Sapphire Pulse RX560 4GB geen garantie meer na RMA?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 14:16
Hey allen, ik heb een redelijk dringende vraag;

ik heb een Sapphire Pulse RX560 4GB op het oog (tweedehands). De persoon beweert dat er geen garantie meer op de kaart zit ondanks deze nog geen jaar oud is omdat zijn eerste kaart die hij had kapot gegaan is en via garantie ingeruild. Moet de garantie niet gewoon doorgetrokken worden op de vervangende kaart?

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is geen technische vraag, vragen over koopvoorwaarden e.d. horen in Shopping Forum

Move VB -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ja hoor normaal gaat de garantie gewoon door, maar start niet opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

En wat heb je zelf al gevonden? Dit onderwerp is al veelvuldig langsgekomen op Tweakers en erbuiten. Wat meer eigen inzet is wel een vereiste.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:35

LankHoar

Langharig tuig

Ik zou gewoon vragen om alsnog het originele aankoopbewijs mee te sturen. Dan kun je je gewoon tot 2 jaar na die datum op de garantie beroepen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
LankHoar schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:49:
Ik zou gewoon vragen om alsnog het originele aankoopbewijs mee te sturen. Dan kun je je gewoon tot 2 jaar na die datum op de garantie beroepen.
Als de eerste kaart na bijvoorbeeld 1,5 jaar kapot is gegaan, en deze meer dan een half jaar oud is, is de garantie dus gewoon verlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
henri86 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:32:
[...]

Als de eerste kaart na bijvoorbeeld 1,5 jaar kapot is gegaan, en deze meer dan een half jaar oud is, is de garantie dus gewoon verlopen
En welke rx 560 ken jij die minimaal 2 jaar oud is? Ik ken er geen.

En zoals hij aangeeft. Na die datum. Als je een omruil/nieuwe krijgt. Krijg je niet een andere aankoop bon.

[ Voor 14% gewijzigd door loki504 op 15-11-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:39
Wat natuurlijk wel kan is dat de koper de verkoper gepasseerd heeft bij zijn eerste RMA verzoek. Het is dan niet in alle gevallen zo dat deze verkoper nog verantwoordelijk is voor de vervangende kaart wanneer hij niet betrokken is geweest bij het eerste RMA traject.

Wel kan er dan nog fabrieksgarantie op de kaart zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
loki504 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 15:16:
[...]

En welke rx 560 ken jij die minimaal 2 jaar oud is? Ik ken er geen.

En zoals hij aangeeft. Na die datum. Als je een omruil/nieuwe krijgt. Krijg je niet een andere aankoop bon.
De RX560 kan toch als vervanging van een andere (niet meer leverbare) kaart verkregen zijn onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BramVanha schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:50:
Hey allen, ik heb een redelijk dringende vraag;

ik heb een Sapphire Pulse RX560 4GB op het oog (tweedehands). De persoon beweert dat er geen garantie meer op de kaart zit ondanks deze nog geen jaar oud is omdat zijn eerste kaart die hij had kapot gegaan is en via garantie ingeruild. Moet de garantie niet gewoon doorgetrokken worden op de vervangende kaart?

Bram
Als zijn oude kaart aan het einde van de garantie zat en hij krijgt een nieuwe kaart heeft ie niet weer opnieuw 2 jaar garantie op de vervangende kaart. Als dit wel zo zou zijn zou je oneindig garantie kunnen hebben door een kaart aan het einde van iedere 2 jaar te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
henri86 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:24:
[...]

De RX560 kan toch als vervanging van een andere (niet meer leverbare) kaart verkregen zijn onder garantie?
Dat is inderdaad mogelijk ja. Niet direct aan gedacht nee.

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 14:16
Zo was het inderdaad. Bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1