en Wolfenstein was gewoon niet speelbaar te krijgen. Ik liep constant tegen die 4GB aan waardoor het spel bagger ging lopen. Nou speel ik bijvoorbeeld nog veel Borderlands2 en daarmee is zelfs op mijn resolutie 2GB nog genoeg. Het hangt dus wel af van wat je speelt. Ga je een hoop van de nieuwste games spelen dan loop je met 2GB toch tegen problemen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:38:
Wel PilatusS ik had dit eerlijk gezegd ook in gedachten. Ik heb dus een boot stik gemaakt, maar zelfs dit wilt niet lukken. Ik heb ooit een ssd schijf moeten steken omdat de originele crashte en sinds toen ben ik niet meer in de mogelijkheid windows te formateren en volledige te herinstalleren. Als ik next druk dan zegt hij dat hij een partitie mist of bepaalde informatie niet terug vindt. Ook al moet hij helemaal niets terug vinden want ik wil gewoon formateren en door gaan...
Dan zul je de partities eerst moeten verwijderen en dan ze opnieuw laten aanmaken. Maak uiteraard wel eerst een back-up van je data!

Probeer voor je Windows opnieuw gaat installeren eens je onboard videokaart uit te schakelen in de bios.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:03:
[...]

Dan zul je de partities eerst moeten verwijderen en dan ze opnieuw laten aanmaken. Maak uiteraard wel eerst een back-up van je data!

Probeer voor je Windows opnieuw gaat installeren eens je onboard videokaart uit te schakelen in de bios.
Inderdaad :) Dit had ik even gemist. Bij een herinstallatie altijd net zolang alles verwijderen tot niets behalve ontoegewezen ruimte overhoud.

Persoonlijk vind ik het sowieso fijn om bij een herinstallatie andere schijven die je niet wil wissen los te koppelen. Sluit alleen de SSD of HDD aan die je voor Windows wil gebruiken. Gooi dan alle partities die er zijn weg tot dat je niets overhoud behalve ongebruikte en ontoegewezen ruimte, dan klik je op volgende :)

(Windows had vroeger ook altijd de neiging om de 100MB/350MB patritie op een andere schijf te gooien als de primaire schijf niet schijf 0 was. Had je dan een losse HDD in de PC zitten gooide Windows die partitie op die schijf. Haal je dan de HDD los of gaat die kapot boot Windows niet meer 8)7 Aangezien ik altijd weinig zin heb om een SSD perse op SATA poort 0 te zetten haal ik altijd bij iedere installatie op iedere PC alles los behalve die ene SSD of HDD waar Windows op moet komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakduke. Ik heb zonet de originele kaart terug gestoken en ik heb het zelfde probleem. Ook deze kaart vind nvidea nu niet meer! Ik heb alle data gebackuped en wil wel formateren maar ik weet niet goed hoe ik hiermee moet starten mits ik via usb boot hem niet geinstalleerd krijg. Hoe maak ik best een compleet cleane windows? Er zit een ssd van 120gig in en 1 hdd van 1tb

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:13:
Hoe maak ik best een compleet cleane windows? Er zit een ssd van 120gig in en 1 hdd van 1tb
Probeer even wat ik aangeef. Alleen de SSD aansluiten en bij de HDD even de SATA kabel er uit. Bij de setup alles weggooien aan partities tot er niet meer over is behalve ontoegewezen ruimte. Daarna kan je op volgende klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Windows is alvast geformateerd. Zo ver zijn we al :-) er staat nu een cleane versie op en hij blijft niet meer eeuwig zagen naar updates. Dat lijkt dus ok. Ook vond ik meteen in de hardware een PCI toestel, maar hij herkende niet wat het was. Ik via geforce experience geprobeerd hem te detectere met geen resultaat. Dan heb ik gewoon via hardware beheer online late zoeken en toen downloade hij software en heeft hij onder systeemapparaten een scherm adapter bij geplaatst, maar dus niet specifiek gtx1050 alsook bij beeldschermaddapters staat gewoon videocontroller (vga-compatibel) en niks anders. Dan nog is geforce laten zoeken, maar die zegt weer niets te detecteren of foute windows blablabla....

Wat doen we als volgende stap?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Modbreak:Heb je de modbreak hierboven gemist? Meerdere posts achter elkaar zijn op GoT niet toegestaan.

Als je iets toe te voegen hebt voordat iemand anders reageert, gebruik de "wijzig"-knop.

Snap je niet hoe dit werkt, stuur me een DM met uitleg van waar je vast loopt en ik help je verder. Blijf je stug meerdere posts achter elkaar doen, dan gaat dit topic helaas dicht :o

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 14-11-2017 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:23
Krijg je überhaupt beeld via die kaart? Hij moet POST namelijk wel gewoon kunnen weergeven. Het niet weergeven van de kaart in Windows suggereert in mijn ogen eerder een probleem met de hardware of een instelling in de BIOS. Normaal zorgt upgraden voor geen enkel probleem. Ik ben van een ATI 5850 naar een GTX 970, GTX 1070 en een GTX 1080 gegaan zonder Windows opnieuw te installeren. Het ligt in ieder geval niet aan Windows, dan kan ik je wel garanderen.

[ Voor 47% gewijzigd door NotSoSteady op 14-11-2017 00:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De display hangt nu gewoon aan die grafische kaart en ik krijg via daar beeld. Maar als ik iets grafisch start zie ik meteen dat het niet van de grafische kaart kan komen. Beeld gaat enorm schokkerig. Ik denk dus dat hij de kaart van het moederbord gebruikt, maar dan wel via de grafische kaart doorspeelt want enkel daar hangt mijn kabel aan.

update: Ik heb zonet alle windows updates die er waren binnen gehaald en geïnstalleerd en ... jawel de 1050gtx ti komt te voorschijn! Joepie :-)

Bedankt iedereen voor de hulp en voor degene die dachten dat het geen upgrade verschil was tov de 680gtx AMAI !! Het verschil is enorm!!

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2017 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 16:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:58:
Bedankt iedereen voor de hulp en voor degene die dachten dat het geen upgrade verschil was tov de 680gtx AMAI !! Het verschil is enorm!!
Nogal wiedes, het is de Ti variant (het helpt als je dat correct in je post vermeld). Dus deze zal iets van 20% sneller zijn, dat verschil enorm noemen is overdrijven :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:30:
[...]
dat verschil enorm noemen is overdrijven :/.
Het zou best kunnen hoor. Als hij een game speelt waarbij die 2GB niet genoeg was zal het verschil toch zeker enorm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het verschil is vrij groot hoor. Ik speelde de laatste nieuwe Call of duty ww2 en met die gtx680 stond alles op low en haperden het beeld nog; Precies constant lag op de game. Nu alles op high en extra gezet en volledige resolutie. Beeld is heel knap gedetailleerd en loopt heel vloeiend. Op dit spel is het dus een groot verschil. Ik ben tevreden van de switch. Thx iedereen voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-09 19:40
Uit dat artikel:
The title basically is a fill most you can type of game. E.g. it buffers as much as need and as it would like to.
Het spel gaat bij een 16GB kaart misschien wel over de 8GB heen, het zegt niet zoveel zonder te kijken naar de activiteit van de GPU zelf. Bij veel mensen zorgt iedere verandering in hardware voor een placebo-effect, of het nu om games, audio of beeldkwaliteit gaat. Uitspraken als "Zo goed heeft het nog nooit gedraaid!" zijn gebakken lucht zonder onderbouwing van wat metingen en ik zie in dat artikel geen 2GB kaarten meegenomen.

[ Voor 4% gewijzigd door gravit0n_ op 14-11-2017 14:33 ]

You will understand energy and you will be happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
gravit0n_ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:30:
[...]

Het spel gaat bij een 16GB kaart misschien wel over de 8GB heen, het zegt niet zoveel zonder te kijken naar de activiteit van de GPU zelf. Bij veel mensen zorgt iedere verandering in hardware voor een placebo-effect, of het nu om games, audio of beeldkwaliteit gaat. Uitspraken als "Zo goed heeft het nog nooit gedraaid!" zijn gebakken lucht zonder onderbouwing van wat metingen en ik zie in dat artikel geen 2GB kaarten meegenomen.
Als je op meer dan 6GB uitkomt op 1080p kan 2GB eigenlijk niet meer voldoende zijn. Ik heb zelf ook zojuist moeten upgraden omdat Wolfenstein niet aan de praat te krijgen was zonder haperingen op 4GB. We zijn op dit moment op een punt beland dat voor veel spellen 2GB niet meer genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
PilatuS schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:41:
[...]
Als je op meer dan 6GB uitkomt op 1080p kan 2GB eigenlijk niet meer voldoende zijn. Ik heb zelf ook zojuist moeten upgraden omdat Wolfenstein niet aan de praat te krijgen was zonder haperingen op 4GB. We zijn op dit moment op een punt beland dat voor veel spellen 2GB niet meer genoeg is.
Jij neemt dat aan, maar misschien kan dit spel heel effectief met weinig buffer omgaan en goed schalen met meer. Hoe en in welke mate uit zich dat in de praktijk, is mijn minimum FPS sporadisch lager met maar 2GB VRAM en een gelijksoortige (liefst dezelfde) GPU? Krijg ik een onstabiele FPS? Krijg ik zelfs haperingen zoals jij het vermeldt? Als je me de benchmarks kan laten zien, 2GB versus 4GB met verder een zo gelijk mogelijk systeem, graag.

Jij hebt bij Wolfenstein niet alleen je VRAM vergroot maar er een totaal andere GPU voor in de plaats gezet, toch? Zit het dan niet in de GPU of de drivers voor de GPU? Draai je überhaupt nog SLI, dat ook bekend staat om dit soort complicaties in spellen: microstuttering en haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je hebt gelijk dat bewijs en goed testen hier belangrijk is om zoiets zeker te weten. Ik neem inderdaad aan dat 2GB niet voldoende is. Ik ben er alleen vrij zeker van dat dit ook echt zo is. Zeker niet bij alle spellen, maar voor COD WW2 kan het bijna niet anders is mijn ervaring.

Hier een test trouwens met de beta: http://www.game-debate.co...dly-on-gpus-with-2gb-vram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravit0n_
PilatuS schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:02:Ik ben er alleen vrij zeker van dat dit ook echt zo is.
Ik heb ook het vermoeden dat 2GB voor een bottleneck kan zorgen in games van nu :P Sinds een lagere resolutie minder VRAM gebruikt kun je kijken of een erg lage resolutie als 640x480 veel beter loopt. Of dan de FPS niet alleen hoger, maar vooral veel stabieler is zoals je het normaal verwacht. Echter kan dit niet bij alle games, de Ubisoft games hebben een minimale resolutie van 1280x720 tegenwoordig.

Zelf heb ik problemen met Wolfenstein II in combinatie met mijn GTX970/4GB, maar gezien de activiteit van mijn GPU constant 100% is verdenk ik het VRAM niet. Het spel bevriest op sommige momenten voor een halve seconde, erg irritant terwijl het verder bijna altijd 60FPS kan lopen. In een shooter poog ik de instellingen van het spel zodanig te zoeken en in te stellen dat de minimum FPS altijd 60 is @1200p resolutie. Dat Wolfenstein II totaal bevriest wijt ik eerder aan de engine, die verder erg goed is! Het draait op dezelfde engine als Doom, die gebruik maakt van Vulkan ipv DirectX. Maar doordat Vulkan nog niet zo oud en doorontwikkeld is lijkt het wel voor meer problemen te zorgen. Met name als je al de reacties leest op Steam, het spel wordt de grond ingeboord terwijl het een ongelooflijk goed geoptimaliseerde game is.

Ik weet niet of je GTA V gespeeld hebt, maar als je daar boven de aanbevolen VRAM gaat zitten die het spel zelf aangeeft afhankelijk van je instellingen, krijg je goed mee wat er met te weinig VRAM gebeurt. Het spel kan van een heel stabiel en hoge FPS in een keer een terugval krijgen naar een onspeelbare FPS. Dit houdt aan totdat er wel genoeg buffer is doordat je bijvoorbeeld in een niet veeleisend VRAM gebied van de map komt.

[ Voor 12% gewijzigd door gravit0n_ op 14-11-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
gravit0n_ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:24:
[...]
Zelf heb ik problemen met Wolfenstein II in combinatie met mijn GTX970/4GB, maar gezien de activiteit van mijn GPU constant 100% is verdenk ik het VRAM niet. Het spel bevriest op sommige momenten voor een halve seconde, erg irritant terwijl het verder bijna altijd 60FPS kan lopen. In een shooter poog ik de instellingen van het spel zodanig te zoeken en in te stellen dat de minimum FPS altijd 60 is @1200p resolutie. Dat Wolfenstein II totaal bevriest wijt ik eerder aan de engine, die verder erg goed is! Het draait op dezelfde engine als Doom, die gebruik maakt van Vulkan ipv DirectX. Maar doordat Vulkan nog niet zo oud en doorontwikkeld is lijkt het wel voor meer problemen te zorgen. Met name als je al de reacties leest op Steam, het spel wordt de grond ingeboord terwijl het een ongelooflijk goed geoptimaliseerde game is.
Mijn GTX980 kaarten liepen zo rond de 70% terwijl de 4GB gelijk vol zat. Ook op lagere instellingen wou het niet lopen. Heb van alles geprobeerd, maar kreeg het gewoon niet zo dat het fatsoenlijk wou lopen. Nou kan dat natuurlijk ook een SLI probleem zijn, dus ik zal het nooit weten. Moet wel zeggen dat ik in die meer dan 2 jaar met SLI eigenlijk nooit problemen gehad heb. Je hoort vaak mensen zeggen dat SLI een hoop gezeur geeft, maar alles wat ik heb gespeelt liep er heerlijk en zonder problemen mee. Doom liep trouwens ook geweldig goed op die 2 kaarten zonder enige problemen.
Ik weet niet of je GTA V gespeeld hebt, maar als je daar boven de aanbevolen VRAM gaat zitten die het spel zelf aangeeft afhankelijk van je instellingen, krijg je goed mee wat er met te weinig VRAM gebeurt. Het spel kan van een heel stabiel en hoge FPS in een keer een terugval krijgen naar een onspeelbare FPS. Dit houdt aan totdat er wel genoeg buffer is doordat je bijvoorbeeld in een niet veeleisend VRAM gebied van de map komt.
GTA liep op de GTX980 kaarten sowieso gewoon erg goed. Wel af en toe wat framedrops, maar over het algemeen ging het vrij goed. Natuurlijk wel met de instellingen iets lager aangezien die 4GB anders op 3840x1600 sowieso een probleem zou worden. Met de nieuwe kaart heb ik dit spel nog niet getest.

Ben nu maar overgestapt naar een GTX1080Ti omdat SLI ondersteuning toch steeds minder word of problemen geeft. Bijvoorbeeld Far Cry 4 waarbij ze nooit FOV toegevoegt hebben voor SLI. De FOV op 60 speelt voor mij echt verschrikkelijk, ik heb het liever op 90 tot 100 staan.
Pagina: 1